بررسی موبایل لوکس و گران‌قیمت لامبورگینی+تصاویر

0

گوشی لامبورگینی آلفا وان یک موبایل لوکس و گران‌قیمت است که در ساخت آن از مواد غیر ضروری همچون کولار، فلز مایع و چرم خالصاستفاده شده استنوشته‌ی تازه

گوشی جدید لامبورگینی همانند دیگر محصولات این شرکت، ارزان نبوده و کاربران برای داشتن آن باید ۲ هزار و ۵۰۰ دلار (هزار و ۹۰۰ یورو) پرداخت کنند. در این صورت، تنها تعداد محدودی از کاربران قادر به خرید این موبایل لوکس و بسیار نفیس خواهند بود.

در ساخت آلفا وان از مواد غیر ضروری همچون کولار، فلز مایع و چرم خالص (که یادآور مواد به‌کاررفته در خودرو‌های این شرکت است) استفاده شده تا کاربران با محصولی لوکس و البته جاه‌طلبانه رو به رو باشند. در نگاه اول، مردم این تلفن هوشمند را به عنوان یک محصول فریبنده یا زشت معرفی می‌کنند؛ اما نمی‌توان متمایز بودن گوشی آلفا وان در مقایسه با سایر اسمارت فون‌ها را انکار کرد.

بهتر است بدانید آلفا وان مستقیما توسط لامبورگینی تولید نشده و شرکتی مستقل با نام “Tonino Lamborghini”، مسئولیت طراحی و تولید آن را بر عهده دارد. با این حال در محصولات این شرکت و لوازم جانبی آن می‌توان میراث ایتالیایی‌ها و اصالت را پیدا کرد.

اما اگر ظاهر خاص و قیمت بسیار نجومی این گوشی لوکس را کنار بگذاریم، واقعا تفاوت چندانی میان آن و سایر موبایل‌های رده بالای بازار وجود ندارد. در رابطه با مشخصات فنی، سازندگان از صفحه نمایشی آمولد و ۵.۵ اینچی با وضوح QHD که توسط اسپیکر‌های استریو احاطه شده است، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پشتی ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/۱.۸ و یک باتری بزرگ ۳۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده‌اند تا ما با محصولی کامل و رو به رو باشیم.

به این موارد، سنسور اثر انگشت پشتی، پورت یو اس بی نوع C. و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را هم اضافه کنید. روی کاغذ و با کنار گذاشتن تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ که دو سال از معرفی آن می‌گذرد، گوشی لامبورگینی آلفا وان تفاوت خاصی با پرچمداران موجود در بازار ندارد. شاید برخی کاربران از وجود اندروید ۷.۱ نوقا گله کنند؛ ولی بنا بر آمار، تنها ۰.۳ درصد از گوشی‌های اندرویدی نسخه اوریو را اجرا می‌کنند.

شاید بتوان رابط کاربری MiFavor را تنها نقطه ضعفی در نظر گرفت که در نگاه اول، شما را متوجه خود می‌کند. در واقع مهندسان تلاش کرده‌اند تا ویژگی‌های خاص خودرو‌های لامبورگینی را با نگاهی آینده‌نگرانه در محیط نرم افزاری نیز پیاده کنند که متاسفانه نتیجه آن نامطلوب است.

نمایشگر دستگاه در عین جنب و جوش زیاد و رنگارنگ بودن، کمی سرد به نظر می‌رسد که البته می‌توان این مورد را از بخش تنظیمات تغییر داد. هرچند، این کار کمی تعادل رنگ‌ها را به هم می‌زند. صدای اسپیکر‌های استریوی گوشی که در بخش جلویی تعبیه شده‌اند، به شکل غافل‌گیرکننده‌ای بلند و شفاف است. در این صورت می‌توان لامبورگینی Alpha-One را انتخابی مناسب برای گوش کردن به موسیقی یا تماشای ویدیو در نظر گرفت. حسگر اثر انگشت، سریع و دقیق بوده و باتری دستگاه نیز بعد از انجام آزمایش‌های سنگین و اجرای بازی‌های مختلف، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

 

در کنار تمام نقاط قوت، یک مشکل اساسی در گوشی لامبورگینی آلفا وان وجود دارد و آن، عملکرد کند و آهسته دستگاه در مقایسه با سایر پرچمداران یا محصولات رده بالای بازار است. اگرچه در حالت کلی مشکلی در پردازش اطلاعات وجود ندارد، اما تجربه کار کردن با آن احتمالا به اندازه دیگر اسمارت فون‌ها همچون آیفون ایکس با آی او اس ۱۱ یا نسل اول گوگل پیکسل ایکس ال با اندروید اوریو، روان و لذت‌بخش نخواهد بود.

این مورد از دو جهت قیمت بسیار بالا و سخت افزار داخلی قدرتمند نیز می‌تواند آزاردهنده باشد.

هنگام پیمایش میان صفحه‌ها، لانچر کمی تاخیر داشته و انیمیشن‌هایی که هنگام باز و بسته شدن اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارد نیز همیشه روان نیستند. خوشبختانه این مشکل در اجرای بازی‌ها دیده نشده و علی رغم داغ شدن گوشی (که البته از موبایل‌های دیگر بیشتر نیست)، آلفا وان عملکرد قابل قبولی دارد. با این وجود، هرگز احساس اجرای بسیار روان و بدون مشکل اپلیکیشن‌های مختلف را تجربه نخواهید کرد.

ما نمی‌خواهیم گوشی جدید لامبورگینی را محصولی ضعیف قلمداد کنیم؛ ولی احساس نشدن قدرت بالای تراشه‌ای همچون اسنپدراگون ۸۲۰ بعد از پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ دلار، چیزی نیست که کاربران در انتظار آن باشند.

دوربین، آخرین بخشی است که باید به آن اشاره کنیم. توانایی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی گوشی لامبورگینی آلفا وان در ثبت تصاویر، بد نیست و محتوا با کیفیتی قابل قبول ذخیره می‌شود. با این وجود، اپلیکیشن دوربین بسیار کند بوده و حتی با قطع کردن تمام صدا‌های گوشی، باز هم صدای شاتر و بوق فوکوس (که به شکل آزاردهنده‌ای بلند است) شنیده می‌شود.

قیمت بسیار بالا؛ علت اصلی وجود آلفا وان

در واقع، این مهم‌ترین موضوع در بررسی گوشی لامبورگینی آلفا وان است. اگرچه اسمارت فون پیش رو در هیچ زمینه‌ای بر محصولات پرچمدار و رده بالای بازار غلبه نمی‌کند، اما احساس محصولی ضعیف یا نامناسب نیز به خریداران آن منتقل نخواهد شد.

در صورتی که این گوشی هوشمند، نام لامبورگینی را یدک نمی‌کشید و با قیمت ۴۰۰ دلار (۳۵۰ یورو) عرضه می‌شد، معرفی آن به عنوان محصولی ارزشمند امکان‌پذیر بود.

از طرفی، تنها نقطه فروش این گوشی جدید را می‌توان قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری آن در نظر گرفت چرا که این رقم، به سرعت برچسب خاص بودن را به آن می‌زند.

اگر به دنبال خرید یک گوشی رده بالا و قدرتمند هستید، تلفن‌های هوشمند دیگر همچون آیفون ایکس اپل، پرچمداران سری گلکسی سامسونگ و یا سونی اکسپریا XZ پریمیوم، حس محصولی نفیس و خاص را منتقل خواهند کرد. هیچ‌کدام از این گوشی‌ها با قیمت چند هزار دلاری عرضه نمی‌شوند، ولی از جمله بهترین محصولات موجود در بازار هستند.

منبع:گجت نیوز

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.