راهکارهایی برای بازیابی روغن موتورهای سوخته

0

شاید برای برخی افراد تعویض روغن موتور سیاه و داغ، یکی از سخت‌ترین بخش‌های تعمیر و نگهداری خودرو باشد. اما در سال‌های اخیر و به لطف تمهیدات خاصی که برای این کار در نظر گرفته شده، تعویض روغن به کاری آسان و راحت تبدیل شده است. در برخی شهرها از جمله Long Beach کالیفرنیا، ایستگاه‌های سیار برای جمع‌آوری روغن و فیلترهای قدیمی در نظر گرفته شده است. شهروندان تنها با یک تماس تلفنی می‌توانند برای استفاده از خدمات این سرویس درخواست دهند و پس از آن کارگران خدمات شهری به محل اعزام شده و روغن قدیمی و کیسه‌های پلاستیکی فیلترها را جمع‌آوری می‌کنند. در برخی شهرها از جمله برکلی کالیفرنیا نیز، مراکز تعویض به ازای هر گالن روغن (حدود ۴ لیتر) ۱۶ سنت به شما پرداخت می‌کنند.

طبق ارزیابی‌های سازمان EPA، بیش از ۳۰ درصد رانندگان خود اقدام به تعویض روغن موتور می‌کنند و بدین ترتیب سالانه چیزی حدود ۱۶۳ تا ۲۳۵ میلیون لیتر روغن مصرف شده تولید می‌شود. بازیافت این روغن‌ها که حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین و مواد سمی هستند، کمک شایانی به حفظ محیط زیست و همچنین، ذخیره انرژی می‌کند. گفتنی است، از هر گالن روغن بازیافتی حدود ۳ لیتر روغن تصفیه شده به دست می‌آید که برای تولید همین مقدار روغن از مواد ناخالص، ۴۲ گالن نیاز می‌باشد که رقم بسیار قابل توجهی است. در ایالات متحده آمریکا بیشتر نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های بزرگ، مکانی را در نظر گرفته‌اند که در آن خود شما می‌توانید روغن موتورتان را بازیافت کنید. علی‌رغم افزایش محل‌های بازیافت، چنانچه با نحوه حمل روغن آشنا نباشید و یا وسایل مناسب در اختیار نداشته باشید، این کار کمی سخت و دشوار خواهد شد. در ادامه راه‌کارهایی برای بازیابی راحت و سریع روغن به شما ارائه می‌دهیم:

•پیش از تعویض روغن، محل‌های بازیافت را شناسایی کنید.

•برای تخلیه روغن و انتقال آن به مرکز بازیافت، یک ظرف دردار مناسب در نظر بگیرید. مرکز پس از تخلیه روغن در یک مخزن بزرگ، ظرف را به شما بازمی‌گرداند.

•هنگام تعویض روغن حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

•اطمینان حاصل کنید که درون ظرف مورد استفاده، مایع دیگری همچون ضدیخ وجود ندارد؛ در غیر این صورت، روغن شما قابل بازیافت نیست.

•در زیر ظرف خود یک تکه پارچه کهنه یا روزنامه پهن کنید.

•استفاده از دستگاه ساکشن برای تعویض روغن، نه تنها احتمال چکه کردن روغن را کاهش می‌دهد، بلکه انتقال آن به ظرف را نیز آسان‌تر می‌سازد.

•پیش از قرار دادن ظرف داخل خودرو یا صندوق، کفی‌ها را با روکش‌های پلاستیکی و روزنامه بپوشانید.

•چنانچه هنگام بازیافت مقداری از روغن روی زمین ریخت، از مواد جاذب برای جمع‌آوری روغن ریخته شده استفاده کنی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.