کدام شرکت‌های بیمه بهتر و سریع‌تر خسارت پرداخت می‌کنند؟

0

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب شرکت بیمه مناسب، نحوه پرداخت خسارت، زمان رسیدگی به شکایت و رعایت انصاف در ارزیابی خسارت است. در بیمه ثالث، ما عملا با بیمه مقصر سروکار داریم، ولی در بیمه بدنه و عمر و حوادث و مسافرتی  و… با بیمه‌نامه‌های خودمان سروکار داریم، این‌جاست که پرداخت به‌موقع و عادلانه اهمیت پیدا می‌کند؛ در اکثر موارد، ما اقدام به خرید بیمه می‌کنیم، تا در مواردی که به آن احتیاج داریم از ما به خوبی حمایت کند. حال اگر شرکتِ بیمه، در موقع پرداخت خسارت، آن‌طور که انتظار داریم پرداخت نکند یا آن‌قدر روند پرداختش طولانی باشد که از گرفتن خسارت صرف‌نظر کنیم، عملاً خرید بیمه چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم نحوه پرداخت خسارت و رسیدگی به شکایت شرکت‌های بیمه را بررسی کنیم تا بتوانید با چشم‌باز خرید کنید.

جدولِ عوامل رضایت‌مندی به ترتیب رتبه در تأمین رضایت

رتبه عوامل رضایت‌مندی به ترتیب رتبه در تأمین رضایت سطح رضایت
۱ سادگی و سرعت صدور ۴.۳۶۸
۲ پاسخگویی ۴.۱۸۲
۳ دانش کارکنان ۴.۱۷۹
۴ محیط فیزیکی ۴.۱۳۶
۵ کیفیت ارتباط با مشتری ۴.۰۰۰
۶ سادگی و سرعت (خسارت) ۳.۸۷۵
۷ تناسب شرایط بیمه‌نامه با نیاز مشتری ۳.۸۷۰
۸ ارائه اطلاعات مناسب به مشتری (صدور) ۳.۸۰۹
۹ رضایت مالی (حق‌بیمه پرداختی) ۳.۷۴۵
۱۰ تبلیغات صحیح ۳.۶۷۱
۱۱ ارائه اطلاعات مناسب به مشتری (خسارت) ۳.۵۴۷
۱۲ رسیدگی به شکایات ۳.۵۱۱
۱۳ رضایت مالی (مبلغ خسارت دریافتی) ۳.۳۸۸

در جدولِ بالا همان‌طور که می‌بینید، پایین‌ترین رتبه مختص به مبلغ خسارتِ دریافتی است. یعنی مردم کمترین رضایت را از نحوه پرداخت خسارتِ شرکت‌های بیمه داشته‌اند. طی تحقیقاتی که انجام‌شده، مردم همیشه کمتر از مبلغی که انتظار داشتند، خسارت دریافت کردند که همین مهم‌ترین عامل نارضایتیشان است.

جدولِ رتبه شرکت‌ها در شاخص‌های مربوط به پرداخت خسارت

شرکت بیمه رسیدگی به شکایات رضایت از مبلغ خسارت دریافتی سادگی و سهولت پرداخت خسارت
ایران ۱ ۲ ۲
آسیا ۳ ۳ ۱
البرز ۱۵ ۱۹ ۱۵
دانا ۲ ۴ ۳
معلم ۴ ۶ ۴
پارسیان ۱۰ ۸ ۵
رازی ۱۳ ۵ ۶
کارآفرین ۱۴ ۱۵ ۱۳
سینا ۱۱ ۹ ۸
ملت ۷ ۱۳ ۹
دی ۶ ۱۱ ۱۰
سامان ۱۲ ۱۸ ۱۴
نوین ۸ ۱۲ ۱۱
پاسارگاد ۵ ۱۴ ۷
میهن ۹ ۱۰ ۱۲
ما ۱۸ ۷ ۱۶
آرمان ۱۷ ۱۶ ۱۹
تعاون ۱۶ ۱ ۱۸
سرمد ۱۹ ۱۷ ۱۷

 سادگی و سهولت پرداخت خسارت

شاخص بعدی که تأثیر زیادی بر انتخاب ما دارد، سادگی و سهولت پرداخت خسارت است، سادگی و سهولت یعنی تعداد مراکز پرداخت خسارت زیاد و در دسترس باشد، یعنی روند اداری خسارت گرفتن سخت و وقت‌گیر نباشد. همه ما که خریدار بیمه هستیم؛ توقع داریم موقعی که به آن احتیاج داریم، بدون بروکراسی‌های اضافی اداری، بتوانیم به‌راحتی از بیمه‌مان استفاده کنیم. در این شاخص بهترین رتبه را شرکت آسیا و بعد ایران و دانا دارند. پس اگر کم‌حوصله‌اید و از روندهای طولانی اداری خسته‌اید این ۳ شرکت را در بین انتخاب‌هایتان قرار دهید. بدترین شرکت‌ها در این شاخص هم به ترتیب، بیمه‌های آرمان و تعاون و سرمد هستند، که باید عملکرد خود را بهبود ببخشند تا رضایت مشتریانشان را جلب کنند.

 شاخص رسیدگی به شکایات مشتری

گزارش شکایات شرکت‌های بیمه به تفکیک شرکت بیمه و رشته بیمه‌ای، هرماه بر روی وب‌سایت بیمه مرکزی قرارگرفته و شما می‌توانید از نحوه عملکرد شرکت‌های بیمه باخبر شوید و سپس انتخاب کنید. در جدول بالا بهترین رتبه در این شاخص، به شرکت بیمه ایران و بعد شرکت بیمه دانا و آسیا تعلق دارد. یعنی اگر از این شرکت‌ها شکایتی داشته باشید، کمتر از ۶ روز به آن پاسخ داده می‌شود.  بدترین شرکت‌ها در این شاخص  به ترتیب متعلق به بیمه سرمد، ما و آرمان است!

تمامی این شاخص‌ها در سایت بیمه‌بازار اعمال‌شده و قابل‌رؤیت است. با مراجعه با سایت بیمه‌بازار امکان مقایسه همه شرکت‌های بیمه را در یک قاب خواهید داشت. بعد از مقایسه، می‌توانید بیمه مورد نظر خود را انتخاب، خریداری و سپس با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.