چند نکته برای حفاظت از جان شما در رانندگی فصول سرد

0

استفاده از خودرو در فصل سرما و رانندگی در شرایط برف و یخ رعایت نکاتی را می‌طلبد که حتی برای حرفه‌ای‌ترین رانندگان نیز ضروری به نظر می‌رسد

 

 استفاده از خودرو در فصل سرما و رانندگی در شرایط برف و یخ رعایت نکاتی را می‌طلبد که حتی برای حرفه‌ای‌ترین رانندگان نیز ضروری به نظر می‌رسد.

قبل از ترک منزل بهتر است به سایت هواشناسی مراجعه و یا از اپلیکیشن‌هایی که به این منظور ظراحی شده بهره ببرید و اگر اوضاع به سرعت بد شود بهتر است در منزل بمانید! و یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

سعی کنید از دنده سنگین استفاده کرده و باسرعت کمتری رانندگی کنید تا نیاز شما به استفاده از پدال ترمز کمتر شود. اگر سطح جاده یخ زده و یا لغزنده است استفاده از ترمز راه حل عاقلانه‌ای نیست. پدال گاز را رها کنید و اجازه دهید در دنده سنگین از سرعت خودرو کاسته شود. همچنین فاصله طولی با خودروی مقابل را در تمام شرایط حفظ کنید. این عمل کمک می نماید وقت کافی برای واکنش نشان دادن داشته باشید و اگر هم نیاز مبرم به ترمز کردن بود آن را به آرامی فشار دهید.

در زمان پوشیدن بودن راه از برف اگر ناچار به توقف در سربالایی بودید بهتر است در برف‌های کوبیده نشده توقف کنید که در هنگام حرکت مجدد به اصطکاک تایر خودرو کمک کنند. همچنین برای این مواقع کمی خاک یا خاک اره را در صندوق عقب حمل کنید تا برای اصطکاک زیر تایر بریزید.

بیاد داشته باشید که رنجیر چرخ یکی از ضروری ترین لوازم هنگام رانندگی فصول سرد است. بهتر است از قبل برای بستن آن تمرین کنید.

حرکت با دنده ۲ نیز یکی از راه حل‌های ابتکاری است که به کمک شما خواهد آمد. در این حالت چرخ‌ها آهسته‌تر حرکت کرده و نیروی بیشتری تولید می‌کنند.

لوله اگزوز خودرو اگر برف پوشیده شود موجب بازگشت گاز مرگبار مونوکسید کربن از پیشرانه به داخل اتاق می‌شود.

برای جلوگیری از پوسیدگی شستشوی بدنه و زیرشویی خودرو را فراموش نکنید.

در سفرهای زمستانی لوازم ضروری و امدادی را از جمله آب، غذا، دارو، پتو، ابزار، بیل، چراغ قوه، کفش مناسب و پاوربانک آماده برای شارژ تلفن همراه را به همراه داشته باشید.

همواره باک سوخت را پر نگه دارید، چزا که در هنگام گیر کردن در جاده‌های برفی به کار شما خواهد آمد! همچنین امکان دارد در برخی جایگاه‌های بین‌راهی سوختی موجود نباشد!

به علائم هشدار دهنده راه و هشدارهای پلیس توجه کافی داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.