مقایسه رنو تندر ۹۰ پلاس و برلیانس H330 !کدام یک بهتر است ؟

0

مشخصات فنی رنو تندر ۹۰ پلاس ،مقایسه خودرو ،قیمت رنو تندر پلاس ،معایب رنو تندر ۹۰ ،معایب برلیانس h330 ،قیمت برلیانس h330 ،مشخصات فنی برلیانس h330

در این مطلب قصد داریم به مقایسه خودرو چینی برلیانس H330 که تحت گارانتی پارس خودرو و رنو تندر ۹۰ پلاس که توسط ایران خودرو تولید میشود را با هم مقایسه کنیم :

 ارزیابی کیفیت برلیانس H330  قیمت برلیانس h330  قیمت رنو تندر پلاس اتوماتیک  مشخصات فنی برلیانس h330  مشخصات فنی تندر پلاس  معایب برلیانس H330  معایب رنو تندر 90 پلاس  مقایسه تندر ۹۰ پلاس با برلیانس H330  مقایسه خودرو  موتور برلیانس h330 ساخت کجاست

مقایسه مشخصات فنی برلیانس H330 و رنو تندر ۹۰ پلاس

مشخصات فنی برلیانس H330  رنو تندر پلاس
نوع موتور ۴ سیلندر- خطی ۴ سیلندر – خطی
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی ۱۶۰۰ سی سی
حداکثر توان موتور ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
 تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت ۵ سرعته دستی – ۴ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته دستی – ۴ سرعته اتوماتیک
وزن خالص دستی:۱۲۴۰ و اتوماتیک: ۱۲۵۰ ۱۱۱۵ کیلوگرم
فاصله بین دو محور ۲۵۸۰ میلیمتر ۲۶۳۰ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی دستی : ۶.۴ لیتر و اتوماتیک : ۶.۷ لیتر دستی : ۶.۹ لیتر و اتوماتیک : ۸.۳ لیتر
استاندارد حد آلایندگی یورو ۵ یورو ۴
طول خودرو ۴۵۱۰ میلیمتر ۴۲۹۰ میلیمتر
عرض خودرو ۱۷۵۸ میلیمتر ۱۷۴۰ میلیمتر
ارتفاع خودرو ۱۴۶۰ میلیمتر ۱۵۲۵ میلیمتر
حجم باک ۵۵ لیتر ۵۰ لیتر

مقایسه آپشن های برلیانس H330 و رنو تندر ۹۰ پلاس

مشخصات برلیانس H330 رنو تندر پلاس
پایداری و ترمز سیستم ترمز ABS و  EBD سیستم ترمز ABS و  EBD
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین کیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم صوتی دنده ای : (رادیو، mp۳ ، ورودیUSB + ۲بلندگو + ۲توئیتر)
اتوماتیک: مولتی مدیا (۴عدد بلندگو + ۲عدد توئیتر)
رادیو پخش CD خوان با USB و AUX و هندزفری موبایل – دسته کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل زیر فرمان – بلندگوهای جلو و عقب
دیگر تجهیزات سیستم تهویه مطبوع – سانروف ( نسخه اتوماتیک ) – سنسور دنده عقب – بسته شدن پنجره ها با ریموت کنترل ( اتوماتیک ) – قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و تنظیم گودی کمر ( اتوماتیک ) – تنظیم برقی آینه های جانبی – شیشه جلو و عقب برقی – قفل مرکزی -تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو – چراغ مه شکن جلو – قابلیت تاشدن صندلی ها عقب – فرمان جمع شونده – باز شدن خودکار درب ها هنگام تصادف – ایموبلایزر – سیستم هشدار روشن بودن چراغ های جلو – یادآور صوتی باز بودن کمربند ایمنی – قابلیت پشتیبانی از صندلی کودک – سیستم الکترومغناطیسی باز کردن درب صندوق – غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه های کنترلی سیستم صوتی ( اتوماتیک) – سیستم ورود و استارت بدون کلید ( اتوماتیک) -کامپیوتر سفری – تنظیم نور صفحه کیلومتر مه شکن عقب و جلو- چراغ داخل صندوق عقب-  چراغ ترمز سوم- شیشه جلو و عقب برقی – ایموبلایزر -صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع- پشت سری صندلی ها با قابلیت تنظیم ارتفاع- فرمان هیدرولیک – سیستم تهویه هوا دستی- تنظیم ارتفاع چراغ‏های جلو از داخل-  دکمه جدید درب بازکن روی درب صندوق عقب

طراحی ظاهری و داخلی :

بدون شک یکی از دلایلی که محصولات برلیانس در دل بیشتر مردم جا باز کرده است به خاطر شریک تجاری این کمپانی یعنی بی ام و میباشد. برلیانس H330 نیز دارای طراحی شبیه به سری ۱ محصولات BMW است و در مقایسه با رنو تندر پلاس از چهره ی جذابتری برخوردار است. رنو تندر ۹۰ پلاس هم که فیس لیفتی از رنو تندر ۹۰ است و طراحی ظاهری آن نسبت به قبل بهتر شده اما باز هم در قیاس با برلیانس از طراحی ساده تری برخوردار است.

داخل کابین برلیانس اچ ۳۳۰ نیز در مقایسه با تندر پلاس از جذابیت بیشتری برخوردار است و کیفیت مواد بکارفته هم نسبتا مناسب است. در برلیانس H330 راننده امکان تنظیم صندلی خود را در ۸ جهت دارد البته در نسخه اتوماتیک همچنین با قابلیت تنظیم گودی کمر در مقایسه با صندلی های تندر ۹۰ پلاس ، راحتی بیشتری را در اختیار راننده میگذارد.

کیفیت مواد بکار رفته داخل کابین نیز به غیر از صندلی ها تفاوت زیادی با هم ندارند اما برلیانس با داشتن تریم دو رنگ از جذابیت بیشتری برخودار است.

موتور و گیربکس :

برلیانس H330  مجهز به موتور ۱.۵ لیتری است که حداکثر قدرت آن ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دوردر دقیقه است و دارای شتاب و سرعت راضی کننده است اما گاهاً شنیده ایم که از نداشتن قدرت موتور در سربالایی ها شکایت دارند .تندر ۹۰ پلاس نیز از همان موتور رنو تندر ۹۰ بهره مند است ؛ پیشرانه ای به حجم ۱.۶ لیتر که ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد. وزن کمتر و قدرت بیشتر باعث شده که تندر ۹۰ پلاس از شتاب و سرعت بهتری نسبت به برلیانس H330 برخودار باشد. هر دوی این خودرو ها در نمونه دستی و اتوماتیک تولید شده اند و جزو خودرو های کم استهلاک بازار به حساب می آیند اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که رنو تندر ۹۰ پلاس به واسطه اینکه فیس لیفتی از ال ۹۰ است و این خودرو سالهاس که خودش را اثبات کرده کاملا قابل اعتماد است اما برلیانس هنوز در دراز مدت خودش را نشان نداده.

نکته مثبتی که در برلیانس میتوان یافت مصرف سوخت پایین آن نسبت به تندر ۹۰ پلاس است این خودرو در سیکل ترکیبی در نسخه دنده ای ۶.۴ لیتر و در نسخه اتوماتیک ۶.۷ لیتر بنزین مصرف میکند و تندر ۹۰ پلاس در نسخه دنده ای ۶.۹ و در نسخه اتوماتیک ۸.۳ لیتر بنزین می سوزاند.

ایمنی و رفاهی  :

از نظر ایمنی هر دو خودرو در یک سطح هستند هر دو دارای کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین و مجهز به ABS و EBD هستند . سیستم ترمز هم در هر دو خودرو یکسان است ؛ ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب کاسه ای است اما از نظر امکانات رفاهی و آپشن ها اگر این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم برلیانس  H330 دنده ای و رنو تندر ۹۰ پلاس در یک سطح هستند اما در نسخه اتوماتیک برلیانس H330 دارای امکانات بیشتری است علاوه بر داشتن سانروف در نسخه اتوماتیک این خودرو دارای امکانات دیگری است که در جدول بالا نوشته شده.

بازار:

برلیانس با وجود طراحی زیبا ،کیفیت ساخت مناسب و مصرف سوخت پایین و امکانات رفاهی مناسب که همگی جزو مزایای این خودرو چینی هستند اما در بازار با کمبود قطعات یدکی و افت قیمت زیادی که دارد که به نظر می رسد خرید تندر ۹۰ پلاس با چهره ای ساده اما خوب ، استهلاک کم و بازار خرید و فروش خوبی که دارد منطقی تر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.