بهترین موتورسیکلت های EFI در بازار ایران + عکس و مشخصات

3

چند ماهی از ورود موتورسیکلتهای EFI به بازار ایران میگذرد و علاقه مندان به موتورسیکلت ها با سوالات بسیاری مواجه هستند و کسانی که قصد خرید این موتورسیکلت ها را دارند منتظر اند تا به سوالات آنها پاسخ داده شود. پس از ماه ها انتظار و تاخیر بسیار زیاد در قراردادن این مطلب به دلیل انجام چندین باره تست ها تست های انجام شده امروز حاصل نتایج را در اختیار شما می گذاریم. پس در ادامه با ماهمراه باشید.

نقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه

شاید تا کنون شده باشد که شما هم در ترافیک های بسیار سنگین در شهر خود قرار گرفته باشد و یا به دلیل افزایش نرخ کرایه های وسایل عمومی و شلوغی آنها به فکر خریدن یک موتورسیکلت درون شهری افتاده باشید اما زمان خرید یک موتورسیکلت درون شهری با بسیاری از مارکها و مدل های مختلفی رو برو پرده باشد و شما را در انتخاب یک موتورسیکلت خود سردرگرم شده باشید. پس در ادامه با سرزمین دانستنی های حساس کامپیوتر دات کام همراه باشید تا بهترین موتورسیکلت های مونتاژی در بازار ایران را بشناسیم.

توجه:

بررسی صورت گرفته در زمان انتشار این مطلب نسبت به موتورهای موجود و مطرح تا دی ماه ۱۳۹۷ می باشد.

لازم به ذکر است به دلیل حساسیت موضوع نتایج بارها و بارها مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت است.

کلیه موتورسیکلت هایی که در فهرست زیر نیستند به دلیل کاهش قدرت بسیار زیاد در فهرست

بهترینها قرار نگرفته اند و ارزش خرید ندارد.

بهترین موتورهای ۲۵۰cc:

متین خودرو زنجان
زونتس ۲۵۰نقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه
نیرو محرکه
نامی ۲۴۹ کیو امنقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه
گروه صنعتی فارس
پیشرو گلد کیو امنقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه

۵ ستاره کیفی ∗

۵ ستاره کیفی ∗

۲ ستاره کیفی ∗

قدرت اسمی:  ۲۲ اسب بخار  ۲۲ اسب بخار  ۱۲ اسب بخار
قدرت واقعی: ۲۴.۱۶ اسب بخار  ۱۹.۷ اسب بخار  ۱۱.۸ اسب بخار
گشتاور: ۱۸.۷ نیوتون متر  ۱۸.۷ نیوتون متر  ۱۲.۶۲ نیوتون متر
گیربکس: ۵ و ۶ دنده  ۵ دنده  ۴ و ۵ دنده
خنک کننده: روغن خنک روغن خنک روغن خنک
استارت: الکتریکی الکتریکی الکتریکی
حداکثر سرعت:  ۱۳۸ کیلومتر  ۱۰۷ کیلومتر  ۱۰۵ کیلومتر
مصرف سوخت:  ۲.۳ لیتر  ۳.۵ لیتر  ۳.۶ لیتر
ترمز جلو: دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب: دیسکی دیسکی  دیسکی
وزن:  ۱۴۴ کیلو گرم  ۱۳۹ کیلو گرم  ۱۴۰ کیلو گرم
مسافت طولانی:  دارد  دارد  دارد
امتیازکیفیت از ۱۰:  ۹  ۹  ۸.۵
ارزش خرید از ۱۰:  ۸.۵  ۸.۵  ۸

بهترین موتورهای ۲۰۰cc:

نیرو محرکه
نامی ۲۰۰ کیو ام نقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه
گروه صنعتی فارس
پیشرو گلد کیو امنقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه
۴ ستاره کیفی ∗ ۲ ستاره کیفی ∗
قدرت اسمی:  ۱۶ اسب بخار  ۱۲ اسب بخار
قدرت واقعی:  ۱۵.۱ اسب بخار ۱۰.۱ اسب بخار
گشتاور:  ۱۴.۱ نیوتون متر  ۹ نیوتون متر
خنک کننده: هواخنک هواخنک
استارت: الکتریکی الکتریکی
حداکثر سرعت:  ۱۰۵ کیلومتر  ۹۸ کیلومتر
گیربکس:  ۵ دنده  ۵ دنده
مصرف سوخت:  ۳.۲ لیتر  ۳.۱ لیتر
ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب: دیسکی  دیسکی
وزن:  ۱۲۸ کیلو گرم  ۱۴۰ کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد
امتیازکیفیت از ۱۰  ۹  ۸.۵
ارزش خرید از ۱۰  ۸.۵  ۸

بهترین موتورهای ۱۵۰cc:

نیرو محرکه
نامی ۱۵۰ سی در آی
گروه صنعتی فارس
پیشرو گلد کیو امنقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه
۴ ستاره کیفی ∗ ۲ ستاره کیفی ∗
قدرت اسمی:  ۱۲ اسب بخار  ۱۲ اسب بخار
قدرت واقعی:  ۱۱.۲۶ اسب بخار ۱۰.۱ اسب بخار
گشتاور:  ۱۰.۶ نیوتون متر  ۹ نیوتون متر
خنک کننده: هواخنک هواخنک
استارت: الکتریکی الکتریکی
حداکثر سرعت:  ۹۵ کیلومتر  ۹۸ کیلومتر
گیربکس:  ۵ دنده  ۵ دنده
مصرف سوخت:  ۲.۸ لیتر  ۳.۱ لیتر
ترمز جلو:  دیسکی  دیسکی
ترمز عقب: کاسه ای  دیسکی
وزن:  ۹۸.۵ کیلو گرم  ۱۴۰ کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد  دارد
امتیازکیفیت از ۱۰  ۹  ۸
ارزش خرید از ۱۰  ۸  ۷.۵

بهترین موتورهای ۱۲۵:

نیرو محرکه
نامی ۱۲۵ سی در آینقد و بررسی موتور تریل احسان نقد و بررسی موتورسیکلت بهترین موتور تریل ایرانی بهترین موتور سیکلت ایرانی بهترین موتور کراس ایران مجله موتورسیکلت قیمت موتور پیشرو قیمت موتورسیکلت نامی قیمت موتورسیکلت احسان قیمت موتورسیکلت ایرانی بهترین موتورهای 125cc قیمت موتورسیکلت نیرو محرکه
۲ ستاره کیفی ∗
قدرت اسمی:  ۱۱ اسب بخار
قدرت واقعی:  ۱۰.۱ اسب بخار
گشتاور:  ۸.۷ نیوتون متر
خنک کننده: هواخنک
استارت: الکتریکی
حداکثر سرعت:  ۹۵ کیلومتر
گیربکس:  ۴ و ۵ دنده
مصرف سوخت:  ۲.۶ لیتر
ترمز جلو:  دیسکی
ترمز عقب: کاسه ای
وزن:  ۲.۵ کیلو گرم
مسافت طولانی  دارد
امتیازکیفیت از ۱۰  ۹
ارزش خرید از ۱۰  ۸

لازم به ذکر است با توجه به تست های صورت گرفته اکثر موتورسیکلتهای EFI پس از طی مصافتی تقریبا بین ۵۰۰۰ الی ۸۰۰۰ کیلومتر با نقص فنی در سیستم EFI مواجه گردیده و اکثرا از حرکت باز ایستادند و نیازمند به تعویض سیستم EFI شدند و با توجه به کاهش چشمگیر میزان قدرت و گشتاور و عدم تغییر میزان مصرف سوخت در این موتورسیکلتها باید گفت طرح تغییر سیستم کاربراتور به EFI با شکست جدی دچار گردیده است و شاهد آن هستیم که اکثر شرکتها در برابر عرضه محصولات با فن آوری EFI دچار مشکل گردیده و محصولات کاربراتوری خود را همچنان تولید می نمایند.

تنها محصولات شرکت نیرو محرکه تقریبا بدون نقص و با افزایش نسبی قدرت و گشتاور و بدون تغییر میزان مصرف سوخت و با حفظ کیفیت در محصولات خود تا به تاریخ انتشار این مطلب، محصولات خوبی را روانه بازار نموده است.

با توجه به نتایج بدست آمده توصیه میکنیم از موتورسیکلت های کاربراتی همچنان استفاده نمائید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. Fardin می گوید

    دوستان من قصد خرید دارم تو رنج ۵۰ تا ۷۰
    کیفیت و استهلاک برام مهمه چون فقط تو شهر و رفت آمد کاری نیازمه
    بین چهار گزینه شما باشید کدوم رو انتخاب میکنید ???
    در حال حاضر قیمت ها
    بنلی طرح قدیم صفر ۶۵تومن
    دلتا ۱۶۰ شاهین موتور ۶۸ تومن
    Cf150 جهانرو ۷۲ تومن
    نامی ۱۷۰ ۶۴ تومن
    خواهشا اگر میدونید بصورت تجربی و کارشناسی بگید

  2. منصور می گوید

    سلام من یک موتورسیکلت تکتاز ۱۲۵ (EFI) انژکتوری ۱۳۹۸دارم میخواهم به کاربراتوری تبدیل کنم به نظرتون اینکار رو انجام بدم یا نه؟ ممنون میشم یه سوالم پاسخ بدین

  3. عماد می گوید

    سلام.منظور شما صرفا موتورهای تولید داخل هست که جواب نداده دیگه؟
    چون من پالس ns200 انژکتوری میخوام بخرم و مطلبتون منو به شک انداخت.لطفا سریع جواب بدید.ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.