تفاوت ECU های موتور ۱۸۰۰ پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس چیست ؟

0

انواع ecu سمند ،انواع ecu پژو ۴۰۵ ،انواع ecu پژو ۲۰۶ ،انواع ecu پژو پارس ،موتور زیمنس پژو ،مقایسه انواع پژو پارس ،قیمت ecu پژو ۴۰۵ ،تفاوت موتور ساژم با زیمنس ،تفاوت کامپیوتر های موتور ۱۸۰۰ پژو

همانطور که میدانید خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ و پژو پارس در نوع ۱۸۰۰ از یک نوع موتور استفاده شده است. این نوع موتور با نام xu7 هم شناخته میشود. در این سالها سیستم کامپیوتری یا همان ECU خودرو دستخوش تغییراتی شده است که در ادامه مطلب به بررسی آنها میپردازیم.

اولین سری انژکتوری خانواده ی موتور ۱۸۰۰ بر روی خودروهای پژو پارس یا همان پرشیا نصب شد. این کامپیوتر که توسط کمپانی مگنت مارلی ساخته شد از سال ۱۳۷۹ تا اواخر سال ۱۳۸۰ روی خودروی پرشیا نصب شد.

ECU مگنت مارلی فاقد سنسور اکسیژن بوده و سیستم سوخت رسانی آن با بقیه پژو ها متفاوت است و هر ۴عدد سوزن باهم پاشش میکنند.

ECU SL96

این ECU روی تمامی خودرو های ۱۸۰۰ و پیکان نصب شد. از سال ۱۳۸۱ تا اواخر ۱۳۸۲ تولید آن ادامه داشت و از مزایای آن نصبت به ECU مگنت مارلی ساسات بهتر و مصرف پایین تر بود. این ECU فاقد سنسور اکسیژن بود و کابل ارتباطی آن با دستگاه دیاگ سوکت دو پایه بود که سمت چپ موتور داخل محفظه پلاستیکی مربعی شکل در بسته بود.

سوکت کامپیوتر خودرو یک تکه است.

ECU SAGEM S2000

این کامپیوتر علاوه بر موتور ۱۸۰۰ پژو و پیکان، روی پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ نصب شده است.

ECU S2000 دارای سنسور اکسیژن است، احتراق کاملتر و آلایندگی کمتری دارد. این کامپیوتر دارای سوکت ۳ تیکه است. این کامپیوتر روی سیستم CNG ضعف دارد.

تولید ecu ساژم s2000 تا اواخر سال ۱۳۸۷ ادامه داشتتا قبل از سال ۱۳۸۴ کابل دیاگ آن دوپایه ی پیکانی بود. اما از سال ۱۳۸۴ سوکت دیاگ s2000 داخل اتاق زیر فرمان داخل جعبه فیوز قرار دارد. سوکت ۱۶ پایه ی سبز رنگ که با ۲۰۶ یکی است نام این سوکت OBD2 است.

SIEMENS

سیستم زیمنس که دارای کوئل مخصوص و سیستم پاشش سوخت چند نقطه ای است شتاب خوب و احتراق کاملتر و آلایندگی کمتری دارد. ECU زیمنس که روی موتور های ۱۸۰۰ نصب شد با سیستم گاز CNG سازگاری داشت. سوکت کامپیوتر آن یک تکه بود.

بعد تولید زیمنس، این کامپیوتر با ورژن های مختلف تولید شد و عیب های آن برطرف شد.

این ECU توسط کمپانی های دیگر مثل کانتیننتال و کروز ساخته شد و الان در حال حاضر در حال منتاژ در ایران در شرکت کروز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.