دیر عوض کردن شمع ها چه ضررهایی دارد؟

0

یکی از نشانه های خرابی شمع ها سیاه شدن آنهاست. همچنین شمع دارای یک عایق چینی است که اگر صدمه دیده باشد یا ترک برداشته باشد اختلاف پتانسیل لازم در دو سر الکترود ها ایجاد نمی شود و در نتیجه جرقه هم نخواهیم داشته و یکی از سیلندر های موتور خودروی شما کار نخواهد کرد. که این مشکل با بد کار کردن و لرزش و صدای اضافی همراه است و تشخیص آن کار سختی نیست.

در ادامه چند نمونه شمع خراب می بینید

یک شمع نرمال که عمرش تمام شده است و باید تعویض گردد.

شمع معیوب

خوردگی غیر نرمال که می تواند در اثر اکسیداسیون باشد و باعث افزایش فاصله هوایی می شود yadbegir.com
ذوب شدن الکترود ها که معمولا در دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد رخ می دهد.
خوردگی بیش از حد در اثر اکسیداسیون رنگ آن نشاندهنده اکسیداسیون شدید است.
رسوبات ناشی از نشت روغن به داخل سیلندر
شکستن عایق یا چینی شمع که معمولاً در اثر شوک حرارتی یا تغییر دمای ناگهانی موتور رخ می دهد
خوردگی شدید الکترود در اثر واکنش شیمیایی با بینزین که همانطور که در شکل مشاهده می کنید الکترود کوتاه شده است. شمع معیوب

شمع خودرو که وظیفه ی ایجاد احتراق در داخل سیلندر و محفظه ی احتراق را دارد، دارای ذغال و پلاتینی است که این ذغال با هر بار احتراق مصرف میشود و فاصله ی پلاتین با ذغال بیشتر میشود به این فاصله فیلر شمع گفته میشود

این فیلر با هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد از بین میرود و شمع باید تعویض شود.اگر بخواهیم با ابزار آلات فیلر شمع را فیلر کنیم، شمع خواصیت اصلی خود را از دست داده و بازدهی خوبی ندارد.

هر خودرویی متناسب با سیستم جرقه ی پیشفرض تعیین شده توسط کارخانه، هر ماشین استاندارد فیلر خاص خود را دارد.

اما دیر عوض کردن شمع چه ضرر هایی دارد؟

  1. فشار آوردن به کویل چون ecu اطلاعاتی از احتراق دریافت میکند و آنها را آنالیز میکند اگر احتراق کامل نباشد، ecu دستور تولید جرقه بیشتر به کویل میدهد که این کار باعث کاهش عمر کویل میشود.
  2. افزایش آلایندگی ناشی از احتراق ناقص و کثیف شدن محفظه احتراق
  3. کاهش بازدهی موتور خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.