غول‌های قطعه‌سازی به‌دنبال سهام ایران‌خودرو

0

ایران‌خودرو در حالی اعلامیه فروش بلوک حدودا ۵/ ۱۵ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری سمند را منتشر کرده که از قطعه‌سازان به‌عنوان جدی‌ترین مشتریان آنها یاد می‌شود

 

 طبق اعلام ایران‌خودرو، سهام شرکت سرمایه‌گذاری سمند برای واگذاری به بخش خصوصی، به مزایده گذاشته شده و سهام حدود ۵/ ۱۵ درصدی آن به بالاترین و البته موجه‌ترین پیشنهاد فروخته خواهد شد.

هرچند هنوز قیمت پایه این سهام رسما اعلام نشده، با این حال برخی کارشناسان بورس معتقدند قیمت موردنظر می‌تواند بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان باشد. ازآنجاکه سهام موردنظر به مزایده گذاشته شده، این احتمال وجود دارد که با قیمتی بالاتر خریداری شود.اگرچه رسما نامی از مشتریان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سمند برده نشده، با این حال منابع آگاه تاکید می‌کنند غول‌های قطعه‌سازی یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصاحب این بلوک گران‌قیمت به‌شمار می‌روند.

استدلال منابع آگاه این است که قطعه‌سازان، هم از این جنبه که به هر حال بخشی مهم از زنجیره خودروسازی به‌شمار می‌روند و هم از این حیث که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند، در مجموع شرایط لازم برای خرید سهام موردنظر را دارند. هرچه هست، به‌نظر می‌رسد ایران‌خودرو مطابق اصل ۴۴ و در راستای خصوصی‌سازی، اقدام به انتشار اعلامیه واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری سمند کرده و باید منتظر ماند و دید در نهایت این سهام بزرگ و ارزشمند نصیب چه کسانی خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد مشابه اتفاقی که در ایران‌خودرو رخ داده، تا چندی دیگر در سایپا هم رخ خواهد داد، چه آنکه این شرکت نیز طبق قانون، تکلیف سهام خود را برای واگذاری به بخش خصوصی مشخص خواهد کرد.

منبع:دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.