رنو تندر ۹۰ در مقایسه با رنو سیمبل ،دو سدان فرانسوی / رومانیایی

0

تفاوت سیمبل le و pe ،مقایسه رنو تندر ۹۰ با سیمبل ،نظرات رنو سیمبل ،نقدو بررسی رنو سیمبل ،مقایسه دو سدان فرانسوی / رومانیایی، ال ۹۰ یا داچیا لوگان و رنو سیمبل می پردازیم

 

رنو سیمبل یا رنو Thalia از سال ۱۹۹۹ تا هم اکنون تولید می شود، سیمبل خودرویی سوپرمینی ست. سوپر مینی یک اصطلاح بریتانیایی در رده بندی خودروها است که از خودروی شهری بزرگتر ولی از خانواده خودروهای کوچک (small family car)، کوچکتر است.این کلاس خودرو، در سراسر اروپا به خودروی بخش بی و در آمریکای شمالی به ساب‌کامپکت مشهور است.

در آنطرف این مقایسه نیز محصول پرطرفدار بازار ایران حضور دارد ، که باموتور K4MA6 و۴ سیلندر- ۱۶ سوپاپ و مصرف سوخت پائین توانسته است جایگاه خود را در بین مصرف کنندگان پیدا کند.

مهمترین سوالی که در ابتدای مقایسه پیش می آید این است که قیمت این دو خودرو چقدر است؟

قیمت تندر ۹۰ E2 مدل ۹۵ / ۹۶ در بازار هم اکنون حدود ۳۷ میلیون تومان است، اما در مقابل قیمت سیمبل ۱۶۰۰ سی سی اتوماتیک PE که ارزانترین مدل سیمبل نیز می باشد حدود ۷۵ میلیون تومان برایتان آب می خورد! که حکایت از اختلاف قیمت ۳۸ میلیون تومانی این دو خودرو دارد.
نکته دوم طراحی و زیبایی این دو خودرو است، رنو سیمبل، عرضه شده توسط نگین خودرو محصول سال ۲۰۱۳ به بعد می باشد و ال ۹۰ نیز محصول ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ می باشد، به همین دلیل کاملاً مشخص است که سیمبل خودرویی جدیدتر و مدرن تر ست و از این لحاظ تقریباً قابل مقایسه با هم نیستند، اما نکته ای که در این میان باید گفت امکانات در ازای قیمت تعیین شده این دو خودرو می باشد، با نگاهی به نظرات مردم در صفحه رنو سیمبل می توان دریافت مردم اصلاً در ازای امکانات تقریباً کم سیمبل، از قیمت بسیار بالای این خودرو راضی نیستند.

برخی از آپشن هایی که در سیمبل وجود دارد اما ال ۹۰ فاقد آنهاست :


فرمان هیدرولیک/ بشکن/ تلسکوپی, ریموت کنترل, گرم کن شیشه عقب تایمردار, آیینه های بغل و دستگیره دربها همرنگ بدنه, کروز کنترل, صفحه نمایش اطلاعات, صفحه نمایش دمای بیرون, رینگ آلومینیومی, سنسور عقب

طراحی داخلی این دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارد، اما برتری سیمبل در مدرن بودن طراحی داخلی مشهود است.
در نمای بیرونی نیز سیمبل بسیار زیباتر و آیرودینامیک تر است به همین دلیل شتاب اولیه و سرعت بهتری نسبت به ال ۹۰ دارد.
از لحاظ جا دار بودن و فضای کافی برای سرنشینان خودرو، هر دو خودرو طراحی بی عیب فرانسوی ها را دارند و از این لحاظ احساس کمبود جا در این دو خودرو احساس نمی شود، اما ال ۹۰ خودرویی بزرگتر و جادار تری ست.

ابعاد سیمبل (طول*عرض*ارتفاع) : ۴۳۴۸*۱۷۳۳*۱۵۱۷ میلی متر
ابعاد ال ۹۰ (طول*عرض*ارتفاع) : ۴۲۴۷*۱۷۴۰*۱۵۳۴ میلی متر

از نظر موتوری نیز هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند :

سیمبل :
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
حداکثر قدرت ۱۰۵/۵۷۵۰ (اسب بخاردور*دقیقه)
حداکثر گشتاور ۱۴۵/۳۷۵۰ (نیوتونمتر)

ال ۹۰ :
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
حداکثر قدرت ۱۰۵hp در۵۷۵۰rpm

در نتیجه انتخاب با خود شماست، تندر ۹۰ خودرویی قدیمی تر و با گیربکس دنده ای جذابیت خاصی برای رانندگی ندارد، اما خودرویی ست ارزانتر و به صرفه تر با بازار فروش پر رونق، سیمبل نیز خودروی روز و تقریباً مدرن برند رنو را یدک می کشد، اما قیمت بسیار زیاد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.