آیا خرید خودروی اقساطی کار منطقی است؟

0

در قرن ۱۹ میلادی و با انقلاب صنعتی کشور‌های اروپایی، صنایع مختلف از جمله صنایع اتومبیل‌سازی به انبوه‌سازی محصولات خود روی آوردند که همین موضوع باعث ایجاد یک فضای ناپایدار در فضای عرضه و تقاضا بوجود آمد؛

در واقع انبوه‌سازی در صنایع اتومبیل دو موضوع جدید را در صنعت خودرو‌سازی مطرح کرد، اول اینکه انبوه‌سازی باعث کاهش هزینه‌های تمام شده کمپانی‌های اتومبیل‌سازی می‌شد و از این رو می‌توانستند سود بیش‌تری بدست آورند، اما موضوع دومی که به میان آمد، همسان نبودن حجم خودرو تولید شده با میزان تقاضا برای خرید اتومبیل بود. در آن زمان کارشناسان انگلیسی برای پایدار کردن فضای عرضه و تقاضا در صنعت اقدام به ارائه طرح خرید و فروش اقساطی کالا کردند که همین امر باعث شد مردم بتوانند محصولاتی را خریداری کنند که تا قبل از آن به دلیل قیمت آن‌ها نمی‌توانستند بخرند. خرید و فروش اقساطی کم کم گسترش یافت و قوانین متعددی برای آن در تمام کشور‌های جهان وضع شد که تمام این قوانین به شکلی مردم جوامع مختلف را به سوی خرید اقساطی محصولات سوق می‌داد. گسترش طرح تجاری خرید و فروش اقساطی باعث شد این نوع عرضه کالا به صنعت اتومبیل‌سازی نیز جریان پیدا کند، به شکلی که در اواسط قرن ۲۰ میلادی میزان فروش خودروی اقساطی از فروش نقدی آن بیشتر شود و در تمام اروپا، آمریکا و بسیاری از کشور‌های دیگر دنیا فروش اتومبیل به شکل اقساطی رواج پیدا کند.

در زمان خرید خودروی اقساطی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید اتومبیل به صورت اقساطی، شما و شرکت ارائه دهنده اتومبیل یک قرارداد دو جانبه امضاء می‌کنید که طی آن هر دو طرف قرارداد ملزم به رعایت و انجام مواردی پس از امضاء عهد‌نامه می‌شوند. در زمان خرید اتومبیل به صورت اقساطی حتما متن قرارداد را به صورت کامل بررسی کنید و قیمت تمام شده خودرو را حساب کنید تا مطمئن شوید هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید. ملزوماتی که شرکت ارائه دهنده خدمات فروش می‌بایست رعایت کند را به خوبی مطالعه کنید تا در صورت بدقولی شرکت بتوانید از حقوق خود در برابر آن دفاع کنید. نحوه پرداخت قسط‌ها را به خوبی بررسی کنید تا در زمان پرداخت به مشکل بر نخورید. در زمان پرداخت پیش قسط خودرو، رسید دریافت کنید و از زمان دقیق تحویل اتومبیل اطمینان حاصل بفرمایید. در قرارداد خود با شرکت ارائه دهنده خودرو، مشخصات اتومبیل از جمله رنگ و امکانات آن را درج کنید تا در زمان تحویل آن به مشکلی بر نخورید.

اتومبیل‌ مورد نظرمان را  اقساطی بخریم یا خیر؟

قطعا جواب سوال بالا به وضعیت حساب بانکی و درآمدتان برمی‌گردد!  اگر میزان نقدینگی و دارایی شما به حدی باشد که با بیست درصد آن می‌توانید اتومبیل مورد نظرتان را خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که خودرو را به صورت نقدی بخرید، زیرا فروش اقساطی باعث گران‌تر شدن قیمت نهایی خودرو می‌شود؛ اما اگر فکر می‌کنید خرید یک‌جا و نقدی می‌تواند به اعتبار و میزان کلی دارایی شما آسیب وارد کند و ممکن است دچار ضعف مالی شوید، به شما خرید خودروی اقساطی را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا از این طریق هم می‌توانید میزان قابل توجهی از نقدینگی و دارای فعلیتان را حفظ کنید و هم خودرو مورد علاقه‌تان را داشته باشید.

آرین‌موتور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.