بررسی دلایل کم کردن آب رادیاتور پراید ،پژو، سمند ،۲۰۶ ،پارس ،ال ۹۰

0

کم شدن آب قمقمه پژو ،علت کم کردن آب رادیاتور ۲۰۶ ،کم کردن آب رادیاتور پژو ۴۰۵ ،قاطی شدن آب و روغن ،کم شدن آب رادیاتور سمند ،نیم سوز شدن واشر سرسیلندر ،علت کم کردن آب رادیاتور سمند ef7 ،مخزن آب رادیاتور پراید

همانطور که میدانید آب در سیستم موتوری خودردهای پژو نقش مهمی دارد و نه تنها کم کردن آب باعث مشکل میشود بلکه اگر در سیستم خنک کننده موتور هوا هم بیافتد باعث اختلال در سیستم خنک کننده موتور میشود. محل هایی که بیشترین نشتی را دارند:

  • درب رادیاتور بررسی شود
  • به شلنگ مخزن انبساط نگاه کنید اگر مشکوک است تعویض کنید. برای اطمینان دور بست شلنگ را با چسب مزدا آب بندی کنید.
  • شلنگ های رادیاتور را چک کنید و بست های شلنگ را محکم کنید.
  • ترموستات و پیچ هواگیری را نگاه کنید.
  • به داخل اتاق خودرو رفته و از سمت راننده کف پایی خودرو را نگاه کنید. اگر از سمت پنل بخاری روی موکت و  نزدیک پدال گاز خیس بود اورینگ های بخاری باید تعویض شود.
  • واتر پمپ را هم چک کنید. احتمال نشتی آب از آن سمت هم هست.
  • پولکی های موتور را نگاه کنید که نشتی نداشته باشد
  • دور رادیاتور را نگاه کنید از جای پرس نشتی نداشته باشد
  • در روغن را نگاه کنید ببینید سفیدک زده اگر سفیدک زده باشد و ماشین جوش بیاورد واشر سوزانده اید و موتور آب کم میکند
  • همه بست های شلنگ رادیاتور را چک کنید
  • در خودروهای دو گانه سوز سه راهی آب و رگلاتور گاز چک شود که نشتی نداشته باشد
  • شیر تخلیه رادیاتور را چک کنید

اگر نشتی آب را پیدا نکردید ضد یخ بریزید. ضد یخ به خاطر رنگی کی دارد از جایی که نشتی دارد رنگ و رسوب به جا میگذارد و نشتی را نشان میدهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.