نظر مردم دنیا درباره خودروهای محبوب در ایران چیست ؟

0

آرای مردمی درباره ۱۷ مدل شاسی‌بلند

بررسی آرای خریداران ۲ محصول هیوندای یعنی سانتافه و توسان نشان می‌دهد علیرغم اینکه ۲ خودرو در هر۴ سایت از نگاه مردم نمراتی عمدتا بالاتر از ۱.۴ و کمتر از ۶/۴ را از مجموع نمره ۵ کسب نموده‌اند اما منتقدان عمدتا اروپایی چندان از هیوندای راضی نبوده و این خودرو را محصولی کند، نامتعادل و گران توصیف کرده‌اند. برای نمونه وب‌سایت مشهور تاپ‌گیر نمره ۷ از ۱۰ را به خودرو محبوب هیوندای سانتافه داده و ضمن ستایش طراحی خوب و امکانات بالای سانتافه اعلام کرده این خودرو اتاقی پرلرزش و رانندگی کندی داشته و توان آفرودی اندکی دارد

 خرید خودرو در بازاری مملو از انتخاب سخت‌ترین کار ممکن است. کافی فریب تنوع بازار را بخورید و به نقدهای خودرویی یا اطلاعات بدیهی سایت‌ها اعتماد کنید تا به فاصله اندکی از خرید خودرو بفهمید انتخاب‌تان چه اندازه با نیازتان فاصله دارد. برای انتخاب بهتر، شناخت دقیق از هر خودرو و توجه به لزوم اطمینان یافتن ازصحت اطلاعات یک منبع رسانه‌ای موضوعی حیاتی است.

در عین حال بررسی نقاط قوت یک محصول در چند نهاد و مرجع اطلاعاتی دیگر بهترین کار ممکن است با این توضیح که در این بررسی ۱۷ کراس‌اووری را انتخاب کرده‌ایم که در بازار ایران حاضرند و این ۴سایت، از جمله مهمترین سایت‌های خودرویی در این حوزه در هر یک از این۴ کشور به شمار می‌روند. بدیهی است هرچه تعداد آرای یک نمره بالاتر رود، ارزش و اعتبار آن نمره بیشتر می‌شود.

 در ادامه گزارش‌های تحلیلی درخصوص نحوه انتخاب خودرو، سری به آمار و ارقام رضایتمندی مردم و منتقدان از خودروهای عمدتا محبوب بازار ایران زده و با نگاه به ۴ سایت برجسته کلی بلو بوک آمریکا، کار بایر انگلستان، کواترو روت ایتالیا و پروداکت ریویو استرالیا تلاش کرده تا نشان دهد به صرف رانندگی یک ساعته یا حتی یک روزه خودرویی خاص توسط مجلات اتومبیل، نمی‌توان چندان به واسطه این قبیل گزارش‌ها دست به انتخاب خودرو زد چراکه منتقدان عمدتا با بررسی و مقایسه بدیهیاتی نظیر مصرف سوخت، قدرت موتور، تعداد آپشن‌ها و ماکزیمم سرعت تلاش می‌کنند تصویری کلی از یک محصول را به خوانندگان خود گزارش کنند در حالی که گاه یک خودروی مثلا کم‌ارزش از نگاه مجلات خودرویی، محصولی به غایت مناسب از دید مصرف‌کنندگان است. این گزارش را بخوانید تا بیشتر از ماجرا مطلع شوید.

نوشتن درباره خودروی خیالی

بررسی آرای خریداران ۲ محصول هیوندای یعنی سانتافه و توسان نشان می‌دهد علیرغم اینکه ۲ خودرو در هر۴ سایت از نگاه مردم نمراتی عمدتا بالاتر از ۱.۴ و کمتر از ۶/۴ را از مجموع نمره ۵ کسب نموده‌اند اما منتقدان عمدتا اروپایی چندان از هیوندای راضی نبوده و این خودرو را محصولی کند، نامتعادل و گران توصیف کرده‌اند. برای نمونه وب‌سایت مشهور تاپ‌گیر نمره ۷ از ۱۰ را به خودرو محبوب هیوندای سانتافه داده و ضمن ستایش طراحی خوب و امکانات بالای سانتافه اعلام کرده این خودرو اتاقی پرلرزش و رانندگی کندی داشته و توان آفرودی اندکی دارد.

در یک نمونه دیگر مدل اسپورتیج در همین سایت نمره پایین ۶ از ۱۰ یا ۳ از ۵ را دریافت کرده در حالی که مردم عمدتا نمرات بین ۴ تا ۸۵/۴ را به این خودرو اعطا کرده‌اند که به معنی رضایتمندی بالا از این محصول کره‌ای است. جالب اینکه علرغم انتقادات شدید تاپ گیر از اسپورتیج، وب‌سایت استرالیایی کار ادوایس در یک گزارش جالب راجع به اسپورتیج نمره بالای ۵/۸ از ۱۰ را به این خودرو داده و ان را کاملا ستوده است.

اما موضوع تفاوت گسترده میان نگاه خریداران و خودرونویسان هنگام بررسی محصولات ژاپنی وارد فاز جدیدی می‌شود به طوری که علیرغم نمره نسبتا خوب خریداران آمریکایی به دو محصول ایکس‌تریل و جوک که بین ۱/۴ تا ۲/۴ در نوسان است، مجلات خودرویی این کشور اغلب نمراتی به غایت پایین و در حد ۳ از ۵ را به این ۲ خودروی نیسان اعطا می‌کنند. جالب تر از این اعداد و ارقام، بررسی میزان فروش این ۲ خودرو در ۳ سال اخیر در بازار آمریکای شمالی است که همواره در بین بهترین‌های رده خود بوده و از مرز ۸/۱ میلیون دستگاه گذشته است.

در مورد محصولات میستوبیشی و به طور ویژه مدل ای‌اس‌ایکس مسئله حادتر است. در ایران، اروپا و آمریکا اغلب راجع به این خودرو بسیار بدگویی شده و این کراس‌اوور کوچک ژاپنی را اغلب با عناوینی نظیر کند، کوچک و قدیمی خطاب قرار می‌دهند در حالی که تجربه سواری با خودرو خاکی از لذت بالا و کشش مناسب است و نمرات خریداران نیز اغلب بالای ۳.۴ بوده تا باز هم نظر اشتباه خودرونویسان و مجلات تخصصی این حوزه راجع به یک محصول محرز گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.