اولویت اول خریداران ایرانی در خرید خودرو چیست؟ +اینفوگرافیک

0

 بر اساس نظرسنجی ISQI در نمایشگاه خودرو تهران مشخص شد

بر اساس نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بیش از ۶۰درصد از خریداران، خرید خودروهای شاسی‌بند و کراس‌اوور را ترجیح می‌دهند ضمن آنکه ایمنی و قدرت خودرو‌ها مهم‌ترین اولویت خریداران در خرید خودرو است.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI در جریان نمایشگاه خودرو تهران طی نظرسنجی از ۱۵۴۳ نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه، پرسش‌هایی در زمینه ترجیح خریداران در میان کلاس‌های خودرویی، برندهای محبوب و مهم‌ترین معیارها در زمان خرید خودرو مطرح کرد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران هستند ضمن آنکه خریداران، خرید خودروهای ایمن و پرقدرت را به خرید خودروهای زیبا ترجیح می‌دهند.

شاسی‌بلند‌ها، همچنان محبوب بازار
بر اساس این نظرسنجی، شاسی‌بلند‌ها محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران هستند و ۳۵درصد از پاسخ‌دهندگان به این پرسش، ترجیح خرید خودرو را این کلاس خودرویی اعلام کرده‌اند. پس از شاسی‌بلند‌ها، کراس‌اوور‌ها با۲۸درصد رتبه دوم را دارند تا به این ترتیب ۶۳درصد از پاسخ‌دهندگان ترجیح خرید خودرو را در کلاس شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌ها عنوان کنند، امری که می‌توان آن را تا حد زیادی در بازار و به‌ویژه بازار خودروهای وارداتی دید. پس از این دو کلاس، سدان‌ها در رتبه سوم ایستاده‌اند و هاچ‌بک‌ها رتبه چهارم را در اختیار دارند.

آلمانی‌ها، محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران
بر اساس این نظرسنجی، برندهای آلمانی با ۲۷درصد، محبوب‌ترین برند بازار ایران هستند و پس از آن ژاپنی‌ها با ۲۰درصد جای دارند. نکته قابل‌توجه در این میان جایگاه بالای فرانسوی‌ها است به‌گونه‌ای که ۱۹درصد از پاسخ‌دهندگان برندهای فرانسوی را به‌عنوان برند محبوب خود انتخاب کرده‌اند. پس از این سه کشور، کره در جایگاه چهارم ایستاده است. نکته جالب‌توجه دیگر این گزارش، جایگاه پنج برندهای آمریکایی است در حالی که برندهای این کشور مدت‌ها است امکان ورود به کشور را ندارند.

استحکام و ایمنی، اولویت اول خریداران
بخشی از این نظرسنجی به مهم‌ترین معیارهای خریداران در زمان خرید خودرو پرداخته است که بر این اساس، استحکام و ایمنی با ۳۳درصد مهم‌ترین معیار خریداران در خرید خودرو است. پس از این عامل، خریداران قدرت و شتاب خودرو را به‌عنوان اولویت دوم خود اعلام کرده‌اند که با سهم ۲۹درصدی نشان از اهمیت توان موتور برای خریداران ایرانی دارد. پس از این دو عامل و با سهمی کمتر، زیبایی ظاهری در رتبه سوم است و پس از آن کیفیت بدنه، خدمات پس از فروش و مصرف سوخت در جایگاه‌های بعدی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.