اولویت اول خریداران ایرانی در خرید خودرو چیست؟ +اینفوگرافیک
بر اساس نظرسنجی ISQI در نمایشگاه خودرو تهران مشخص شد
شاسیبلندها، همچنان محبوب بازار
بر اساس این نظرسنجی، شاسیبلندها محبوبترین خودروهای بازار ایران هستند و ۳۵درصد از پاسخدهندگان به این پرسش، ترجیح خرید خودرو را این کلاس خودرویی اعلام کردهاند. پس از شاسیبلندها، کراساوورها با۲۸درصد رتبه دوم را دارند تا به این ترتیب ۶۳درصد از پاسخدهندگان ترجیح خرید خودرو را در کلاس شاسیبلندها و کراساوورها عنوان کنند، امری که میتوان آن را تا حد زیادی در بازار و بهویژه بازار خودروهای وارداتی دید. پس از این دو کلاس، سدانها در رتبه سوم ایستادهاند و هاچبکها رتبه چهارم را در اختیار دارند.
آلمانیها، محبوبترین خودروهای بازار ایران
بر اساس این نظرسنجی، برندهای آلمانی با ۲۷درصد، محبوبترین برند بازار ایران هستند و پس از آن ژاپنیها با ۲۰درصد جای دارند. نکته قابلتوجه در این میان جایگاه بالای فرانسویها است بهگونهای که ۱۹درصد از پاسخدهندگان برندهای فرانسوی را بهعنوان برند محبوب خود انتخاب کردهاند. پس از این سه کشور، کره در جایگاه چهارم ایستاده است. نکته جالبتوجه دیگر این گزارش، جایگاه پنج برندهای آمریکایی است در حالی که برندهای این کشور مدتها است امکان ورود به کشور را ندارند.
استحکام و ایمنی، اولویت اول خریداران
بخشی از این نظرسنجی به مهمترین معیارهای خریداران در زمان خرید خودرو پرداخته است که بر این اساس، استحکام و ایمنی با ۳۳درصد مهمترین معیار خریداران در خرید خودرو است. پس از این عامل، خریداران قدرت و شتاب خودرو را بهعنوان اولویت دوم خود اعلام کردهاند که با سهم ۲۹درصدی نشان از اهمیت توان موتور برای خریداران ایرانی دارد. پس از این دو عامل و با سهمی کمتر، زیبایی ظاهری در رتبه سوم است و پس از آن کیفیت بدنه، خدمات پس از فروش و مصرف سوخت در جایگاههای بعدی هستند.