مقایسه سمند ال ایکس با دنا / SAMAND LX بهتر است یا DENA ؟

2

مقایسه سمند  LX و دنا ،دنا بخرم یا سورن توربو ،مقایسه سمند ال ایکس با دنا ،تفاوت دنا و سمند ef7 ،تفاوت گیربکس دنا با سورن ،سمند بهتر است یا دنا؟

خودروهای دنا و سمند دو محصول از برند ملی شرکت ایران‌ خودرو ذهن خریداران خودروهای سدان را معطوف مقایسه خود کرده است. خودروی سمند که عنوان نخستین خودروی ملی ایران را یدک می کشد چند سالی است که در بازار خودروی ایران حضور فعال دارد. این خودروی مردمی در کنار کاربری شخصی در ناوگان تاکسیرانی، پلیس و امداد هم به هموطنان خدمت کرده است.

آنگونه که عنوان شده است طراحی این خودرو بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ توسط شرکت فرست اتوموتیو انگلیس شکل گرفته است، قالب های توسط ژاپنی ها تولید شده و طراحی داخلی آن با مشارکت مهندسان آلمانی با الگو برداری از فولکس واگن بوده است.

خودروی ملی ایران تاکنون از پیشرانه‌های XU7 ، TU5 ، EF7 بهره برده که مشهورترین و قوی ترین آن پیشرانه EF7 با ۱۱۵ اسب بخار قدرت است.

اکنون نمونه‌ صفر این خودرو را می توانید با قیمت ۲۷.۵ تا ۳۲ میلیون تومان خریداری نمائید.DENA samand تفاوت دنا و سمند ef7 قیمت دنا EF7 قیمت سمند LX مشخصات سمند LX مشخصات فنی دنا مقایسه خودرو مقایسه دنا پلاس و سورن توربو مقایسه سمند ef7 و دنا مقایسه سمند ال ایکس با دنا قیمت دنا مزایا و معایب سمند ال ایکس معایب دنا امکانات دنا و سمند مقایسه دنا با سمند ای اف سون دنا بخرم یا سمند سمند بهتره یا دنا

 

دنا، در سال ۱۳۹۱ یعنی ۱۰ سال پس از سمند رونمایی شد. طراحی این خودرو از بسیاری از خودروها دیگر وام گرفته شده است؛ نمای روبرو خودروی میتسوبیشی لنسر را برای بیننده تداعی می کند، بخش کناری این خودرو که بیشترین انتقاد را داشته کاملا از سمند برداشته شده است اگرچه ایران خودرو این ایراد جدی را با افزودن خط مورب بر روی ساید ها برطرف نموده است! ایراد بعدی که به طراحی دنا وارد است نا همخوانی طراحی قسمت جلو و عقب خودروست؛ در قسمت جلوی این خودرو استفاده از زوایای تند و ایجاد نمای خشن و عدم توجه به طراحی قسمت کناری سپر جلو، قسمت عقب خودرو استفاده از نمای بسیار هندسی ترو بسیار شبیه به نیسان تیانا، داشبورد هم از محصولات هیوندای الگو برداری شده است.

دنا نیز با پیشرانه ۱۱۵ اسب بخاری EF7 تولید می‌شود و قیمت کارخانه آن ۴۲.۵ میلیون تومان است.

جدول مقایسه دو خودرو دنا و سمند

مشخصات / مدل دنا سمند LX
نوع موتور ۴ سیلندر – EF7   ۴ سیلندر -XU7
حجم موتور  ۱۶۴۶ سی سی   ۱۷۶۱ سی سی
قدرت موتور ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه  ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده  ۵  دنده دستی   ۵  دنده دستی
تعداد سوپاپ ۱۶  ۸
حداکثر سرعت  ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت   ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰  ۱۲.۳ ثانیه  ۱۴.۵ ثانیه
وزن ۱۲۵۸ کیلوگرم  ۱۲۲۰ کیلوگرم
فاصله بین دو محور  ۲۶۷۱ میلیمتر  ۲۶۷۱ میلی متر
ابعاد و نوع لاستیک های عقب و جلو  R15  R15
ابعاد ( طول، عرض ، ارتفاع)  ۴۵۵۹*۱۷۲۰*۱۴۶۰   ۴۵۰۲*۱۹۰۳*۱۴۶۰
مصرف سوخت شهری     -Lit/100km      -Lit/100km
مصرف سوخت جاده ای     ۵.۸Lit/100km      ۶.۸Lit/100km
مصرف سوخت ترکیبی     ۸.۱Lit/100km     ۸.۷Lit/100km
استاندارد آلایندگی   Euro 4  Euro ۴
حجم باک  ۶۰ لیتر  ۶۶ لیتر

نظر کارشناسان ما:
برای مورد بررسی قرار دادن هر خودرو چندین عامل مد نظر قرار میگیرد یکی از مهم ترین این عوامل اطلاعات فنی خودرو می باشد و ما نیز این گزینه مهم را مورد بررسی قراردادیم و به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه دنا محصول جدیدتری نسبت به محصول قدیمی تر ایران خودرو  است توانسته نمایش بهتری از خود نشان بدهد و غیر از این هم نباید باشد چرا که دنا به عنوان فیس لیفت سمند تولید شده و همانطور که در جدول بالا مشاهده میکنید  اطلاعات فنی موتور دنا از سمند در سطح بالاتری قرار دارد و اگر خودرو مد نظر شما باید موتور و اطلاعات فنی بهتری داشته باشد گزینه صحیح برای انتخاب شما دنا می باشد.
یکی دیگر از موارد مهم مقایسه خودرو ها استاندارد آلایندگی و سوخت محصولات می باشد که در مقایسه ای که انجام شد بین سمند و دنا این نتیجه حاصل گریدید که خودرو دنا سوخت بهتری نسبت به سمند دارد و میزان سوخت کمتری نسبت به سمند در آزمایشات از خود ثبت کرد.
در قسمت تجهیزات و امکانات معمولا خودرو هایی که به تازگی تولید و روانه بازار شده اند نمایش قابل قبول تری توانسته اند از خود نشان دهد و در این مقایسه ما نیز همین امر به وضوح مشخص است و سمند به دلیل تولید قدیمی تر آپشن هایی که دنا دارد را ندارد و دنا با آپشن های تعبیه شده در خود توانسته نظر بیشتر خریداران را به خود جلب نماید و گزینه بهتری برای انتخاب می باشد . در ادامه می توانید آپشن های این دو خودرو را مطالعه کنید.

آپشن های سمند :

کیسه هوای راننده و سرنشین، مجهز به دو سیستم پیشرفته ترمز ABS و EBD، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه با تنظیم دستی، CD خوان به همراه بلندگوهای عقب و جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، تنظیم آینه های جانبی برقی ، شیشه بالابر برقی درب های جلو و عقب، ایموبلایزر ، قفل مرکزی و ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده.

آپشن های دنا :

این خودرو دارای سیستم ترمز ABS و EBD ،فرمان هیدرولیک، دریچه تهویه هوا در قسمت عقب، صفحه نمایش لمسی و دارای GPS است. چراغ های عقب و جلو: هالوژنی و LED است. آینه های بیرونی برقی و شیشه بالابر های برقی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم عیب یاب هوشمند، قفل مرکزی، شیشه های ضد اشعه و صندلی راننده به صورت برقی است.صندلی کودک، ستون فرمان جمع شونده و دو عدد کیسه هوای ایمنی

قیمت:

در بازار قیمت مدل صفر این دو محصول حدودا ۱۰-۱۱ میلیون اختلاف قیمت دارند که دنا  توانسته قیمت بالاتری برای خود نسبت به رقیب دست و پا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمدمهدی می گوید

    مدت هفده ساله ماشین دارم و با همه ماشین های دوستان هم دور زدم یا مسافرت رفتم ، الانم دنا پلاس دارم . ماشین با کیفیت ال نود ، ماشین با رانندگی راحت مخصوص داخل شهر و حومه ، پراید مخصوصا ۱۳۲ ، ماشینی که همه چیش راحته و دلچسبه واسه همه جا و همه جوره سمند ال ایکس با موتور معمولی . تمام . دنا پلاس دارم ، فقط از دوربین دنده عقب و کروزش در جاده راضی هستم ، بقیش فقط ظاهره ، یاد سمند ال ایکسم بخیر . مدل ۹۸ بود ، سالن تهران .

  2. امید می گوید

    چرا قیاس مع الفارق می کنید؟ مقایسه شما کاملا اشتباه هست. شما پدر رو با پسر مقایسه می کنید و در اخر نتیجه گیری اشتباه می کنید. اولا موتور سمند با دنا در حال حاضر یکی هست و هر دو از موتور ef7 استفاده می کنند پس در اینجا هیچ برتری نیست. ثانیا من متوجه منظور شما از آپشن دنا نمیشم؟ دقیقا کدوم آپشن؟ سمند و دنا فرقشون فقط در یک مانیتور هست که اونم با هزینه کردن یک میلیون تومان قابل رفع هست. چراغ هالبوژن هم با ۲۰۰ هزار تومان هزینه قابل هست. از این ها که بگذریم من هیچ آپشن دیگه ای نمیبینم روی دنا. تازه به نظر من نیمرخ دنا در قسمت سپر جلو بسیار زشت و نامفهوم هست. آیا تفاوت قیمت ۱۰ میلیونی بخاطر یه مانیتور و یه چراغ هالوژنی قابل قبول هست؟ در طراحی داخلی دنا هنوز از طرح چوب استفاده شده که سالهاست منسوخ شده و دیگه طرفداری نداره. ماشینی مثل دنا با این قیمت حداقل باید دنده اتومات میشد تا این تفاوت قیمت قابل هضم باشه. در ضمن تصاویری که استفاده کردید متعلق به موتور پژو ۴۰۵ و سمند سورن هست. لطفا دقت فرمایید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.