بررسی کامل موتورسیکلت KTM دوک ۲۵۰ + عکس و مشخصات

0

قیمت موتور سیکلت ktm 250 ،موتور دوک ۲۵۰ ،کی تی ام دوک ۱۲۵ ،رگال رپتور دیتونا ۲۵۰ ،قیمت موتور ktm rc 200

با توجه به محدودیت های سواری با موتورسیکلت های با حجم موتور بالا یا به اصطلاح سنگین، بازار موتورسیکلت های استریت در ایران داغ است. طراحی موتورسیکلت های این سگمنت که با حجم موتورهای ۱۵۰ تا ۲۵۰ سی سی قابل انتخاب هستند، به موتورسیکلت های قدرتمندتر نزدیک شده تا حس و حال سواری با یک موتور سنگین یا مسابقه ای را برای راکب تداعی کند. یکی از این موتورسیکلت ها که مدتی است در بازار ایران عرضه شده، کی تی ام دوک ۲۵۰ سی سی است که اتفاقا رقبای قدرتمندی هم در بازار ایران دارد

بررسی موتورسیکلت کی تی ام دوک ۲۵۰:

در سال‌های اخیر، کمپانی کی تی ام که یکی از معروف‌ترین برندهای سازنده موتورسیکلت در دنیاست، تولید موتورهای خیابانی را در دستور کار خود قرار داده است. بعد از عرضه سری دوک ۲۰۰، جای خالی ورود این موتورها به دسته ۲۵۰ سی‌سی‌ها کاملا احساس می‌شد تا این که که در سال ۲۰۱۵ این خلا پر شد و کی تی ام ، موتورسیکلت دوک ۲۵۰ را روانه بازار کرد. اگر بخواهیم با دقت به پیشرانه این موتور نگاه کنیم، ۲۴۸.۸ سی‌سی حجم برای یک موتور چهارزمانه مایع‌خنک که ۳۰.۸۷ اسب بخار را در ۹هزار دور بردقیقه تولید کرده و گشتاوری برابر با ۲۴ نیوتن‌متر در دور ۷۲۵۰ را ارائه می‌دهد، نشان از قدرت بالای این انجین در کلاس موتورسیکلت استریت دارد.

دوک ۲۵۰ صفر تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۶ثانیه می‌پیماید و در نهایت سرعت با احتساب شرایط ایده‌آل تا ۱۵۸ کیلومتربرساعت سرعت می‌گیرد که به این ترتیب گوی سبقت را از حریفان خود می‌رباید. در بخش انتقال قدرت این موتورسیکلت به لطف استفاده از یک جعبه دنده ۶سرعته دستی با کلاچ لغزشی، تعویض دنده‌ها به خوبی انجام می‌شود و در شتاب‌گیری سریع و به موقع نقش زیادی دارد. اصلی‌ترین نقطه قوت این سری از موتورسیکلت‌های اتریشی، به نحوه عملکرد سیستم تعلیق آن‌ها برمی‌گردد. تعلیق درجلو با کمک دو شاخ تلسکوپی معکوس و در عقب به صورت تکی (مونوشاک) بوده و محصول کمپانی WP Suspension یکی از برترین تولیدکننده‌های سیستم تعلیق انواع موتورسیکلت‌ها در دنیا هستند. ترمزها نیز در حلو و عقب دیسکی بوده و برای این موتور سرعتی، کاملا مناسب به نظر می‌رسند.

در طراحی ظاهری می‌توان کی تی ام دوک ۲۵۰ را دارای چهره‌ای کاملا خیابانی دانست که بی شباهت به دیگر محصولات کی‌ تی‌ ام نیست. از نظر فرم بدنه در کلاس نیکد قرار می‌گیرد و به لطف شاسی نردبانی، تایرهای ۸پره در جلو و عقب، کاورهای بدنه با خطوط شکسته و فرم عضلانی در کنار کمک‌های جلو که با ظرافت خاصی طراحی شده‌اند، چهره‌ای بسیار جذاب دارد. یک پشت آمپر ساده، با اندازه مناسب که اطلاعات دقیقی از وضعیت موتور مثل شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایشگر دنده، وضعیت سیالات، دمای مایع خنک‌کننده موتور، نمایشگر فعال بودن سیستم ضد سرقت و چراغ مخصوص نقص فنی موتور علاوه بر سرعت‌سنج و مسافت‌سنج را در اختیار راکب قرار می‌دهد، در کنار این چهره تهاجمی انتظارات را از یک موتورسیکلت کراس کاملا برآورده می‌کند.

با وجود همه این امکانات و شرایط خوب این سری از موتورسیکلت‌های کی‌تی‌ام، قیمت بالای آن‌ها لطمه بزرگی به رونق خرید و فروششان در بازار موتورهای حاضر در کشور زده‌است. شما برای خرید یک موتور دوک ۲۵۰سی‌سی که توسط کویرموتور مونتاژ شده است و به همراه گارانتی یکساله عرضه می‌شود، باید مبلغی در حدود ۳۲ میلیون تومان هزینه کنید.
پیشنهاد نهایی

ظرافت طراحی در تک‌تک قطعات این موتورسیکلت اروپایی، مجموعه‌ای هماهنگ و کامل را در کنار هم ایجاد کرده است که حتی با وحود قیمت بالاتر ارزش خرید زیادی دارد.

مشخصات فنی کی تی ام دوک ۲۵۰
پیشرانه: ۲۵۰ سی‌سی تک سیلندر

قدرت: ۳۱ اسب بخار

سیستم سوخت‌رسانی: انژکتوری EFI

ترمزها: دو دیسک در جلو و یک دیسک در عقب

گنجایش مخزن سوخت: ۱۱ لیتر

نکات مثبت

سواری نرم

سیستم تعلیق WP Suspension

ترمزهای قوی

تجهیزات رفاهی کی تی ام دوک ۲۵۰
استارت الکتریکی

مسافت سنج دیجیتال

ترمز ضد قفل ABS

مجهز به سوئیچ خاموشی اضطراری انجین

مجهز به سیستم ران اندازی ایمن ( Safety Start System)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.