بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » آموزش تعویض سنسور دور موتور پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس + عکس
آموزش تعویض سنسور دور موتور پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس + عکس

آموزش تعویض سنسور دور موتور پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس + عکس

محل نصب سنسور دور موتور ۴۰۵ ،سنسور دور موتور پراید کجاست ،قیمت سنسور دور موتور ۴۰۵ ،سنسور میل سوپاپ پژو ۴۰۵

سنسور دور موتور یاسنسور موقعیت میل لنگ (Crankshaft position sensor) که Engine Speed Sensor یا ESS نیز نامیده می شود یک قطعه الکتریکی نسبتاً مدرن در موتورهای درون سوز است که داده های موقعیت مکانی پیستون و سرعت دورانی میل لنگ را بدست می آورد

سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ (Crankshaft position sensor)-crankshaft_angle_sensor” alt=”crankshaft angle sensorاین داده ها به قسمتی به نام واحد فرمان موتور منتقل شده و موتور از آنها برای مدیریت زمان در سامانه جرقه زنی و دیگر فرایندها استفاده می کند.در نسل قبلی خودرو ها قبل از اینکه حسگر موقعیت الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد ، دلکو وضیفه تنظیم زمان جرقه زنی را در موتور بر عهده داشت.
این سنسور ممکن است در جلوی موتور و نزدیکی پولی میل لنگ یا در قسمت عقب موتور روی پوسته کلاچ و در نزدیکی فلایویل قرار گرفته باشد که وضعیت میل لنگ را نسبت به نقطه مرگ بالا تعیین و علائم را به ای سی یو ارسال میدارد.ای سی یو برای پاشش صحیح و جرقه صحیح از این علائم استفاده می کند

http://images.persianblog.ir/483127_pykwSgkx.gif
اعلام حرکت فلایویل به ECU که می تواند منتج از انجام استارت و یا هل دادن خودرو در دنده باشد تذکر مهم بنا به ویژگی بالا خودرو های انژکتوری را با هل دادن نیز می توان روشن نمود که البته ما آن را در پژو توصیه نمی کنیم .زیرا در خودرو پژو که تسمه لاستیکی دندانه دار استفاده شده ،ضربه محکم رها کردن ناگهانی پدال کلاچ می تواند با توجه به اینرسی میل سوپاپ باعث در رفتن یک یا دو دندانه تسمه از روی دندانه های پولی شود و در این حالت خودرو بدون اینکه ایرادی را توسط دستگاه های عیب یاب اعلام کند دیگر قابل تنظیم نخواهد بود.
اعلام نقطه مرگ بالا به جهت تحریک آن به صدور دستور های پاشش انژکتور و ایجاد جرقه.
– اعلام دور موتور به دورسنج از طریق ECU- ارائه آوانس استاتیکی به -بصورت خلاصه محاسبه زمان جرقه ، محاسبه و تنظیم دور آرام ، تشخیص حالت موتور از وظایف و کاربردهای اصلی
سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ است
روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت.
۲- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین.
۳- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین.
۴- ثابت ماندن یا حرکت نکردن یا پرش های ناگهانی دور سنج از یک دور موتور مشخص.
۵- قطع شدن پمپ بنزین هنگام استارت
نکته: در خودروهای که دارای سنسور میل سوپاپ هستند باسوختن این سنسور خودرو روشن میشود ولی دور موتور از ۳٫۵ الی ۴٫۵ بالاتر نمیرود.
نوع القائی و مغناطیسی این سنسور که در اکثر خودروهای ایرانی متداول است بدلیل سادگی (آهنی ربا،هسته آهنی،سیم پیچ) معمولاً خرابی ندارد و فقط بخاطر قرار گرفتن بالای فلایویل ممکن است با براده آهن و گریس و روغن کثیف شود که بسادگی قابل تمیزکردن است.
روش تعمیر و تعویض سنسور دور موتور یا سنسور موقعیت میل لنگ:
تعمیر و تمیز کردن : سنسوردور موتور را خارج کرده ونوک ان را از ذرات براده اهن وکربن وروغن تمیز کنید.
تعویض : سنسوردور موتور را با سنسور نو جایگزین کنید

محل بسته شدن این سنسور روی گیربکس زیر خرطومی هواکش نزدیک به کوئل دوبل می باشد

با آچار ۱۰ پیچ نگهدارنده آن را باز کنید و تعویض کنید

قیمت این سنسور ۲۰۰۰۰ هزار تومان می بشد که دو نمونه می باشد سوکت قهوه ای و مشکی که دقت شود جا به جا بسته نشود

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است