مرسدس بنز AMG GT- R رخ نشان داد +عکس ومشخصات

0

مرسدس بنز AMG GT- R رخ نشان داد +عکس ومشخصات

۶

مرسدس بنز AMG GT R رخ نشان داد

شرکت خودروسازی مرسدس بنز پس از چندین مرتبه انتشار پیش نمایش و تیزرهای کوتاه ویدیویی، بلاخره همزمان با آغازبکار فستیوال سرعت گوود وود از پرچم دار جدید خود یعنی مرسدس بنز AMG GT R پرده برداری کرد. خودرویی که نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، هم از وزن خود کاسته و هم قدرت بیشتری بدست آورده است تا با آمادگی بیشتری مقابل رقبای همیشگی‌اش مانند آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ صف آرایی کند.
اولین قسمتی که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، طراحی ظاهری خودروست که در این مدل از AMG GT جبهه‌ای تهاجمی‌تر و اسپرت به خود گرفته تا پرچم دار جدید مرسدس بنز با اعتبار بیشتری پرچم مرسدس را به دست بگیرد. در مقایسه با نسخه “S”، مدل جدید “R” از ورودی‌های بزرگ‌تر هوا بر روی سپر، جلوپنجره‌ای تهاجمی‌تر با ستون‌های افقی کرومی رنگ، چراغ‌هایی تاریک‌تر، قاب مشکی رنگ پشت آینه‌ها، سقف مشکی رنگ فیبرکربنی، خروجی اگزوز جدید با ۵٫۹ کیلوگرم وزن کمتر نسبت به مدل S، دیفیوزر فیبرکربنی بزرگ در زیر سپر عقب و در نهایت از یک اسپویلر بزرگ فیبرکربنی بر روی درب صندوق عقب سود می‌برد که چهره‌ای تهاجمی‌تر و اسپرت از این پرچم دار جدید مرسدس بنز به نمایش گذاشته است.

۱

اولین اطلاعات از سریعترین کوپه تولید انبوه مرسدس بنز

مهم تر از طراحی، بخش مولد قدرتی خودروست که مرسدس AMG GT R هم از همان پیشرانه اصلی ۴ لیتری هشت سیلندر BiTurbo V8 خانوادگی سود می‌برد، ولی بر روی مدل R باتوجه به یکسری بروزرسانی‌ها و نصب یک سیستم اگزوز جدید برای هدایت بهتر گازهای حاصله از احتراق، قدرت تولیدی موتور با افزایش ۷۴ اسب بخاری قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور، به حداکثر ۵۷۷ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر رسیده است.
در عمل این افزایش قدرت و گشتاور بی پاسخ نمانده و حالا شتاب خودرو با کاهشی ۰٫۲ ثانیه‌ای، به ۳٫۵ ثانیه رسیده و همراه با آن، حداکثر سرعت خودرو نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده که حدود ۱۰ کیلومتر عملکردی بهتر نسبت به مدل S داشته است. بخشی از این بهبود عملکردی را هم می‌توان مدیون وزن خشک ۱۵۵۴ کیلوگرمی آن بود که حدود ۹۰ کیلوگرم کمتر از مرسدس بنز AMG GT S عنوان شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.