برگزاری مسابقات فرمول یک مخصوص بانوان از سال ۲۰۱۹ + عکس

0

طبق اسناد بدست آمده از یک شرکت واقع در لندن، اولین سری رقابت های موتور اسپرت بانوان از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار خواهد شد. این رقابت ها شامل ۶ مسابقه خواهد بود

گرچه طبق صحبت ها این طور به نظر می رسد که هنوز زمان دقیق برگزاری این رقابت ها مشخص نشده و این شرکت در حالت تحقیق و تدوین برنامه های خود است.

این گزارش ۲ سال بعد از صحبت های برنی اکلستون، رئیس سابق رقابت های فرمول یک منتشر شده است. اکلستون در آن زمان ایده برگزاری رقابت هایی مخصوص بانوان را داده بود.

تنها بانوانی که در یک رقابت فرمول یک شرکت کردند Lella Lombardi و Maria Teresa de Filippis بودند. در مسابقه اسپانیا سال ۱۹۷۵ میلادی Lombardi توانست نیم امتیاز کسب کند.

پس از آن سوزی ولف در سال ۲۰۱۴ در روز تمرینی جمعه برای تیم ویلیامز رانندگی کرد اما در آخر سال ۲۰۱۵ میلادی از دنیای رانندگی خداحافظی کرد. Tatiana Calderon نیز امسال به عنوان راننده برای تیم سائوبر در رقابت های GP3 رانندگی کرد. کارمن جوردا نیز از اعضای تیم رنو از برگزاری این رقابت ها استقبال کرده است.

حال باید دید که FIA به عنوان متولی موتوراسپرت به دنبال چه اهدافی برای عرضه این رشته به صورت اختصاصی برای بانوان است. آیا در کنار رقابت های فرمول یک مردان، روز دیگری برای برگزاری رقابت های بانوان نیز در نظر گرفته خواهد شد یا خیر. با توجه به تغییر مالک فرمول یک یعنی شرکت لیبرتی مدیا که به دنبال تحول بنیادین در این رقابت ها است، بانوان نیز جایی در برنامه های این مالک جدید خواهند داشت. مسئله ای که به زودی خواهیم فهمید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.