ساخت بالگرد فوق سبک با موتور پراید + عکس

0

آموزش ساخت هلیکوپتر تک سرنشین ،قیمت هلیکوپتر تک سرنشین ،قدرت موتور هلیکوپتر ،موتور هلیکوپتر چگونه کار میکند ،موتور هلیکوپتر کنترلی ،بال هلیکوپتر ،هلیکوپتر دست ساز ایرانی ،حداکثر ارتفاع پرواز هلیکوپتر

برادران علیرضایی مبتکران استان چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار در کشور با امکانات بسیار ابتدایی توانستند بالگرد تفریحی فوق سبک تک نفره ای با موتور خودروی پراید بسازند

علی علیرضایی یکی از مخترعان این هلیکوپتر در خصوص مزایا و مشخصات این دستاورد گفت: تمام قطعات این بالگرد کاملا بومی است. این ویژگی مهم باعث شده است تا تحریم‎های اقتصادی هیچ گونه تاثیری بر روند اجرای این طرح نداشته باشد. وی افزود: ما در این طرح از موتور خودروی پراید استفاده کرده ایم و اتاق سرنشین این بالگرد را نیز از جنس فایبر گلاس ساخته ایم. وی سبکی وزن این بالگرد را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: این بالگرد ۴۰۰ کیلوگرمی تا ارتفاع ۵۰۰ متری پرواز می‎کند و به طور متوسط می‎تواند علاوه بر یک سرنشین ۸۰ کیلوگرمی، وزنی بالغ بر ۵۰ کیلوگرم اضافه بار را نیز حمل کند.

بالگرد فوق سبک با موتور پراید، هلیکوپتر با موتور پراید

وی اظهار داشت: این بالگرد کاربرد تفریحی دارد اما می‎توان با اعمال برخی تغییرات به روی بعضی از قسمت‎های آن برای سایر امور مانند امور نظامی، کنترل خطوط نفت و گاز، کشاورزی، جنگل بانی، حفاظت از حیات وحش، کمک رسانی به آسیب دیدگان در بلایای طبیعی و آتش سوزی و تصادفات رانندگی و … نیز استفاده کرد. علی رضایی تصریح کرد: چنین بالگردی در جهان با کاربردهای مختلف ساخته شده است. در حال حاضر نمونه مشابه همین بالگرد با کاربری تفریحی با هزینه کلان ۴۵۰ میلیون تومان و با واسطه‎های زیاد وارد کشور می‎شود در حالی که می‎توان چنین بالگردی را در کشور فقط با صرف ۲۰۰ میلیون تومان ساخت و به دست مصرف کنندگان رساند.

این مخترع در خصوص مشکلات اجرایی این طرح بیان کرد: این بالگرد کاملا دست ساز است و با حداقل امکانات موجود و با هزینه شخصی ساخته شده و هنگام آزمایش پرواز برای اوج گیری با مشکلات زیادی مانند نداشتن مجوز لازم مواجه بوده است. وی یاد آورشد: متاسفانه هم اکنون این بالگرد به دلیل یک سری محدودیت‎ها و مشکلات به صورت آزمایشی ساخته شده است اما اگر حمایت‎های مالی و پشتیبانی دولتی مانند مجوزها، تاییدیه‎ها و استانداردها و … صورت بگیرد، می‎توان این بالگرد را به صورت کاربردی و تجاری ساخت و در این خصوص به خودکفایی رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.