آموزش نحوه باز کردن و تعمیر سرسیلندر پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس + عکس

9

نحوه تعویض واشر سرسیلندر ۴۰۵ ،اموزش تعویض واشر سرسیلندر سمند ،نحوه تعویض واشر سرسیلندر پژو پارس ،هزینه تعویض واشر سرسیلندر ۴۰۵ ،زمان تعویض واشر سرسیلندر ،نحوه کف تراشی سرسیلندر ،چگونه سرسیلندر ماشینم را باز کنم ؟

نکات فنی

ماشین کاملا سرد باشد

۱- ابزار مورد نیاز را تهیه کنید

۲- آب رادیاتور را تخلیه کنید

۳- بست باطری و خود باتری و سینی باطری را باز کنید و کنار بگذارید

۴- قاب فیلتر هوا را باز کنید

۵- منیفولد هوا را باز کنید و عقب بکشید کامل نیاز به بیرون کشیدن ندارد ۶ عدد پیچ با بکس ۱۳ و جغجغه

۶-درپوش میل سوپاپ را باز کنید و بردارید ۱۰ عدد مهره با بکس ۱۰

۷- شلنگ نرموستات را باز کنید

۸- شلنگ بخاری را باز کنید

۹- کوئل دوبل را باز کنیدو وایرها را از روی شمهع آزاتد کنید ۴ عدد پیچ ستاره ای با t20

۱۰سوکت کوئل دوبل  و سوکت فشنگی آب را آزاد کنید فقط رنگ سوکت فشنگی آب را جابه جا نکنید

۱۱- پیچ نگهدارنده گژ روغن را باز کنید با الن ۶

۱۲- بالانس تعادل سمت تسمه تایم را باز کنید سه عدد پیچ با آلن ۸

۱۳- قاب بالایی تسمه تایم را باز کنید دو عدد پیچ با بکس

۱۴- چرخ دنده تسمه تایم را روی تایم بگذارید و تسمه تایم را آزاد کنید و چرخ دنده را باز کنید

۱۵- پیچ های گلویی اگزوز را باز کنید برای راحتر باز شدن قبلش روغن ترمز بزنید

۱۶- حال نوبت باز کردن پیچ های سر سیلندر می باشد با بکس t55 و دسته بکس یکی یکی پیچ های را از بیرون به داخل بصورت حلزونی شل کنید

۱۷- زیر پیچ کارتر جک بزنید و موتور را مهار کنید و پیچ های دسته موتور را باز کنید ۴عدد مهره با بکس ۱۶

۱۸- پایه دسته موتور یک پیچ بلند به روی بلوکه موتور بسته می شود که با اچار ۱۶ از سمت تسمه دینام باز می شود آنرا نیز بازکنید موقع جا زدن این پیپ را روی سرسیلندر بگذارید و جا بزنید

۱۹-حال کامل پیچ های سرسیلندر را باز کنید و بردارید فقط یک عدد پیچ سرسیلندر داری بوش می باشد دقت کنید از کجای سرسیلندر برداشید دوباره موقع بستن همانجا ببندید

۲۰ – با کمک دو نفر سرسیلندر را بردارید

۲۱- اگر سرسیلندر نیاز به تراشکاری دارد باید سرسیلندر را لخت کنید

۲۲- پنجه اگزوز را بازکنید و حرارت گیر آنرا آزاد کنید  ۸عدد پیچ با بکس ۱۳

۲۳- پایه دسته موتور را باز کنید

۲۴-هوزیتگ ترموستات را باز کنید

۲۵- قلاب های روی سرسیلندر را نیز باز کنید

۲۶ حال سرسیلندر را به تراشکاری ببرید و کف تراشی کنید

۲۷- با بنزین و یک ورق سمباده روی بوش پیستون ها را کاملا تمییز کنید دوعدد بوش روی سیلندر می باشد با انبردست بیرون بکشید و در آخر باد بگیرید و کاملا خشک کنید

۲۸- هوزینگ ترموستات و  پنجه اگزوز همه را تمیز کنید

۲۹- برای جا زدن واشر سرسیلندر علامت top به سمت بالا باشد و سوراخ های روی آن که گوشه سرسیلندر می باشد بسمت باطری باشد فقط دقت کنید واشر را برعکس نگذارید

۳۰- سرسیلندر را تکمیل کنید و با یک نفر با دقت سرسیلندر را جا بگذارید پیستون ها موقع جا زدن همه دقیقا در یک راستا و وسط بوش سیلندر باشد

۳۱- پیچ های سرسیلندر را گیر بدهید و با آچار ترکمتر از وسط به بیرون بصورت حلزونی سفت کنید فقط دقت کنید که نبرید

۳۲- نحوه جا زدن تایم نیز در مراحل قبل توضیح داده شده بود

۳۳- مراحل را دقت زیاد از آخر به اول شروع به بستن کنید واشر گلویی اگزوز ، واشر درب سوپاپ ،ترموستات و هرآنچه نیاز به تعویض دارد را نیز تعویض کنید

۳۴- اجرت تعویض واشرسر سیلندر ۱۷۰۰۰۰ هزار تومان می باشد

۳۵- وسایل مورد نیاز با کف تراشی نزدیک به ۲۰۰۰۰ هزار تومان می شود

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
9 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام
    موقع گذاشتن واشر نیازی به چسب مزدا هست؟؟

    1. کارستان می گوید

      سلام
      بستگی به خودتان دارد یکسری تعمیرکارا رنگ یا گیریس و یا چسب مزدا میزنن.

  2. هم وطن می گوید

    یکی از دلایل واشر زدن پژو همین پیچ هواگیری ترموستات است که جنس ضعیفی داره
    یکی دیگه خرابی درب رادیاتور
    یکی دیگه ریختن ضد یخ برای خودرویی که سالها ضد یخ نداشته
    مهم ترین دلیلش نبود آب کافی تو سیستمه همین

  3. سجاد می گوید

    سلام
    تعمییرگاه تو شیراز میخواستم که واشر واسم عوض کنه
    ماشین من سمنده، زیاد واشر میزنه دلیلش نمیدونم چیه

  4. سلیمی می گوید

    سلام خسته نباشید یکی از \یچ های سرسیلندر موقع بازکردن شکسته است چیکارکنم لطفا راهنماییم بکنید

    1. جاوید می گوید

      تراشکار بیارید بالای سر ماشین براتون در میاره با ابزار مخصوص

  5. mehdi می گوید

    خیلی ممنون ازت گله
    دمت گرم

  6. فرهاد می گوید

    عالی

  7. فرهاد می گوید

    پژو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.