۱۰ توصیه مهم برای خرید خودرو مشترک با همسر

0

 اگر قصد خرید اولین خودروی مشترک با همسر خود را دارید، بهتر است سنگ تمام بگذارید و همه جوانب را رعایت کنید تا خاطره ای به یاد ماندنی رقم بزنید

همیشه اولین ها به یاد می مانند، اولین دیدار، اولین قرار عاشقانه و شاید اولین خرید خودروی مشترک. اگر ماه ها برای خرید خودرو با همسر خود برنامه ریزی کردید و در نظر دارید اولین تعطیلات پیش رو، با خودروی شخصی به سفر بروید، این مطلب را بخوانید.

برای بسیاری از ما، خودرو پس از خانه مهمترین خرید یک زندگی مشترک است. خرید خودرو برای دو نفر براحتی می تواند به یک فاجعه تبدیل شود اگر که اتفاق نظر وجود نداشته باشد. در اینجا ۱۰ نکته را به شما  یاد آوری می کنیم که می خواهید اولین خودروی زندگی مشترکتان را خریداری کنید ، از آن ها غافل نشوید.
۱- درباره استفاده از خودرو با یکدیگر صحبت کنید : 
در مورد کاربرد خودرو، فکر کنید و با یکدیگر صحبت کنید . مثلا چه کسی و چه مدتی در روز از خودرو  و با هدف انجام چه کاری از خودرو استفاده می کند. شاید، یکی از شما بخواهد هر روز با خودروی شخصی به محل کار برود، یا خانم خانه بخواهد برای شرکت در دوره ای خاص که روزهای مشخصی در هفته برگزار می شود، از خودرو استفاده کند.
۲- هنگام خرید خودرو همراه هم باشید : 
مثل خرید یک خانه که زن و شوهر با هم در همه مراحل خرید حضور دارند، در خرید خودرو نیز باید در همه مراحل خرید، از اولین جستجو در اینترنت تا تحویل آن با هم همفکری و مشورت کنند.
۳- تست جاده را با هم انجام دهید : 
گفته شده که از هر ۶ خریدار، یک نفر قبل از خرید خودرو، آن را در جاده تست نمی کند . شما سعی کنید خودرو را به اندازه کافی در کنار همسر خود، تست کنید ( حداقل ۲۰ دقیقه )، به طوری که هر کس ایده و نظر خود را از تجربه رانندگی داشته باشد .
۴- شفاف باشید :
این یک نکته بدون تردید است . در مورد همه جنبه ها با یکدیگر صحبت کنید ( در مورد خودرو، چیزی که می خواهید و شرایطی که می خواهید داشته باشید )، شفاف باشید.  با یکدیگر تعارف نکنید و همه خواسته ها و شرایط را مطرح کنید. مثلا در مورد بودجه مالی، کاربرد خودرو، مدل خودرو و حتی برند آن با یکدیگر صحبت کنید.
۵- هزینه های استهلاک خودرو را در نظر بگیرید :
مهم است که درباره هزینه های مربوط به استفاده از خودرو و تعمیر و نگهداری آن صحبت کنید . یک زوج باید درباره هزینه های تعویض لاستیک، تعویض روغن و تعمیر خودرو آگاه باشند. این هزینه ها بسته به مدل خودرو متفاوت است، درباره آن تحقیق کنید که خودروی مورد نظر شما هزینه بر نباشد.
۶- با هم سریع بررسی کنید:
تفکر بالغ برای خرید یک وسیله گران قیمت ضروری است . اجازه ندهید که چرخ های کروی بزرگ و مشکی خودرو شما را تحت تاثیر قرار دهند. سعی کنید تحریک نشوید که خیلی سریع پشیمان می شوید . نقاط مثبت و منفی خودروی مورد نظر را سریع و با یکدیگر یررسی کنید. سعی کنید واقع بین باشید و در خرید عجله نکنید.
۷- درباره لوازم جانبی صحبت کنید :
از صحبت کردن در مورد لوازم جانبی غافل نشوید . گزینه هایی که فکر می کنید مورد نیاز است، با هم انتخاب کنید . این موارد شامل روکش های صندلی مدرن و شیک، استفاده از تجهیزات و تزئینات داخل خودرو، ارتقای سیستم صوتی و غیره می شود.
۸- به آینده فکر کنید :
به این موضوع ها فکر کنید: اگر همسر شما هر روز مجبور به استفاده از خودرو باشد یا به عنوان مثال مالکیت خودرو به نام شما باشد ( چون برای انجام کار های اداری و قانونی وجود شما الزامی است)، بنابراین، بهتر است مشکلات و پیچیدگی های داشتن خودروی شخصی را پیش بینی کنید و خود را برای موارد احتمالی آماده کنید .
۹- برای خودروی خود قانون بگذارید : 
درباره قوانین استفاده از خودرو مثلا سیگار کشیدن، غذا خوردن و تخمه خودرن در خودرو یا گوش دادن به موسیقی با صدا بلند با یکدیگر صحبت کنید .
 ۱۰- از یک قرارداد نوشتاری استفاده کنید :
برخی از زوج ها از توافقنامه امضا شده برای حفظ صلح میان خود استفاده می کنند. برای ثبت قول و قرار های خود، آن را به صورت مکتوب نزد خود نگه دارید.

خودروکار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.