۳ ایراد اساسی در خودرو که جان شما را تهدید خواهد کرد؟

0

قطعا مسئله امنیت در نگاه راننده و سرنشین خودرو، اگر نگوییم مهمترین، باید بگوییم یکی از مهمترین فاکتورهای خرید و استفاده از خودرو می‌باشد

در دنیای امروز که خودروسازی های بزرگ دنیا در رقابت برای ایمن‌سازی هر چه بیشتر خودروهای تولیدی خود با اضافه نمودن آپشنهایی مثل رادار، انواع کیسه هوا، اصلاحات ترمز و کنترل پایداری و … می باشند در این مقاله سعی داریم تا نقاط ضعفی را به شما آموزش دهیم تا با رفع این موارد در خودروی خود، حتی اگر سوار بر نامطمئن ترین خودرو می‌شوید، در شرایط استاندارد رانندگی از خطرات جانی در امان باشید:

۱- لاستیک‌ها:

در هر خودرویی لاستیک‌های جلو از اهمیت بالاتری نسبت به لاستیک‌های عقب برخوردارند. همواره در نظر داشته باشید که لاستیکهای بهتری از نظر وضعیت آج و ساییدگی را در جلوی خودرو به کار بگیرید.

دقت کنید که ترکیدن لاستیک خودرو در سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر با احتمال واژگونی بسیار بالا همراه می‌باشد و به عبارتی باید خیلی خوش شانس باشید که در چنین سرعتی با ترکیدن لاستیک خودروی شما اصطلاحا چپ نکند.

در مورد لاستیکهای جلو این دو نکته را رعایت کنید. نخست از لاستیکهای با عمر زیر ۴۰ درصد در جلوی خودرو استفاده نکنید. دوم اگر لاستیک دارای ساییدگی بود حتما نسبت به رفع ساییدگی سیستم جلوبندی اقدام نموده و از این لاستیک دارای ساییدگی نیز در جلوی خودرو استفاده ننمایید.

۲- کیسه هوا:

شاید باور نکنید که طبق تجربه کارشناسی همراه مکانیک ما به این نتیجه رسیده ایم که حدود ۴۰ درصد خودروهایی که مورد تست کارشناسی همراه مکانیک قرار گرفته‌اند دارای ایرادهای ریز و درشت در سیستم کیسه هوا می‌باشند. باور کردنی نیست ولی اگر ایرادهایی مثل مقاومت بالای کیسه هوا، عملکرد غیرعادی کیسه هوا، باز بودن مدار و یا عمل نمودن چاشنی در تست دیاگ خودروی خود را مشاهد نمودید حتما جهت رفع این ایراد به یک باتری ساز خبره مراجعه نمایید. هیچ گونه تضمینی در عمل کردن کیسه هوای خودروی شما در تصادفاتی این چنینی وجود نخواهد داشت.

کیسه هوا اثر بسیار بالایی در نجات جان افراد در تصادفات داشته و تقاضا می شود در بازه های زمانی ۴ ماهه نسبت به تست دیاگ خودروی خود و رفع ایرادات آن اقدام نمایید.


۳- پلوس:

از هر صدای مشکوکی در هنگام چرخاندن فرمان در سرعت‌های پایین بترسید. به شدت ترسناک خواهد بود اگر در سرعت‌های بالا چرخ شما از محل اتصال جدا شود، اتفاقی هولناک در انتظار شما خواهد بود. در سرعت پایین فرمان را به صورت کامل در هر دو جهت مخالف بچرخانید. اگر صدای تق تق در هر یک از دو جهت به گوش شما رسید، حتما به یک جلوبندی ساز مراجعه کنید. رانندگی با این خودرو بسیار خطرناک بوده و باید در اولین اقدام این ایراد رفع گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.