تولید خودروهای هیدروژنی تویوتا از فضولات گاوی تا سال ۲۰۲۰

0

همیشه، تصور غالب بر این بود که از فضولات گاو صرفا برای کود گیاهی استفاده می شود و هیچگاه نمی توان تصور کرد که روزی از آن، به عنوان یک منبع تولید انرژی مورد نیاز خودروهای هیدروژنی استفاده کرد

این دقیقا ایده ای است که کمپانی تویوتا در مورد فضولات گاوی و نحوه ی تامین انرژی مورد نیاز خودروهای هیدروژنی دارد. این کمپانی اخیرا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس اعلام کرد که قصد دارد تا اولین مرکز تولید انرژی از منابع صد در صد تجدید پذیر را در ایالت کالیفرنیای آمریکا احداث نماید. کمپانی تویوتا قصد دارد تا فضولات حیوانات را از مزارع کشاورزی جمع آوری و گاز متان موجود در آنها را استخراج کرده و از آن به منظور تولید آب، برق و هیدروژن استفاده کند.

این مرکز قرار است تا سال ۲۰۲۰ در لانگ بیچ ( منطقه ای در کالیفرنیای آمریکا) احداث شود. یعنی جایی که کمپانی تویوتا روزانه در حدود ۳۲۰ کیلومتر کشنده ی مجهز به سلول های سوختی خود را تست می کند. کمپانی تویوتا انتظار دارد تا این مرکز تولید انرژی در حدود ۲.۳۵ مگاوات برق و ۱.۲ تن هیدروژن در روز تولید کند. این میزان انرژی تولید شده برای تامین نیازهای ۲۳۵۰ خانه با سایز متوسط و ۱۵۰۰ خودرو کافی خواهد بود. همچنین کمپانی تویوتا در نظر دارد تا با هیدروژن تولید شده در این مرکز بتواند خودروها و کشنده های خود را که مجهز به سلول سوختی هیدروژن هستند را شارژ کند.

داگ مورثا، نایب رئیس کمپانی تویوتا در آمریکا، می گوید:” احداث این مرکز تولید انرژی از منابع صد در صد تجدید پذیر، یک گام رو به جلو در جهت استفاده از منابع تجدید پذیر به جای منابع تجدید ناپذیر بوده و این مرکز ما را برای رسیدن به هدف اصلی یعنی حذف تولید گاز دی اکسید کربن در خودروهای تولیدی تا آخر سال ۲۰۵۰، یاری خواهد کرد.”

بنابر گزارش های اعلام شده این مرکز با همکاری وزارت انرژی آمریکا، چندین آژانس دولتی در کالیفرنیا و دانشگاه کالیفرنیا در ارواین کالیفرنیا راه اندازی خواهد شد.

کمپانی تویوتا اعلام کرده که هم اکنون ۳۱ جایگاه سوخت هیدروژن در سراسر ایالت کالیفرنیا وجود دارد و این کمپانی قصد دارد تا با همکاری کمپانی شل (Shell) به تعداد این جایگاه ها بیافزاید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.