مقایسه تویوتا کرولا GLI با کیا سراتو ۲۰۰۰+ جدول مشخصات

0

تجربه رانندگی با تویوتا کرولا ،مقایسه سراتو با تویوتا کرولا ،سراتو یا کرولا

خودروهای تویوتا کرولا GLIو سراتو ۲۰۰۰ تولید دو کشور ژاپن و کره جنوبی هستند که در برخی مشخصات فنی شباهت هایی به هم دارند

 تویوتا کرولا GLIو  سراتو ۲۰۰۰  تولید دو کشور ژاپن  و کره جنوبی هستند که در صنعت خودروسازی جهانی دو رقیب دیرینه محسوب می شوند ؛ این دو خودرو در برخی مشخصات فنی شباهت هایی به هم دارند.

تویوتا کرولا ، به نحو شایان توجهی طرح پوزه اصلاح شده خود را که از جلوپنجره دوکی شکل لکسوس الهام گرفته، به رخ بینندگانش می‌کشد، همچنین جلوپنجره کرومی شکلی که تا کناره‌های بدنه امتداد یافته و چراغ‌های جلو را در بر گرفته است. بسته به این که شما کدام رده از این خودرو را انتخاب کنید، چراغ های LED ادغام شده با لامپ‌های جلو و نیز طرح دو طرفه مه شکن‌ها را دریافت خواهید نمود.

این موتور به همراه یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، توان خروجی معادل ۱۲۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد، البته به بهایی معادل ۵۹,۵۰۰ درهم. پیشرانه کاملاً جدید ۲ لیتری که جایگزین نمونه ۱.۸ لیتری در این خودرو شده، توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۷ نیوتن متر را از خود ارائه می‌دهد، بهای مدل‌هایی هم که به این نوع از پیشرانه مجهزند از ۶۶,۹۰۰ درهم شروع می‌شود.

کیا سراتو ۲۰۰۰ نسل دوم کیا سراتوست که در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده است. بدنه آن در استودیو طراحی مستقر در ایالت کالیفرنیا تکوین یافته و تیمی مرکب از PETER SCHREYER، KURT KAHLS و TOM KEARNS طراحی آن را بر عهده داشته‌اند. همچنین این خودرو از پلت فرمی مشترک با هیوندای الانترا بهره می‌برد و تنها سیستم فنربندی عقب آن با خودروی مذکور متفاوت است. در اکثر بازارها نیز این خودرو با نام FORTE شناخته می‌شود و تنها در چند خطه خاص از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی و سنگاپور و… با نام سراتو فروخته شده است. علاوه بر این‌ها، این خودرو در ممالکی همچون چین، روسیه، مالزی و قزاقستان نیز مونتاژ گردید

http://cdn.khodrobank.com/Reviews/Toyota-Corolla_2007_800x600_wallpaper_0005.jpg

https://cdn.bama.ir//BamaImages/VehicleCarImages/0c7eace1-919b-4796-8a03-27c4db53da81/CarImage5794781_636478329564204919_3_thumb_450_300.JPG

در زمینه ایمنی نیز این خودرو ۴ ستاره را از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا کسب نمود و همچنین ۴ ستاره را هم از موسسه ANCAP استرالیا دریافت کرد. علاوه بر این‌ها، کیا سراتو در انستیتو ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) هم تست شد و در تمامی موارد اعم از مقاومت سقف، تصادف از نیمه جلو، ضربه به ناحیه سر و نیز تصادف از بخش‌های کناری خودرو، نمره خوب (GOOD) که بالاترین امتیاز این آزمون بود را دریافت نمود. در نمونه‌های صادر شده به بازارهای آمریکا و استرالیا، این خودرو مجهز به ۶ عدد ایربگ در حالت استانداردش بوده است ولی انواع مونتاژ شده در کشورمان تنها از ۲ عدد ایربگ بهره می‌برند و فاقد سیستم کنترل پایداری یا همان ESP هستند.

خودرو
کیا، سراتو ۲۰۰۰ تویوتا، کرولا GLI
کشور سازنده
کره جنوبی  

ژاپن

سال (طراحی)
۲۰۱۶ ۲۰۱۶
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه موتور ۴ سیلندر – ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۹۹۹سی سی ۲۰۰۰سی سی
حداکثر قدرت
۱۷۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۰۹ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه ۱۸۶ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱.۵ ثانیه ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۱۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۶۸ کیلوگرم ۱۲۷۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۶۰ طول – ۱۷۸۰ عرض – ۱۴۴۵ ارتفاع ۴۶۲۰ طول – ۱۷۷۵ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۳۰ میلیمتر ۲۵۶۰ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۷.۷لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
– لیتر در هر صد کیلومتر — لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۱۰.۵لیتر در هر صد کیلومتر ۱۰.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۰ لیتر ۵۵ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۵

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.