نام و مدل ECU انواع خودروی تولید داخل (پراید،پژو ،سمند ،۲۰۶ ،پیکان + مشخصات)
مشخصات فنی ecu ،ای سی یو بوش ،انواع ای سی یو ،پژو ۴۰۵ ،قیمت ای سی یو پژو پارس ،تفاوت موتور ساژم با زیمنس ،ایسیو زیمنس ،ای سی یو بوش
از روی برچسب نصب شده روی انواع ECU ها می توان به مطالب زیر پی برد: ۱- SL96 با برچسب آبی رنگ: مورد استفاده در خودروهای سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵. ۲- SL96 با برچسب صورتی رنگ : مورد استفاده در خودروهای پژو RD. 3- SL96 با برچسب سبز رنگ : مورد استفاده در خودروهای پیکان. ۴- S2000 با مشخصات فنی بر روی بر چسب
نام و مدل ECU انواع خودروی تولید داخل (پراید،سمند و پژو)
فهرست مطالب
در جدول زیر نام ، مدل و مشخصات ECU خودروهای پراستفاده و ساخته شده داخل (پژو ، یراید و سمند) به تفکیک نوع آنها ارایه میشود. همچنین توضیحاتی در ارتباط با تعداد پایه ها و کانکتور های آنها آمده است.
ردیف |
نوع ECU |
مدل ECU |
نوع خدورو |
توضیحات |
|
۱ | MAGNTI | MM۸P | پژو پارس- سمند- زانتیا | این نوع ECU دارای یک کانکتور۳۵ پایه می باشد. | |
۲ | MAGNTI | ۶LPB | پژو ۴۰۷ | این نوعECU دارای سه کانکتور ۱۱۲پایه می باشد. | |
۳ | MAGNTI | ۴MB۲ | پژو ۶۰۷ | این نوعECU دارای سه کانکتور ۱۱۲ پایه می باشد. | |
۴ | BOSCH | ME/MP ۷.۴.۴ |
پژو۲۰۶ هاچ بک تیپ۵و۶ (موتور(TU۵ پژو۴۰۵، پژو پارس |
این نوعECU دارای سه کانکتور و ۸۴ پایه می باشد. | |
۵ | BOSCH | ME ۷ .۴.۵ | پژو۲۰۶ صندوق دار (موتور(TU۵ | این نوعECU دارای سه کانکتورو۸۴ پایه می باشد | |
۶ | BOSCH | ME ۷ .۹.۷ | پراید | ||
۷ | BOSCH | MP ۷.۹.۷.۱ | نیسان زامیاد | این نوعECU دارای یک کانکتور۸۱ پایه می باشد | |
۸ | BOSCH | MP ۵.۲ | زانتیا ۲۰۰۰ | این نوعECU دارای یک کانکتور۸ پایه می باشد | |
۹ | BOSCH | MP ۷.۳ | زانتیا ۱۸۰۰، پژو۴۰۵، پژو پارس، سمند، پژو پارس ELX | این نوعECU دارای یک کانکتور۸ پایه می باشد | |
۱۰ | BOSCH | ME ۷ .۴.۹ | سمند(EF۷ ) موتور ملی | این نوعECU از نوع دو سوﺧته( (BIFUELمی باشد | |
۱۱ | BOSCH | ۷.۴.۱۱ | پراید | ایننوعECU از نوع دو سوﺧته ( BIFUEL) می باشد | |
۱۲ | SIEMENS | SIEMENS | پرایدهای انژکتوری قدیمی ﻃرح کیا | این نوعECU بنزین سوز بوده دارای یک کانکتور پایه می باشد. اینECU به دلیل قدیمی بودن و معایبی که داشت، جای ﺧود را در ﺧودروی پراید ابتدا بهECU های JCAE S۲۰۰۰ و سپس به ECU های SIEMENS سری جدید ( SIM۲K-۳۴V)داد. |
|
سری قدیمی (KIA) |
|||||
۱۳ | SIEMENS VDO | پراید، پیکان وانت، پژو RD، پژو ۴۰۵، سمند، رانا((TU۵،پژو(TU۵)۲۰۶ | این نوعECU بنزین سوز بوده دارای دو کانکتور و۹۰ پایه می باشد. | ||
SIEMENS (SIM۲K-۳۴V) سری جدید | |||||
۱۴ | SIEMENS | L۹۰ | این نوعECU بنزین سوز بوده دارای دو کانکتور و۹۰ پایه می باشد | ||
۱۵ | SIEMENS | SIEMENS | پراید، پژو ROA، پژو RD، پیکان وانت | این نوع ECU دوگانه سوز بوده و دارای دوکانکتور و۹۰ پایه می باشد. | |
۱۶ | SIEMENS | SIEMENS | سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵ | ایننوعECU گاز سوز بوده و دارای سه کانکتور و ۸۰ پایه می باشد، البته یکی از کانکتور ها ﺧالی بوده و پایه ای در ان وجود ندارد. | |
۱۷ | SIEMENS | SIEMENS VD | پژو ۴۰۷ | ||
۱۸ | SIEMENS | SIEMENS | ریو | این نوعECU دارای چهار کانکتور به نام های ،BO۳ ،BO۴ وB۰۵ می باشد. |
|
۱۹ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-۱۰ | پراید- پژوRD – سمند-پژوپارس-پژو ۴۰۵ -پیکان-پژوROA | این نوعECUها برای راه اندازی فن ها نیازبه یونیت فن جداگانه داشتند |
|
۲۰ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-۱۱ | پیکان-پژو-RD | این نوعECUها برای راه اندازی فن ها نیازبه یونیت فن جداگانه داشتند |
|
۲۱ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-۳E | پژو ۲۰۶ مولتی پلکس جدید |
در پژو ۲۰۶تک سنسور اکسیژن و دو سنسور اکسیژن، سری داﺧلی تیپ های۲ و۳، با موتور نوعKFW که دارای دریچه ی گاز سیمی و کاتالیست هستند، مورد استفاده قرار گرفته است |
|
۲۲ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-۳F | پژو ۲۰۶ مولتی پلکس قدیمی |
در پژو ۲۰۶تک سنسور اکسیژن و دو سنسور اکسیژن، سری داﺧلی تیپ های۲ و۳، با موتور نوعKFW که دارای دریچه ی گاز سیمی و کاتالیست هستند، مورد استفاده قرار گرفته است |
|
۲۳ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-۳۲/۳۵ | پژو ۲۰۶ غیر مولتی پلکس قدیمی | در پژو۲۰۶ های تیپ۱ معمولی با موتور نوع که نوع مصرف انها اروپایی می باشد، و همچنین به دلیل دارا بودن یک سنسور اکسیژن، ﺧﻄای سنسور اکسیژن پایین را دارند،مورد استفاده قرار گرفته است. البته امکان اﺿافه کردن یک سنسور اکسیژن و یک سنسور ناک دیگر برای از بین بردن ﺧﻄ ایسنسور اکسیژن و ناک در این مدلهای وجوددارد. |
|
۲۳/۲۵ | |||||
۲۴ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-LC | RD پژو – ROA سمند- پژو پارس-پژو ۴۰۵ -پیکان-پژو |
مدلهایLC بدون نیاز به یونیت فن می باشند. | |
پژو ۲۰۶ تیپ ۱و ۲و ۳ –پراید | |||||
۲۵ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-ILC | RD پژو – ROA سمند- پژو پارس-پژو ۴۰۵ -پیکان-پژو | بدون نیاز به یونیت ILC مدلهای | |
پژو ۲۰۶ تیپ ۱و ۲و ۳ –پراید |
فن و دارای سیستم ایمو بلایزر میباشند. | ||||
۲۶ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-SLC | RD پژو – ROA سمند- پژو پارس-پژو ۴۰۵ -پیکان-پژو | مدل مورد استفاده برای رفع مشکل ناک سنسور و یونیت فن میباشد | |
پژو ۲۰۶ تیپ ۱و ۲و ۳ –پراید | |||||
۲۷ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-PL۴ | RD پژو ROA سمند پ- ژو پارس-پژو ۴۰۵ -پیکان-پژو پژو ۲۰۶ تیپ ۱و ۲و ۳ –پراید | مدلهایPL۴مﺨصوص ﺧودروهای پژو میبا شند. این مدل در پژو۲۰۶ تک سنسور |
|
اکسیژن و دو سنسور اکسیژن مورد استفاده قرارگرفتهاند | |||||
۲۸ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-FC۵ | RD پژو – ROA سمند- پژو پارس-پژو ۴۰۵ – پیکان-پژو۲۰۶ تیپ ۱و ۲و ۳ –پراید | مدلهایFC۵ مورد استفاده در ﺧودروهای دوگانه سوز میباشند که دارایECUگازSAX۵۰۰ هستند. |
|
۲۹ | SAGEM-Valeo | VALEO-J۳۴ | پژو ۲۰۶ بنزین سوز |
این نوعECU بر روی مدلهایی که موتور بهینه سازی شده یTU۳A، ۱۳۶۱سی سی دارند و در مجموعهی دریچهی گاز انها، موتور برقی دریچهی گاز جایگزین استپر موتور جهت تنﻈیﻢ دور ارام شده، مورداستفاده قرار گرفته است. این مدلها عبارتند از: پژو۲۰۶ بدون صندوق، تیپ۲و۳ با دریچهی گازبرقی و پژو۲۰۶ صندوق دار، تیپ۵وV۶ ) ۶،V۱۹،( V۲۰ می توان گفت واحد کنترل الکترونیکی |
|
VALEO-J ۴ جایگزین سری قدیمی و جدید S۲۰۰۰ در پژو۲۰۶ شده است. | |||||
۳۰ | SAGEM-Valeo | VALEO-J۳۵ | پژو ۲۰۶ دوگانه سوز | این نوعECU بر روی مدلهایی که دارای موتورTU۵، ۱۵۸۷ سی سی از نوع دوگانه سوز هستند،استفاده میشود.این مدلها عبارتند از: پژو۲۰۶ های تیپ۵ و۶ صندوقدار ( V۲ ، ( V۱۰ |
|
۳۱ | SAGEM-Valeo | JCAE-S۲۰۰۰ | پراید | ||
۳۲ | SAGEM-Valeo | S۲۰۰۰-۱۱۰۰/۱۲۰۰/ | پراید | ||
۸۱۰۰/۹۵۰۰ | |||||
/۹۶۰۰ | |||||
۳۳ | SAGEM-Valeo | SL۹۶ | یا –RD سمند معمولی-پژوپارس-پژو ۴۰۵ -پیکان-پژو | به ﻃور کلی میتوان گفت ازSL۹۶ در محصوﻻت قدیمی تولیدی سالهای۸۰تا۸۲ استفاده شده استSL۹۶ برچسب ابی رنگ مورد استفاده در سمند، پژو پارس، پژو۴۰۵ می باشد. SL۹۶ برچسب صورتی رنگ مورد استفاده در ﺧودروهای پژوRD می باشد. SL۹۶ با برچسب سبزرنگ مورد استفاده در ﺧودروهای پیکان میباشد. |
|
پراید |
سلام ecu میخوام نو یا در حد.