انواع برندهای روغن موتور موجود در بازار + قیمت

0

مشخصات روغن موتور ،برندهای روغن موتور ،روغن موتور مناسب ،قیمت روز انواع روغن موتور ،روغن موتور خارجی ،بهترین مارک روغن موتور ،روغن موتور سنتتیک

 بسیاری از افراد گمان می‌کنند روغن موتور خوب برای خودرو آنها روغنی است که دیرتر سیاه شود حال آن که سیاه نشدن روغن در حین کارکرد، نشانه مرغوبیت آن نیست بلکه به این معناست که روغن قابلیت جذب ذرات اسیدی و ناخالصی را نداشته و بنابراین فاقد کیفیت لازم و غیر استاندارد است. پیش از انتخاب و خرید روغن موتور، بهتر است اطلاعات پی‌آمده را مد نظر داشته باشید.

انتخاب یک روغن موتور مناسب، برای صاحبان خودرو‌ها همیشه یک چالش بوده است. استفاده از روغن موتور نامناسب، می‌تواند باعث ایجاد صدمات بسیار شدید و حتی غیر قابل جبران به موتور اتومبیل‌ها شود. امروزه در بازار کشور روغن موتور‌های مختلف با برند‌ها و البته قیمت‌های متفاوت قابل تهیه هستند. ، در نظر بگیرید که برای انتخاب روغن موتور مناسب حتما به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید، در غیر این صورت می توانید از یک متخصص در حوضه تعویض روغن موتور کمک بگیرید.در این مقاله تیم لوکاپرو قصد دارد برخی از برند‌های روغن موتور‌های موجود در بازار را بررسی کند.

 

روغن موتور بهران

صنعت نفت در ایران، یک صنعت قدیمی است، شرکت بهران در سال ۱۳۴۱ با مشارکت شرکت نفتی آمریکایی اکسون تأسیس شد. حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت بهران در زمینه پالایش و تولید روغن موتور، روغن‌های صنعتی، روانکارها، ضدیخ، گریس و سایر فراورده‌های نفتی می‌باشد. قیمت روغن موتور‌های شرکت بهران نسبت به برند‌های خارجی مناسب‌تر است و البته روغن موتور‌های بهران از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند،  به همین دلایل یکی از برند‌های محبوب روغن موتور، در بازار کشور برند ایرانی بهران است. شرکت بهران در حوضه روغن موتور‌های نیمه استتیک محصولات بهتری ارائه داده است؛به عنوان قیمت روغن موتور نیمه استتیک سوپر پیشتاز این کمپانی در محفظه‌های ۴ لیتری حدودا ۳۰٫۰۰۰ تومان است که نسبت به برند‌های مشابه خارجی، قیمت مناسب‌تری دارد و البته از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

روغن بهران

روغن موتور الف (elf)

کمپانی Elf از بزرگترین شرکت‌های عرضه‌ کننده فرآورده‌های نفتی است، که محصولات این شرکت توسط شرکت روان صنعت در ایران توزیع می شود. این کمپانی فرانسوی سال‌های است که محصولات خود را همراه با اتومبیل‌های رنو وارد کشور کرده‌ است و در قالب یک شریک تجاری همیشه همراه با رنو در بازار‌های جهانی حضور داشته است.
الف (elf) یکی از شرکت‌های زیر مجموعه کمپانی بزرگ توتال است که روغن موتور‌های آن در سطح بازار کشور بسیار شناخته شده است. معمولا به دلیل کیفیت خوب و قیمت نسبتا بالای روغن موتور‌های الف، مشتریان این برند فرانسوی معمولا صاحبان خودرو‌های وارداتی هستند. به عنوان مثال می‌توان روغن موتور Evolution 400 را مثال زد که یکی از روغن موتور‌های استتیک محبوب در بازار ایران است که در محفظه‌های ۴ لیتری عرضه می‌شود و قیمت حدودی ۷۰٫۰۰۰ تومان دارد.

روغن موتور الف

روغن موتور توتال (Total)

توتال (Total) یک شرکت نفت و گاز فرانسوی و چهارمین تولید کننده فراورده‌های نفتی جهان می‌باشد، که در سال ۱۹۲۴ توسط ارنست مرسی‌یر تاسیس شد. توتال یکی از قدیمیترین وارد کنندگان روغن موتور در ایران است و این کمپانی طی چند دهه اخیر توانسته است اعتماد بالایی در بازار کشور کسب کند که این به دلیل کیفیت بسیار بالای محصولات توتال می‌باشد. روغن موتور‌های توتال، مانند سایر کشور‌ها در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است البته ناگفته نماند که قیمت روغن موتور‌های توتال نسبت به برند‌های دیگر بسیار بالاتر است. روغن موتور‌های توتال در ایران به دو نوع استتیک و نیمه استتیک وارد می‌شوند؛ یکی از مشتریان روغن موتور‌های نیمه استتیک توتال در ایران، صاحبان خودرو‌های آفرود است که به دلیل مقاومت بالای روغن موتور‌های نیمه استتیک توتال در برابر شرایط جوی نامساعد، یکی از برند‌های محبوب آن‌ها شده است.
به عنوان مثال روغن موتور نیمه استتیک Quartz 4X4 توتال که قیمت حدودی ۹۰٫۰۰۰ تومان دارد و در محفظه‌های ۴ لیتری عرضه می‌شود، یکی از پر فروش‌ترین روغن موتور‌های بازار ایران است.

روغن موتور توتال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.