نحوه صداگیری درب ها و رودری های ماشین دنا و دنا پلاس + عکس

1

رفع صدای باد در دنا ،رفع صدای دنا ،صداگیری ستون دنا ،صدای موتور دنا ،رفع صدای داشبورد دنا ،صدای باد اتاق سمند
صداگیری درب ها و رو دری های خودروی دنا

مالکان این خودرو همیشه از آن گلایه دارند البته این ایراد ریشه ای در پلت فرم و جنس بد لاستیک ها و عدم رگلاژ دقیق و خود رو دری های آن دارد و در خودرو های ۴۰۵، پارس،سمند و سمند سورن نیز یافت میشود.

در این روز ها نیز اکثر راننده ها دیگر به تنهایی به دنبال بٌعد فنی یک خودرو نیستند و راحتی و آسایش و البته بی صدایی در کابین خودرو برای آنها حائز اهمیت است و بران شدیم تا در این سایت به کلیه این خودرو ها بپردازیم اما در ابتدا دنا!

زیرا این ماشین با توجه به کمتر بودن صدای داخل کابین صدای ناهنجار در درب های آن بیشتر به گوش میرسد.

ابزار لازم برای رفع این معضل قابل حل!:

  1. آچار ستاره ایاچار ستاره ای
  2. گلیسیرین!(یا هر ماده ی چرب کننده غیر نفتی)گلیسیرین
  3. چسب دو طرفهچسب دو طرفه
  4. کاترکاتر
  5. حوصله و دقت به میزان کافی!!!

 

برای انجام این کار طبق روال زیر پیش بروید تا نتیجه خوبی حاصل شود:

  1. ابتدا به کمک آچار ستاره ای شروع به باز کردن رودری درب جلو و درب عقب کنید با استفاده از این دستور العمل:
  2. رو دری را با بالا اوردن و کشیدن به سمت خودمان از محل خودش جدا کنید و سپس قاب اینه(محل قرار گیری تیوتر) را از محل خود خارج کنید(در شکل با فلش نمایان شده است)
  3. رو دری دنا پلاس
  4. بین رو دری و درب باید یک لایه چسب قرار بگیرد تا از برخورد پلاستیک با سطح آهن و ایجاد صدا جلوگیری کند(کاملا دور درب و قسمت هایی که با بدنه درب در تماس است را با چسب دو طرفه پوشش دهید):
  5. رو دری دنا عقب
  6. با احتیاط سوکت های شیشه بالابر و بلند گو روی درب های جلو را باز کنید(در شکل زیر محل کابل نمایان است):
  7. بین تیوتر و قاب آینه هم چسب دو ور بزنید(به سمت خود بکشید از سمت لبه ها تا سه خار آن خارج شوند):
  8. برای بهتر شدن این عمل به زبانه ی درب هم چسب لنت برق بزنید:
  9. زبانه قفل درب دنا
  10. برای رگلاژ درب هم از آچار ستاره ای استفاده کنید و درب را در بهترین وضعیت خود رگلاژ کنید نکته ی مهم در رگلاژ این است که درب به خوبی کیپ شود و رگلاژ خوب به معنی شل بسته شدن درب ها نیست!!
  11.  با دستمال آغشته به گلیسیرین دور نوار درب ها را کاملا به این ماده آغشته کنید.
  12. با سشوار صنعتی(روی دور کم و حرارت کم) و یا با سشوار خانگی روی نوار دور درب را حرارت دهید و سپس درب را برای مدت ۱۲ ساعت پس از بستن، باز نکنید(بعد از رگلاژ ایکار انجام شود) تا درب به خوبی با لاستیک های دور درب اصطلاحا مچ شوند…بهتر است این مرحله را در آخر انجام دهید.
  13. به لولای درب ها نیز اسپری wd-40 بزنید و همچنین ترمز درب را به این ماده اغشته کنید اما به مقدار خیلی کم!:
  14. داخل لولای قفل درب نیز گیریس بزنید، گیریس والولین در این زمینه خوب عمل میکند:
  15. با چند باز باز و بست درب از نرمی آن مطلع شوید و در صورت درگیر بودن زبانه و قفل با رگلاژ دقیق تر مشکل را بر طرف کنید.

در آخر نیز میتوانید از بی صدایی کامل و با تضمین درب ها و رو دری های خودروی خود لذت برده و آسایش را برای سایر سرنشینان فراهم کنید که هیچ حسی بهتر از رضایت سرنشین برای راننده وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ابوالفضل اسدی می گوید

    بسیار عالی و کاربردی. حتما انجام بدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.