نکات مهم در تعویض دنده یا شیفتینگ در هنگام رانندگی

0

آموزش تصویری تعویض دنده پراید ،شکل دنده ماشین ،اموزش دنده معکوس ،تعویض دنده حرفه ای ،تعویض دنده بدون کلاچ ،بهترین دور موتور برای تعویض دنده ۲۰۶ ،بهترین دور موتور برای تعویض دنده پراید ،بهترین دور موتور برای تعویض دنده سمند

در این مطلب،بدور از گزافه گویی میخواهیم علاوه بر آموزش کلی تعویض دنده چند نکته کلیدی را به شما بگوییم

خب در حالت کمی عمومی تر بنا بر پیشرانه خودروهای معمول کشور یک همچین استانداردی برای تعویض دنده خوب است:

  • ‫دنده ۱ به ۲:حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت
  • ‫دنده ۲ به ۳: ۵۰ کیلومتر در ساعت
  • ‫دنده ۳ به ۴: ۸۰ کیلومتر در ساعت
  • ‫دنده ۴ به ۵: ۹۰ به بعد

تعویض مستقیم

 شیفت از ۱ به ۲
دنده یک براب حالت توقف اتومبیل است و برای شروع حرکت از خلاص به یک باید تعویض انجام دهید.معمولا برای شروع حرکت،دنده یک نیاز به فشار بیشتری به پدال گاز دارد تا ماشین خاموش نگردد و همچنین پایتان را سریع از کلاچ بلند نکنید.اگر هم مسیر مقابل خالی است پس از انجام این حرکت با قدرت (البته منظور تخت گاز نیست) پدال گاز را فشار داده و پس از رسیدن دور موتور به ۲۰۰۰ به دنده دو تعویض انجام دهید(حداکثر ۲۵۰۰) و این مساله برای مسیرهای شیب رو به بالا ۲۵۰۰ می باشد.

شیفت از ۲ به ۳

حال که در دنده دو در حال حرکت هستیم، دور موتور وقتی که به بازه حداکثر ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ برسد،تعویض دنده را به سه انجام دهید و بعد تعویض به آرامی پدال گاز را فشار دهید(برخلاف حالت شروع حرکت که با قدرت بیشتر گاز می دادید)

 شیفت به بالاتر

خب اگر تا مرحله دنده سه موفق بوده اید،دیگر وارد دسته دنده های به اصطلاح سبک اتومبیل شده اید و انجام فرایند مشابه مرحله قبل است

تعویض دنده معکوس

در معکوس دو به یک،هنگامی که سرعت شما تقریبا به کمتر از ۱۰ میرسد،معکوس را انجام دهید و پدال گاز را کمی بیشتر از دنده های سبک تر فشار دهید.بخصوص اگر با سربالایی مواجه شدید ،قدرت گفته شده برای فشار پدال گاز بیشتر نیاز است

و در معکوس از ۳ به ۲ وقتی سرعت شما حدودا کمتر از ۳۰ میگردد،کلاچ را گرفته و دنده را روی دو بگذارید و به آرامی کلاچ را رها کنید و همچنین برخلاف مورد بالا به آرامی پدال گاز را فشار دهید.

هشدار: در انجام تعویض معکوس،هرگز تعویض را بین بیش از یک دنده انجام ندهید،بطور واضح مثلا هرگز از دنده سه به یک یا مثلا از دنده چهار به دو معکوس نزنید،زیرا اینکار به گیربکس خودرو شما آسیب جدی وارد می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.