ساخت تایرهای فوق چسبنده پیرلی برای مسابقات فرمول یک + عکس

0

پس از انتقال مالکیت تیم های فرمول یک به گروه رسانه ای لیبریتی، مدیران این ورزش درصدند تا با اعمال تغییرات فنی  و ساختاری، جذابیت مسابقات را افزایش دهند

بنابر آخرین اخبار کمپانی ایتالیایی پیرلی که به عنوان یکی از بزرگترین و مطرح ترین تامین کنندگان تایر های فرمول یک شناخته می شود، تعداد تایرهای ترکیبی مخصوص هوای خشک خود را در سال ۲۰۱۸ افزایش داده و با اضافه شدن تایرهایی با نام های هایپرسافت و سوپرهارد این تعداد به عدد هفت خواهد رسید.

به گفته مدیران این شرکت، رنج هفت تایی مخصوص ۲۰۱۸ این تایرها که با نام Rainbow یا رنگین کمان شناخته می شود، نسبت به مدل های ۲۰۱۷ به مراتب نرمتر خواهد بود.

اولین تایر تازه معرفی شده از این رنج هفت تایی سوپرهارد نام داشته و دارای رنگ نارنجی است؛ این تایر به عنوان سخت ترین و سفت ترین گزینه حاضر در این گروه شناخته می شود.

این دقیقا همان چیزی که شرکت پیرلی آن را با عنوان سیاست بیمه کننده توصیف کرده و می گوید که انواع مختلف و متنوع تایرهای موجود در این رنج کمپانی را بیمه می کند.

مدیران پیرلی می گویند که طبق سیاست بیمه کننده، تایرهای فصل بعدی نرم تر شده و چسبندگی بیشتری را در اختیار خودروهای فرمول یک قرار می دهند.

تایر بعدی با نام هایپرسافت شناخته شده و از نوار رنگی صورتی برخوردار خواهد بود. نام این تایر بر اساس نظرسنجی که در شبکه های اجتماعی برگزار شد انتخاب شده است. بیش از ۶۸ درصد شرکت کنندگان از بین نام های هایپرسافت، مگاسافت و اکستریم سافت این نام را انتخاب کرده اند.

همانطور که از نام این تایر (به معنی فوق العاده نرم) مشخص است هایپر سافت نرم ترین تایر این رنج هفت تایی بوده و می تواند چسبندگی فوق العاده و مورد دلخواه تیم های فرمول یک فراهم کند.

ماریو ایزولا، مسئول بخش تایرهای مسابقه ای کمپانی پیرلی می گوید هایپر سافت نرم ترین تایر ترکیبی است که ما تاکنون برای مسابقات فرمول یک ساخته ایم.

ما تصمیم گرفته ایم که نه تنها تمامی تایرهای رنج Rainbow را نرم تر کرده بلکه تایر جدیدی را نیز به این رنج اضافه کنیم که بسیار نرم بوده و بیش از حد صورتی است.

بد نیست بدانید که تایرهای مخصوص هوای خشک فرمول یک خود به ۴ دسته تقسیم می شوند. تایرهای سخت که کمترین چسبندگی و بالاترین دوام را دارند با نوار نارنجی شناخته شده و تایرهای متوسط که چسبندگی بیشتر و دوام کمتری را دارند از نوار سفید رنگ برخوردار اند.

همچنین تایرهای نرم و فوق نرم که چسبندگی فوق العاده و کمترین دوام را دارند نیز عموما با رنگ های زرد و قرمز در حاشیه لاستیک ها شناخته می شوند.

ایزولا در ادامه توضیح داده است که بدیهی که تایرهای ترکیبی جدید ما برای قرار گرفتن در شرایط سخت و موقعیت های دشوارتر طراحی شده اند. ما با بررسی تایرهایی که در سال ۲۰۱۷ طراحی کرده ایم متوجه شدیم که بعضی از آن ها محافظه کارانه طراحی شده و می توانند با اندکی جسارت کارآمدتر توسعه داده شوند. علت این موضوع به احتمال زیاد شرایط منحصر بفرد کمپانی ما در این سال میلادی است.

ایزولا معتقد است که با داشتن تایرهای ترکیبی جدید این کمپانی که مخصوص سال ۲۰۱۸ است در اکثر مسابقه تنها احتیاج به حدود ۲ بار تعویض لاستیک و پیت استاپ است. در واقع بنا به صحبت این مدیر ارشد هدف اصلی طراحی این تایرها همین موضوع است.

ایزولا در انتها بیان کرده است که مفهوم پایه طراحی تایرها تغییر نکرده و تایرهای سال آینده نیز بر اساس مفاهیم قبلی طراحی شده اند. تمامی ویژگی های تایرهای فعلی که رانندگان مسابقات فرمول یک را راضی نگه داشته در تایرهای جدید نیز لحاظ شده اند. این ویژگی ها به رانندگان اجازه می دهد از ابتدای مسیر مسابقات تا انتهای آن حداکثر فشار ممکن را به تایرها وارد کرده و حتی با این وجود نیز بهترین نتیجه را بگیرند.

همانطور که در تصویر مشخص است تایرهای این رنج به ترتیب با نام های سوپرهارد و هارد در دسته تایرهای سخت قرار گرفته و رنگ های نارنجی و آبی یخی را به خود اختصاص داده اند.

تایر مدیوم با رنگ سفید در دسته متوسط مخصوص آب و هوای خشک قرار گرفته و تایرهای سافت نیز با نوار زرد رنگ جزء گروه نرم محسوب می شود. همچنین تایرهای سوپرسافت، اولترا سافت و هایپر سافت به ترتیب با رنگ های قرمز، بنفش و صورتی کم رنگ در گروه تایرهای بسیار نرم قرار می گیرند.

اما تایرهای مدیوم آج دار که عموما برای شرایط جوی مرطوب و خیس استفاده می شوند از نوار سبز رنگ و تایرهای مخصوص باران شدید و زمین پر آب نیز از نوار آبی رنگ برخوردار خواهند بود.
تیم پیرلی برای اولین بار این دو تایر ترکیبی جدید را در هفته آینده در طی مسابقه دو روزه جایزه بزرگ امارات مورد آزمایش قرار گرفت.

منبع: دیجیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.