پژو ۲۰۶ بخریم یا ٢٠٧ ؛ پژو ۲۰۶ چه تفاوت‌هایی با پژو ۲۰۷i دارد؟

0

تفاوت ۲۰۷ با ۲۰۷i ،۲۰۶ بخرم یا ۲۰۶ ،نمای داخلی ۲۰۷ ،نقد و بررسی پژو ۲۰۷ ،داشبورد ۲۰۷

با گذشت چند سال از معرفی خودروی پژو i٢٠٧ به بازار، در این مقاله قصد داریم تا این خودرو را با نمونه‌ی اصلی آن، یعنی مدل ٢٠۶ مقایسه کنیم تا ببینیم که i٢٠٧ با قیمت آزاد نزدیک به ۴۵ میلیون تومان، تا چه میزان متفاوت از نسل پیشین خود است.

همانطور که می‌دانید، خودروی i٢٠٧ نمونه‌ی فیس‌لیفت شده یا تغییر‌شکل داده شده‌ی خودرو‌ی موفق ٢٠۶ در کشورمان است. خودرویی که در زمان معرفی در بازار اروپا به سرعت مورد توجه خریداران خودروهای کوچک و اقتصادی قرار گرفت و در کشور ما هم استقبال خوبی از آن شد و مطابق رویه‌ی سازندگان داخلی، بعد از نزدیک ١٣ سال هنوز در خط تولید قرار دارد! کمپانی پژو چند سال قبل تقریبا همزمان با معرفی نسل کاملا جدید این سری با نام ٢٠٧، تغییرات زیادی روی طرح داخلی و خارجی مدل ٢٠۶ اعمال کرد و آن را با کد +٢٠۶ یا i٢٠٧ به بازار های جهانی عرضه نمود. علی‌رغم اینکه اروپا بازار هدف این خودرو نبود، ولی استقبال خریداران باعث عرضه‌ی آن به بازار اروپا نیز شد.

ورود و معرفی این خودرو با نام i٢٠٧، نامی که پژو برای بازار ایران و برخی بازارهای دیگر درنظر گرفته بود، مثل همیشه با حواشی و داستان‌های زیادی همراه شد که عمدتا ناشی از اطلاعات غلط منتشره توسط سازنده‌ی داخلی بود، چرا که یک خودروی تغییر‌شکل داده شده یا اصطلاحا فیس‌لیفت شده را به عنوان یک خودروی کاملا جدید معرفی کرد. هر‌چند که مانند همیشه مشتریان بینوا و به تنگ آمده از بازار انحصاری داخلی از محصول جدید استقبال کردند و لیست فروش اولیه­‌ی آن در چشم به هم زدنی پر شد که چندان هم دور از ذهن نبود!

بررسی نمای بیرونی:

به سراغ خودرو می‌رویم. مدل انتخابی i٢٠٧، مشابه تیپ ۵ پژو ٢٠۶ بوده و جهت مشابهت با این مدل، برای مقایسه از تیپ ۵ پژو ٢٠۶ استفاده شد. در ابتدای امر و از نمای جلو، i٢٠٧ از چهره‌ای به‌روز و متفاوت نسبت به ٢٠۶ برخوردار است که ناشی از خط مشی جدید طراحی پژو است که کاملا به چشم می‌آید. ورودی هوای بزرگ‌تر و عریض‌تر، برجسته شدن دماغه و چراغ‌های جلو، همگی از مد روز و سبک جدید طراحی خبر می‌دهند. به لطف بالا آمدن دماغه‌ی جلو که به جهت برآورده کردن نیازهای جدید ایمنی اتحادیه‌ی اروپاست، i٢٠٧ در تصادف‌های از روبه‌رو با عابران پیاده، عملکرد بهتری نسبت به ٢٠۶ دارد.

اما همینکه از نمای جلو به سمت نمای میانی و عقب خودرو حرکت می‌کنیم، میزان تغییرات اعمال شده به شدٌت زیادی کم می‌شوند، که ویژگی بازر خودروهای فیس‌لیفت شده است. البته این ویژگی در این مدل بسیار چشمگیر خواهد بود، چرا که به طور مثال در نمای جانبی، به غیر از همرنگ شدن دستگیره‌ی در و زه‌های کناری با بدنه و حذف شدن قطعه‌ی پلاستیکی روی ستون میانی از درها، تغییر دیگری به چشم نمی‌خورد. در واقع می‌توان گفت این بخش کاملا بدون تغییر مانده است، چرا که این ناحیه که در واقع بین ستون‌های A و C خودرو است، دشوارترین ناحیه برای اعمال تغییرات خودروساز است زیرا حتی تغییرات کوچک در ابعاد و قالب در‌های ورودی، نیازمند تغییرات شاسی و بدنه خواهد بود، که هزینه‌های گزافی را به همراه خواهد داشت. بدیهی است در یک خودروی فیس‌لیفت شده این میزان هزینه معمولا قابل پذیرش نیست!

بررسی نمای عقب:

اما در نمای عقب اتومبیل، مشخص‌ترین تغییرات، تغییر طرح سپر عقب بوده، که باز هم از خط مشی نمونه­‌ی اصلی ٢٠٧ پیروی می‌کند. درباره‌ی تغییر طرح چراغ‌های عقب هم فقط می‌توان گفت بیشتر آن را متفاوت می‌کند تا زیبا.

در یک جمع‌بندی کلی از این بخش، می‌توان گفت که i٢٠٧ از چهره‌ای به‌روزتر و متفاوت‌تر از ٢٠۶ برخوردار است و در بازار داخلی هم از آن استقبال خوبی شده است. ولی ذکر این نکته ضروری است که با اینکه این مدل در نماهای جلو و عقب زیبا به نظر می‌رسد، ولی به علت ناهماهنگی طرح کلی خودرو که ناشی از دو سبک طراحی، در دو مقطع زمانی متفاوت و با دو سبک متفاوت است، در کل نمی‌توان آن را زیباتر از ٢٠۶ دانست، بلکه تنها می‌توان ذکر کرد که خودروی متفاوتی است.
https://www.coches.com/fotos_historicas/peugeot/206-Plus-2009/peugeot_206-plus-2009_r10.jpg

بررسی نمای داخل:

اولین و آخرین(!) تغییری که در این بخش اعمال شده است، تغییر نسبتا کامل طرح جلو‌ داشبورد خودرو است. به عبارت دیگر، هیچگونه تغییری در شکل و جنس صندلی‌ها، رودری‌های جلو و عقب، قسمت میانی دو صندلی جلو، ابزارهای روی سقف، فرم دسته دنده، فرمان، بالابر شیشه‌ها و … داده نشده است، ولی می‌توان گفت که همین تغییرات اعمال شده روی طرح داشبورد هم قدمی رو به جلو است. طرح جدید جلو‌داشبورد مانند دیگر تغییرات اعمالی، از مدل ٢٠۶ پیروی کرده اما به روزتر  است و کیفیت مونتاژ نسبتا بهتری دارد. تغییر نشان‌دهنده‌های پشت فرمان که طرح جدیدتر و زیباتری نسبت به ٢٠۶ دارد از دیگر تغییرات قابل اشاره است.


ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که در زمان معرفی مدل جدید در مراسم رونمایی، تغییرات اعمالی اعلام شده روی خودرو به مراتب از نمونه‌های تولیدی بیشتر بود، مانند طرح جدید بالابرهای شیشه، ترمز دستی، دسته دنده، اهرم‌های بازشو درها و حتی ایربگ‌های کناری که همگی از نمونه‌های تولیدی و تحویلی به مردم حذف شدند و احتمالا قصد تولیدکننده، معرفی آنها به عنوان آپشن و در نتیجه، اخذ مبلغ بیشتر برای نصب آنها روی خودرو، و یا معرفی مدل‌های دیگری مانند i+٢٠٧ و امثال اینهاست!

در مسائل فنی خودرو هم، با توجه به اینکه موتور و گیربکس و دیگر اجزای i٢٠٧، هیچکدام تغییری را تجربه نکرده‌اند، در نتیجه سواری متفاوتی با مدل ٢٠۶ ندارد، هرچند که سازنده ادعا کرده مصرف سوخت آن کاهش و قدرت خروجی کمی بیشتر شده، که می‌توان آن را در همین حد ادعای بدون اثبات دانست!

در پایان باید گفت که تنها توجیهی که برای اختلاف قیمت بعضا تا ٨ میلیون تومانی ٢٠۶ و i٢٠٧ می­‌توان ذکر کرد، همین متفاوت و جدیدتر بودن آن است با یادآوری این نکته که خودرویی زیبا محسوب نمی‌شود.اگر متفاوت بودن این خودرو برای شما اهمیت دارد و تفاوت قیمت آن را توجیه می‌کند، i٢٠٧ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در غیر این صورت، با توجه به یکسان بودن کلی این دو خودرو، این تفاوت قیمت کمی زیاد از حد به نظر می‌رسد.

پژو ۲۰۶ چه تفاوت‌هایی با پژو ۲۰۷i دارد؟

پژو۲۰۶ از سال ۱۳۸۰در خط تولید ایران‌خودرو، تولید می‌شود که اتفاقا بسیار موفق بوده و از فروش بالایی برخوردار است. پژو ۲۰۷ هم محصول دیگر ایران خودروست که شبیه به ۲۰۶ است و تنها در نمای جلو تفاوت‌هایی با هم دارند و هم‌اکنون نیز در دو مدل دنده اتوماتیک و دنده دستی در بازار موجود است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانا(داناخبر)، در این گزارش تصمیم داریم ۲۰۶ و ۲۰۷ را با هم مقایسه کنیم تا دریابیم به واقع این دو خودرو با یکدیگر یکی هستند یا خیر؟

اگر سری به پیشینه ۲۰۶ بزنیم متوجه می‌شویم این خودرو در کلاس خودروهای سوپرمینی قرار می‌گیرد و سال ۱۹۹۸ وارد بازارهای جهانی شده است و بعد از توقف تولید فیس‌لیف این خودرو با نام ۲۰۶ در بازار اروپا در دسترس است.

این خودرو در نمونه‌های سه‌در و پنج‌در هاچ‌بک، چهاردر سدان، دودر کوپه و کابریولت و پنج‌در استیشن‌واگن در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

۲۰۶ همچنین در کشورهای فرانسه، انگلستان، ایران، برزیل، آرژانتین، چین، اندونزی و مالزی تولید می‌شود.

فیس‌لیفت ۲۰۶ معمولی است که نمای جلوی آن کاملا تغییریافته است که بسیار شبیه به ۲۰۷ است اما در قسمت کابین نیز با خودروی ۲۰۶ معمولی تفاوت داشته که البته این تفاوت تنها به داشبورد ختم می‌شود.

این خودرو در ایران با نام ۲۰۷i  تولید می‌شود که البته در سایت پژو این نام توسط این کمپانی تایید شده و گفته‌اند که در ایران و در برخی از کشورها به دلیل شباهت زیاد به ۲۰۷ این خودرو با این نام عرضه می‌شود.

۲۰۷ واقعی

پژو ۲۰۷ نیز دیگر سوپرمینی کمپانی پژو است که از سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و از سال ۲۰۰۷ در جاده‌های اروپا تردد داشت.

پژو ۲۰۷ در کشورهای فرانسه، اسپانیا و اسلواکی ساخته می‌شود. این خودرو جایگزین خودروی ۲۰۶ شده است و پایه ساخت این خودرو همانند سیتروئن C3 است.

برای این خودرو سه موتور ۱.۴لیتری در نظر گرفته شده که یکی ۷۰ اسب‌بخار و یکی ۹۰ اسب‌بخار و یک نمونه VTi که ۹۵ اسب‌بخار قدرت دارد را شامل می‌شود.

همچنین چهار نمونه ۱.۶ لیتری بر روی ۲۰۷ قابل نصب است که نمونه Sport آن ۱۲۰ اسب‌بخار، نمونه GT آن ۱۵۰ اسب‌بخار، نمونه HDi آن ۱۱۰ اسب‌بخار و نمون Turbo آن ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت دارد.

این خودرو به صورت هاچ‌بک، دودر کوپه و کانورتیبل و پنج‌در استیشن‌واگن عرضه می‌شود.

۲۰۶ و ۲۰۷iدر ایران

پژو ۲۰۶ در ایران با دو نوع موتور عرضه می‌شود که یکی ۱.۴ لیتری و دیگری ۱.۶ لیتری است. همچنین دو نوع گیربکس بر روی این خودرو قابل نصب است که یکی پنج سرعته دستی و دیگری چهار سرعته تیپ‌ترونیک است.

در سوی دیگر ۲۰۷i موتور ۱.۶لیتری که ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت دارد و کاملا مشابه با ۲۰۶ تیپ ۵ است را در سینه دارد و دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک که کاملا با ۲۰۶ یکی است بر روی آن نصب شده است.

در واقع ۲۰۷i در ایران همان ۲۰۶ است که در موتور و چراغ همچنین سپر جلو و آرم پژو با ۲۰۶ کاملا متفاوت بود و در نمای عقب تنها تفاوت ظاهر چراغ است.

در قسمت کابین نیز ۲۰۷i داشبورد جدیدی دارد و با ۲۰۶ متفاوت است اما در مورد فضای کابین به خصوص قسمت عقب هیچ تغییری را شامل نشده است.

به گفته کارشناسان حتی موتور و گیربکس خودرو دقیقا‌ همان موتور و گیربکس‌هایی است که روی تیپ‌های مختلف ۲۰۶ نصب می‌شود و از نظر کیفیتی نیز در ایران هیچ تفاوتی بین این دو خودرو نیست به صورتی که در خیابان‌ها ۲۰۷های زیادی نیز دیده شده که نیاز به امداد خودرو پیدا کرده‌اند.

اما تفاوت زیاد بین این دو خودرو وجود دارد. اولین تفاوت‌ قیمت این دو خودرو است، به واقع گویا مشتری برای یک تغییر چهره‌ بسیار ساده هزینه بیشتری را باید تقبل کند.

در این گزارش قیمت‌ مدل‌های مختلف این خودرو آورده شده است:

مدل خودرو قیمت نمایندگی قیمت آزاد
پژو ۲۰۶، تیپ ۵ موتور ۱.۶ ۳۴,۴۹۲,۰۰۰ ۳۸,۴۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶، تیپ ۶ اتوماتیک ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰,۸۰۰,۰۰۰
، گیربکس دستی۲۰۷iپژو ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ ۴۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو۲۰۷i، گیربکس اتوماتیک ۴۵,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰

 

۲۰۷ در مقابل ۲۰۷i

از نظر طراحی به خصوص طراحی جلو ۲۰۷i یک کپی کامل از ۲۰۷ است البته مشکل مه‌شکن‌ها کاملا متفاوت است و همچنین آینه‌های جانبی این دو خودرو نیز با یکدیگر متفاوت است. نمای عقب این دو خودرو نیز تفاوت‌های فاحشی با هم دارند.

اما نکته جالب اندازه پژو ۲۰۷ است که از ۲۰۶ کمی بزرگ‌تر است. اندازه طول خودرو در ۲۰۷ واقعی ۴,۰۳۰mm یا ۱۵۸.۷اینچ است. عرض خودرو در ۲۰۷،۱,۷۴۸mm یا ۸/۶۸ اینچ است. همچنین ارتفاع خودرو از زمین در ۲۰۷، ۱.۴۷۲ میلی‌متر یا ۰/۵۸ اینچ است.

این در حالی است که خودروی ۲۰۶ یا ۲۰۷i طولی به اندازه ۳۸۳۵ میلی‌متر یا۰/۱۵۱ اینچ است.عرض آن ۱.۶۲۵mm یا ۰.۶۵ اینچ است و ارتفاع آن از زمین ۱.۴۲۸mm یا ۵۶,۲ اینچ است.

در ۲۰۷ واقعی در قسمت کابین نیز فضای سرنشینان کمی بیشتر بوده و از ۲۰۷i حجم بیشتری دارد. اگر نگاهی به کشورهایی که این خودروها را مونتاژ می‌کنند بیندازند خواهید دید که ۲۰۷ واقعی را کشورهای محدودی همچون اسلواکی و اسپانیا تولید می‌کنند اما ۲۰۷ پلاس را هفت کشور دیگر به تولید می‌رسانند.

با توجه به همه داده‌ها می‌توان به ۲۰۶ بودن ۲۰۷i پی برد که البته چهره‌ای کاملا شبیه به ۲۰۷ دارد که البته این تشابه بیشتر در نمای جلو نمود پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، ۲۰۶ که در ایران نیز با نام ۲۰۷i عرضه می‌شود برای رقابت با ۲۰۷ واقعی به بازارهای غیراروپایی فرستاده شده است. به این صورت که ۲۰۶ در بازارهای غیراروپایی همچون برزیل، آرژانتین، مکزیک، ایران و اروگوئه با نام ۲۰۷i به فروش می‌رسد و به نوعی جای خالی ۲۰۷ را در این کشورها پر کرده است.

اما در اروپا با نام ۲۰۶ به فروش می‌رسد زیرا۲۰۷ یک پلت‌فرم کاملا جداست.

پس می‌توان این‌گونه استنباط کرد که ۲۰۶ به دلیل اشتباهات زیاد با ۲۰۷ در کشورهایی که در آن ۲۰۷ عرضه نمی‌شود با نام مشابه به بازار فرستاده می‌شود تا جای خالی آن را پر کند.

این اتفاقات بیشتر از هر چیزی عملکرد کمپانی فرانسوی پژو را نشان می‌دهد که با این ترفندها و سیاست‌ها سود خوبی را عاید کمپانی خود می‌کنند زیرا تغییر چهره خودروها این روزها شیوه ای است که در بازارهایی نظیر بازار ایران می تواند با استقبال مواجه شود.

در ادامه این گزارش مشخصات پژو ۲۰۶ و ۲۰۷i را در جدولی جمع آوری کرده ایم که با مقایسه آن تفاوت این دو خودرو به خوبی آشکار می‌شود.


مشخصات فنی پژو ۲۰۷i

نوع موتور TU5
حجم موتور (cc) ۱۵۸۷
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۰@۵۸۰۰ rpm
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۲Nm@4000 rpm
نسبت تراکم ۱۰.۵
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری چند نقطه ای با پاشش الکترونیکی
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۸
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه( ۹.۶
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (MA)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر( ۸.۶
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر( ۵.۱
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر( ۶.۴
طول خودرو (mm) ۳۹۰۰
عرض خودرو(mm) ۱۶۸۰
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۸
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۴۴۲
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۰۵۴
گنجایش مخزن سوخت (لیتر( ۵۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب( ۲۴۵

https://otex.ir/article_images/adi/peugeot-207-interior-2.jpg
تجهیزات پژو ۲۰۷i

ترمز ترمز جلو دیسکی خنک شونده،ترمز عقب دیسکی توپر،ترمز ضد قفل ABS و EBD و EBA
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه اتوماتیک (HVAC)
سیستم صوتی بلندگوی درهای جلو و عقب,تیوتر جلو (داخل قاب آیینه),پخش CD با کنترل پشت فرمان
چراغها چراغ مه شکن جلو و عقب,قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
آیینه‌ها آیینه های جانبی برقی,دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی
شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزیینات تریم خاکستری , قطعات جانبی همرنگ بدنه , افکت طرح فلز داخلی, روکش صندلی طرح ناتیس
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع, سیستم کنترل بخار بنزین, سیستمهای هشدار دهنده شامل: اشکال در موتور، کم شدن روغن موتور، کم شدن بنزین، روشن ماندن چراغ ها، بازماندن درها، جاماندن سوئیچ
رینگ و لاستیک اسپرت آلومینیومی
صندلی صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع , پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی, پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع
سایر تجهیزات سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو, دماسنج روی داشبورد


مشخصات فنی پژو ۲۰۶

نوع موتور TU3A
حجم موتور (cc) ۱۳۶۰
حداکثر توان موتور (hp) ۷۵@۵۵۰۰ rpm
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۱۸@۳۴۰۰ rpm
نسبت تراکم ۹.۶
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴
حداکثر سرعت (km/h) ۱۷۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۴.۱
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (MA)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) ۸.۹
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۵
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۶.۴
طول خودرو (mm) ۳۸۲۲
عرض خودرو(mm) ۱۶۵۲
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۳۲
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۴۴۵
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۰۲۵
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۵۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۲۴۵

تجهیزات پژو ۲۰۶

استاندارد آلایندگی یورو ۴
ترمز سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD ‌و EBAترمز جلو دیسکی, ترمز عقب کاسه ای
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه دستی
سیستم صوتی بلندگوی درهای جلو،پخش CD با کنترل پشت فرمان
چراغها چراغ مه شکن جلو و عقب،چراغ نقشه خوان،قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو,چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک
آیینه‌ها آیینه های جانبی دستی
شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو
تزئینات تریم خاکستری
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع, سیستم کنترل بخار بنزین
رینگ و لاستیک فولادی
صندلی صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع, پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع, صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی
سایر تجهیزات سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.