این خودرو معادلات شاسی بلندهای ایران را بر هم می زند؟ + عکس

0

سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۷ ،سانگ یانگ رکستون ۲۰۱۸

 همواره کسانی که تصمیم به خرید یک شاسی بلند فول سایز می‌گیرند، اولین انتظاری که دارند قدرت مناسب موتور است و طی سال های اخیر و با اجرایی شدن محدودیت حجم موتور، متاسفانه این انتظار تبدیل به آرزو شد

اگر تصمیم به خرید یک شاسی بلند فول سایز یا محصولی در این رده قیمتی داشته باشید، انتخاب شما از میان موتور های چهار سیلندر ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ سی.سی تنفس طبیعی خواهد بود که نهایتا بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ اسب بخار تولید می‌کند که شاید این ارقام انتظار شما از یک شاسی بلند را برآورده نخواهند کرد.

در حال حاضر شاهد آن هستیم که بیشتر شرکت های پیشرو در صنعت خودرو، برای کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان محصولاتشان به سراغ سیستم های پرخوران که شامل انواع توربوشارژ و سوپرشارژ می‌باشد، رفتند و با این رویکرد توانستند در عین حفظ مصرف سوخت مناسب قدرتی معادل موتورهای ۶سیلندر و پر حجم تولید کنند.

امروزه اگر تصمیم به خرید یک شاسی بلند فول سایز یا محصولی در این رده قیمتی داشته باشید، انتخاب شما از میان موتور های چهار سیلندر ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ سی.سی تنفس طبیعی خواهد بود که نهایتا بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ اسب بخار تولید می‌کند که شاید این ارقام انتظار شما از یک شاسی بلند را برآورده نخواهند کرد.

سانگ یانگ با موتور قدرتمند در راه ایران/ آیا رکستون

در همین حال، سانگ یانگ موتور کره جنوبی، برای نسل چهارم رکستون، رکستونG4، از موتورهای چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژ استفاده کرده است تا نسبت به نسل قبل، شاهد کاهش وزن، کاهش مصرف سوخت، صدا و افزایش توان خروجی موتور باشد

اما موتور رکستون G4 جدید چه مشخصه هایی دارد که آن را در جایگاه ویژه ای قرار می‌دهد؟

سانگ یانگ این موتور را با کد e-XGDi 200T معرفی کرده است که مشخص می‌کند با حجم ۲ لیتر، ۱۶ سوپاپ، دارای سیستم پاشش مستقیم سوخت و مجهز به سیستم توربوشارژ می‌باشد.


از طرفی سیستم زمان بندی متغیر هر دو میل سوپاپ کمک می‌کند که موتور در دور(RPM)های مختلف رفتاری یکسان داشته باشد و حاصل آن ۲۲۲ اسب بخار خروجی در دور موتور ۵۵۰۰ و گشتاوری معادل ۳۵۰ نیوتن متر می‌باشد که از دور موتور ۱۵۰۰ در اختیار شما قرار دارد.

رامک خودرو که به عنوان نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران فعالیت دارد نیز تصمیم گرفته تا  با عرضه رکستون G4 گزینه ای پر قدرت، که  قابلیت آفرود واقعی برای مشتریان را مهیا کند. حال باید منتظر ماند و دید این خودروی جدید که قرار است به زودی بیاید می تواند معادلات خودروهای شاسی بلند در ایران را تغییر دهد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.