تاخت و تاز کاوازاکی نینجا ۱۰۰۰ در سال جدید + قیمت و مشخصات فنی

0

قیمت موتور کاوازاکی z1000 ،مشخصات فنی کاوازاکی z1000 ،سرعت کاوازاکی z1000 ،قیمت کاوازاکی زد ۱۰۰۰

موتور سیکلت های کاوازاکی شامل خانواده ی موتور های اسپرت نینجا مثل Ninja ZX-10R و Ninja ZX-6R و Ninja 250R ، موتور خیابانی Z1000 ، موتور اسپرت Concours 14 و خانواده ی Vulcan رزمی مثل Vulcan 1700 Voyager می شود. موتور سیکلت های صحرایی کاوازاکی شامل موتور کراس KX450F و موتور سیکلت اندورو KLX 140 است

اینکه چه زمانی می توان عنوان ” مدل جدید” را به یک موتور اختصاص داد، هنوز به طور کامل مشخص نیست. اما اکثر کارشناسان اعتقاد دارند در صورتی که فریم و پیشرانه ی یک موتور در نسخه ی جدید آن تغییری نداشته باشد، نمی توان از آن موتور به عنوان مدل جدید یاد کرد. این مسئله در مورد موتور کاوازاکی نینجا ۱۰۰۰ ABS کاوازاکی نیز صادق است. در مدل ۲۰۱۷ تغییرات زیادی در این موتور ایجاد شد اما برای مدل ۲۰۱۸ تغییر خاصی در پیشرانه و فریم آن مشاهده نمی شود.

https://www.sportrider.com/sites/sportrider.com/files/styles/1000_1x_/public/images/2016/12/2017-kawasaki-ninja-1000-05.jpg?itok=kxtF3SC4

طراحی جلوی کاوازاکی نینجا در مدل ۲۰۱۸ دچار تغییر شده و این طراحی جدید سبب عبور راحت تر این موتور سیکلت ژاپنی از میان هوا شود. چراغ های اصلی این موتور نیز پهن تر، عمیق تر و پر نورتر شده اند.

ویند اسکرین این موتور نسبت به مدل قبلی ۱۵ میلی متر بلند تر شده که دارای سه حالت تنظیم بوده تا موتورسواران بتواند آن را با وضیعت قرارگیری خود در موتور تطبیق دهند. سیستم سرگرمی به کار رفته در مدل جدید متشکل از یک صفحه نمایش LCD جدید و پنل جدید است.

https://cdn-images-1.medium.com/max/1280/1*Ni9JGbHN2CgaWV53Eg7dtw.jpeg

فریم این موتور از جنس آلومینیوم و از نوع Twin-Spar بوده که ظاهر کلی موتور را تشکیل داده است. سیستم تعلیق این موتور نیز شامل یک فورک ۴۱ میلی متری به همراه یک کمک فنر قابل تنظیم در جلو و یک ضربه گیر و یک کمک فنر قابل تنظیم در قسمت عقب است.

سیستم ترمز مدل جدید کاوازاکی نینجا ۱۰۰۰ متشکل از دو دیسک ترمز ۳۰۰ میلی متری با ۴ پیستون کالیپر در جلو و یک دیسک ترمز ۲۵۰ میلی متری در قسمت عقب است. علاوه بر این سیستم ترمز، نینجا ۱۰۰۰ مدل ۲۰۱۸ به ترمز ABS مخصوص کمپانی کاوازاکی با نام KIBS مجهز است. این سیستم بر اساس داده هایی که از سیستم های IMU و ECU دریافت می کند، مانع از قفل شدن چرخ های موتور و همچنین از بلند شدن چرخ عقب در هنگام ترمزهای شدید می شود.

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۲۰۱۸، مجهز به پیشرانه ی ۱۰۴۳ سی سی ۴ سیلندر بوده که توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۸۱.۷ پوند فوت گشتاور را دارد. جعبه دنده ی این موتور از نوع ۶ سرعته است. این موتور مجهز به سیستم کنترل کشش بوده که سرعت چرخ ها را بررسی می کند و بر اساس اطلاعاتی که از سیستم IMU دریافت می کند، تغییرات لازم را در سرعت چرخ ها اعمال می نماید. سیستم مدیریت سر پیچ (Cornering Management) این موتور باعث شده تا این موتورسیکلت در سر پیچ ها تعادل خود را از دست ندهد.

قیمت موتور MY18 Ninja 1000 Ninja در بازارهای جهانی ۱۲.۱۹۹ دلار بوده که دارای ۱۲ ماه گرانتی از طرف کمپانی کاوازاکی است.

مهم ترین رقیب موتور کاوازاکی نینجا ۱۰۰۰ در بازارهای جهانی را می توان موتورسیکلت ژاپنی سوزوکی GSX-S 1000F ABS دانست. این موتور مجهز به پیشرانه ی ۹۹۹ سی سی بوده که توانایی تولید ۱۳۷.۸ اسب بخار قدرت و ۷۴ پوند فوت گشتاور را دارد. قیمت رسمی این موتور ۱۱.۲۹۹ دلار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.