رونمایی از خودرو فرمول سورنا در دانشگاه فردوسی مشهد + عکس

0

خودرو فرمول دانشجویی سورنا روز شنبه در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد

 سرپرست دانشجویی تیم سازنده خودرو مزبور در این مراسم گفت: ساخت این خودرو از آذر ماه پارسال توسط یک تیم ۱۷ نفره از دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

وحید ریاضی تهرانی افزود: ساخت این خودرو مسابقه با هدف شرکت در مسابقات FSAE طراحی شد.
وی اظهار کرد: سالانه ۷۰۰ خودرو برای شرکت در این مسابقات ساخته می شود و شرکتهای خودروسازی قطعات مخصوص برای آنها تولید می کنند.
وی گفت: قرار است خودرو سورنا ۲۰ تا ۲۴ تیر ماه سال آینده در پیست ریکاردوی ایتالیا و در مسابقات SAE شرکت کند.
ریاضی تهرانی افزود: گروه صنعتی نانو طراح، معاونت پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد، شرکت ایران خودرو خراسان رضوی، گروه صنعتی پارت پلاستیک، شرکت مگاموتور، گروه بازرگانی عدالتی و شرکت همگر توس از جمله حامیان اجرای این پروژه بودند.
وی اظهار کرد: برای ساخت این خودرو تاکنون ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده که این رقم با هزینه قطعات یدکی مورد نیاز برای شرکت در مسابقه به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال می رسد.

http://img8.irna.ir/1396/13961002/3570373/n3570373-6215475.jpg
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که با تمام محدودیتها، محرومیتها و فشار هایی که یک کار نوآورانه دارد، این خودرو با همت دانشجویان این دانشگاه ساخته شد.
محمد کافی افزود: فناوری، نماد علم است و ساخت این خودرو علاوه بر آن که مفید بودن دانش و علم دانشجویان را ثابت کرد، اعتماد به نفس ویژه ای به دانشجویان و جوانان شهر و کشور ما هدیه داد.
وی از دانشجویان سازنده این خودرو و اعضای هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد که مسئولیت هدایت گروه سازنده را بر عهده داشتند قدردانی کرد.

منبع: ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.