اصول دریفت با خودروی دیفرانسیل جلو + عکس

0

دریفت یک تکنیک نمایشی است که در اکنون در مسابقات اتومبیل‌رانی یک رشته تخصصی محسوب می‌شود

تصویر اصول دریفت با خودروی دیفرانسیل جلو

 دریفت یک تکنیک نمایشی است که در اکنون در مسابقات اتومبیل‌رانی یک رشته تخصصی محسوب می‌شود.

در این تکنیک راننده با استفاده از مهارت خود، نیروی کشش را در چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ کاهش می‌دهد و باعث لیز خوردن لاستیک خودرو بر روی جاده می‌شود. دریفت کشیدن یک مهارت تخصصی است و راننده باید توانایی کنترل و هدایت صحیح خودرو را در زمان دریفت زدن در سر پیچ‌ها داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است به خود و اتومبیل، آسیب‌های جدی وارد کند.

بر اساس استاندارد‌های تعیین شده برای دریفت کشیدن، این تکنیک فقط بر روی آسفالت قابل انجام است، در غیر این صورت دریفت به صورت صحیح انجام نمی‌پذیرد. اولین بار تکنیک دریفت کشیدن در سال ۱۹۷۰ در ژاپن ابداع شد و با برگزاری مسابقات دریفت به صورت محلی، این تکنیک روز به روز بین عاشقان اتومبیل‌ها محبوب‌تر شد. تا سال‌ها هیچ مسابقه‌ رسمی در خصوص تکنیک دریفت کشیدن برگذار نشده بود تا در نهایت در سال ۲۰۱۶ در زادگاه این تکنیک تخصصی یعنی ژاپن برای اولین بار مسابقات دریفت به صورت رسمی و تخصصی برگزار شد.

به طور کلی وقتی از دریفت کشیدن و تکنیک‌های مخصوص آن صحبت می‌کنیم، اغلب مردم معتقد هستند که برای دریفت کشیدن فقط باید از خودرو‌های دیفرانسیل عقب استفاده کرد ولی امروز قصد داریم به شما آموزش دهیم که با بهره‌گیری از چند تکنیک ساده قادر باشید با اتومبیل‌های دیفرانسیل جلو نیز دریفت بزنید. در ایران یکی از بهترین خودروهای دیفرانسیل جلو برای دریفت میتسوبیشی لنسر دنده‌ای بوده که از تقسیم وزن خوبی برخوردار است.

از خودرو‌های دنده‌ای استفاده کنید

اگر قصد دارید با اتومبیل دیفرانسیل جلو دریفت بزنید، مطمئن باشید خودرویی که انتخاب می‌کنید دنده‌ای است و یک اهرم ترمز دستی سالم دارد. برای دریفت با خودرو‌های دیفرانسیل جلو باید شتاب خود را در یک سطح خوب به پایداری برسانید به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم ضریب دنده خود را روی دنده دوم قرار دهید.

تخت گاز دریفت بزنید!

وقتی به سر پیچ می‌رسید، در حالی که شتاب اتومبیل در وضعیت مطلوبی است و خودرو به جلو حرکت می‌کند، ترمز دستی را بکشید و پایتان را تا ته روی پدال گاز فشار دهید؛ اگر فکر می‌کنید که تخت گاز رفتن ممکن است خطرناک باشد می‌توانید فشار کمتری بر روی پدال گاز وارد کنید ولی این نکته را در نظر بگیرید که شتاب کلی اتومبیل نباید کاهش یابد، از همین سو به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریفت کشیدن با خودرو‌های دیفرانسیل جلو، در سر پیچ‌ها حداقل پدال گاز را تا وسط فشار دهید و پایتان را تا پایان دریفت از روی پدال بر ندارید.

بیش از حد لیز نخورید!

یک دریفت استاندارد برای خودرو‌های دیفرانسیل جلو بین ۳ تا ۷ متر است و نباید زاویه لغزش لاستیک‌ها بیش از ۳۵ درجه باشد، در غیر این صورت ممکن است به ساختار کلی شاسی خودرو فشار وارد شود و اتومبیل شما آسیب ببیند.

همچنین امکان دارد کنترل اتومبیل از دست شما خارج شود و خطر آفرین باشد، از همین سو پس از اینکه یک دریفت کامل زدید، به آرامی پایتان را از روی پدال گاز بردارید و اهرم ترمز دستی را پایین بیاورید و برای کاهش شتاب خودرو از نیش ترمز‌های متعدد استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.