به عنوان یک کارشناس چه خودرویی را تا ۴۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌کنید؟

0

یکی از سوالاتی که به صورت مستمر از کارشناس پرسیده می‌شود، مقایسه خودروها در کلاس‌های مختلف و پیشنهاد به عنوان بهترین خودرو در محدوده‌های قیمت مختلف می‌باشد

یکی از محدوده‌های جذاب قیمتی که طرفداران زیادی هم دارد محدوده قیمت ۴۰ میلیون تومان می‌باشد و تقریبا تمام مدل‌های خودرویی با کیفیت ایران خودرو و سایپا تا این رنج قابل خریداری می‌باشند. می‌توان به خودروهای دنا، پارس ال ایکس، پارس معمولی، تندر ۹۰ و جک دنده‌ای در این مقایسه اشاره کرد. در نظر دارم که از نگاه یک کارشناس در پارامترهای مختلف به این خودروها نگاه کرده و به شما در انتخاب خودروی مدنظر خود کمک کنم.

۱- ایمنی:

از نظر ایمنی کاملا می‌توان گفت که دنا و پژو پارس در یک کلاس بالاتر قرار دارند. هنگام رانندگی با تندر ۹۰ و در سرعت‌های بالا خیلی دقت کنید. این خودرو به دلیل ارتفاع نسبتا زیاد از سطح زمین احتمال واژگونی به مراتب بالاتری نسبت به سایر خودروها دارد. در مورد جک نیز طراحی به روزتری وجود دارد اما بدنه استحکام دنا یا پژو پارس را ندارد. در مورد کیسه هوا و ترمز Abs تمامی خودروها در یک سطح قرار داشته و البته فاصله سپر جلوی خودرو تا سرنشینان جلو نیز در پژو پارس، دنا و البته جک وضعیت بهتری دارند.

۲- شتاب اولیه:

قطعا و با اختلاف خوب تندر ۹۰. اولین باری که پشت یک تندر ۹۰ نشستم بلافاصله بعد از پیاده شدن از یک ۲۰۶ تیپ ۲ بود. قابل مقایسه نبودند. مخصوصا در شتاب اولیه. در بین سایر خودروها نزدیکترین خودرو پارس ال ایکس هست. اولین باری هم که پشت یک پارس ال ایکس نشستم، تصور من نسبت به پارس عوض شد. این خودرو شتاب اولیه به مراتب بالاتری نسبت به پارس معمولی داشته و البته کنترل پذیری مناسبی هم دارد. شتاب دنا قابل قبول می‌باشد. چیزی در حد پژو پارس معمولی و کمی بیشتر. اما خودرویی که واقعا من را در تست رانندگی ناامید کرد جک جی ۵ بود که در سر بالایی یادگار امام واقعا در رقابت با تمام خودروهای ذکر شده کم می‌آورد.

۳- طراحی داخلی:

این یک مورد را باید با قدرت به جک جی ۵ اختصاص داد. واقعا ضعف‌های موتوری این خودروی چینی در سایه طراحی داخلی زیبا و مدرن آن قرار گرفته است. به جرات باید گفت طراحی داخلی این خودرو در سطح خودروهای سازندگانی نظیر کیا و هیوندایی می باشد. طراحی داخلی دنا را هم می پسندم. زیباست اما به نظر از نظر جنس پلاستیک‌های به کار رفته و پوشش‌های درون یک گام پایین‌تر از جک می‌باشد. ضمن اینکه هر دوی این خودروها به زیبایی به سیستم صوتی و تصویری متناسب تجهیز شده‌اند. پژو پارس نیز با تغییرات اساسی که در کابین آن انجام گرفت در زمره خودروهای نسبتا مناسب از نظر طراحی داخلی قرار می‌گیرد. اما تنها خودرویی که این مرحله را با ناکامی ترک می‌کند قطعا تندر ۹۰ می‌باشد که این ضعف را به نسل ماشین بعدی رنو یعنی رنو داستر نیز منتقل نموده است.

۴- طراحی بیرونی:

قطعا خودروهایی با عمر طراحی بیش از ۱۰ سال حرفی برای دفاع از ظاهر خود در برابر دنا و جک نخواهند داشت. ظاهر بیرونی پارس و تندر ۹۰ واقعا از منظر بینندگان خودروهای جدید قابل قبول نخواهد بود. هر چند به نظر دنا می‌بایست فیس لیفت سمند می‌بود ولی به هر حال طراحی مناسب و به روزی دارد. به نظر جک جی ۵ در این زمینه گوی سبقت را از رقبا ربوده است و ظاهری هیجان انگیزتر برای کاربران دارد.

۵- مصرف سوخت:

خیلی به ارقام اعلام شده از سوی سازندگان دقت نکنید. با توجه به وزن خودرو و وضعیت موتور، پژو پارس معمولی در بدترین وضعیت در این مقایسه قرار دارد. می‌شود گفت که ۳ خودروی دیگر تقریبا در وضعیت مشابهی قرار داشته و البته مصرف تندر ۹۰ بهینه‌تر از سایر موارد می‌باشد.

۶- سهولت معامله:

در صورتی که می خواهید یکی از این موارد را بخرید و از همین الان به فکر فروش آن در آینده نزدیک هستید سمت دنا و جک جی ۵ نروید. به شدت از نظر فروش در سطح ضعیفی قرار دارند. پژو پارس ال ایکس هم چندان وضعیت مناسبی ندارد. بازار پژو پارس معمولی بهتر از ۳ مورد دیگر و البته از همه بهتر تندر ۹۰ می‌باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که تندر ۹۰ در واقع پول نقد برای فروشندگان می باشد.

امیدوارم با این ۶ مورد بتوانید بهترین انتخاب را در این محدوده قیمتی داشته باشید.

منبع :همراه مکانیک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.