سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » آموزش تعویض واتر پمپ پیکان ، وانت بار ، آردی + عکس
آموزش تعویض واتر پمپ پیکان ، وانت بار ، آردی + عکس

آموزش تعویض واتر پمپ پیکان ، وانت بار ، آردی + عکس

قیمت واتر پمپ پیکان ،تعویض واتر پمپ پیکان ،تعویض واتر پمپ پراید ،نحوه تعویض واتر پمپ پژو آردی ،نشتی واتر پمپ وانت پیکان ،صدای واتر پمپ ،قیمت واتر پمپ پژو آردی

چگونگی تعویض نمودن واتر پمپ

واتر پمپ بخشی ضروری از سیستم خنک کننده ی خودروی شما است. فرایند تعمیر واتر پمپ یکی از کارهایی است که از حداقل پیچیدگی برخوردار است که تقریبا هرکسی قادر به آنجام آن نیست …

در این قست از مقاله قصد داریم طریقه و چگونگی تعویض نمودن قطعه ای به نام «واتر پمپ» را برای خوانندگان محترم بیاوریم . شاید خیلی ها بخواهند که قطعه «واترپمپ» خودرویشان را خودشان در مواقعی که نیاز است تعویض کنند و خودروی خود را به تعمیرگاه نبرده و از پرداخت کردن اضافی پول خودداری نمایند .

اگر شما هم قصد دارید تا خودتان در مواقع لزوم قطعه «واتر پمپ»تان را تعویض نمایید بی آنکه خودرو را به تعمیر گاه ببرید  پس این مقاله را از دست ندهید .

اگر شما شاهد چکه کردن قطعه «واتر پمپ» خود بودید و یا به کلی اگر «واتر پمپ» خودرویتان خراب شد دیگر زمان آن فرا رسیده است که آن ها را تعویض نمایید .

برای تعویض «واترپمپ» در زمان خرابی یا چکه کردن آن موتور باید سرد بوده و آب رادیاتور نیز خالی شود

۱-ابتدا پیچهای رادیاتور و بست شیلنگهای آب بالا و پائین را باز کرده و رادیاتور از موتور جدا می شود جلو پنجره را نیز باز کنید

۲- تسمه دینام آزاد کنید  و اگر تسمه هیدرولیک دارد آنرا نیز آزاد کنید

۳-سپس پیچهای پروانه و فولی واتر پمپ را باز کنید جهت پروانه یادتان باشد

۴-  پیچهای اطراف پوسته «واترپمپ» را باز نمائید ۵ عدد پیچ با بکس ۱۳ که دوعدد آن پایین واتر پمپ بسته می شود

۵- برای بستن واترپمپ جای آنرا تمییز کنید /اول واشر پوسته را با چسب مزدا آغشته کنید و پیچهای واترپمپ را یکنواخت ببندید، بعداً پروانه و فولی و در آخرین مرحله پیچهای رادیاتور و بست شیلنگهای آب را نیز سفت نمائید.

۶– قیمت واتر پمپ ۳۰۰۰۰ هزار تومان و اجرت تعویض ۵۰۰۰۰ هزار تومان می باشد

همانگونه که از نام آن پیداست پمپی است برای آب بله این پمپ که با گردش آب و ضد یخ در اطراف موتور و سیلندر و رادیاتور باعث خنک شدن خودرو می شود و این آب بعد از گردش دوباره به رادیاتور باز می گردد و بعد از خنک شدن دوباره می چرخد این عمل توسط پره هایی که در داخل این قطعه قرار دارد انجام می شود و مکان آن هم در خودرو بر روی سیلندر خودرو است که از کنار آن هم تسمه تایم قرار دارد که تسمه تایم یا مستقیما به آن متصل است و یا بر روی فولی سر واتر پمپ متصل است .

عمر مفید این قطعه در خودرو توسط خودرو سازان برابر با تسمه تایم گزارش شده یعنی این که فرد با هر بار تعویض تسمه تایم فرد باید واتر پمپ را نیز تعویض کند و این یعنی حدود ۶۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی که این رقم نیز توسط خودروسازان برای تسمه تایم گزارش شده که البته متغیر است و ممکن است زودتر از این موعد و یا دیرتر احتیاج به تعویض باشد .

http://niazcar.ir/wp-content/uploads/2016/02/021416_1948_1.jpg

زمان خرابی واتر پمپ و یا علایم خرابی واتر پمپ را از نشتی آب و یا از بالا رفتن آمپر باید متوجه شد اگر آمپر آب با وجود پر بودن رادیاتور همچنان بالا می رود و از موتور خودرو صداهایی می آید باید مطمئن شوید که مشکلی پیش آمده و وضعیت زمانی خرابتر می شود که واتر پمپ شما نشتی نداشته باشد واتر پمپی که خراب باشد معمولا از قسمتی آب خارج می شود که این آب یا از واشر ها است و یا خود واتر پمپ و معمولا با مشاهده آب در زیر پیش برنده خودرو مشهود است ولی اگر به تعمیرگاه دور هستید و دسترسی ندارید باید با رانندگی با سرعت پایین , استفاده نکردن از کولر و خنک کردن موتور با اضافه کردن مداوم آب به رادیاتور که باید در هنگام بالا رفتن آمپر درب رادیاتور را باز نکنید که بسیار خطرناک است و معمولا احتیاج به هواگیری هم در خودرو های ۴۰۵ هم لازم است زیرا که با باز کردن مداوم رادیاتور داخل رادیاتور هوا رفته و خود آن هم باعث داغ کردن ماشین می شود از آب خیلی یخ هم استفاده نکنید که باعث پوسیده شدن دیواره سیلندر می شود .

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است