مقایسه H30 CROSS با DENA !دنا بهتره یا اچ سی کراس ؟

0

مقایسه اچ سی با دنا ،مقایسه دنا پلاس با اچ سی کراس ،اچ سی کراس و دنا ،دنا پلاس بخریم یا اچ سی کراس ،دنا بهتره یا اچ سی کراس ،اچ سی کراس بخریم یا دنا؟

اچ سی کراس محصول مشترک پژو فرانسه و دانگ فنگ چین است. این محصول دارای موتور فرانسوی TU5 است که طراحی اتاق و بدنه با کمپانی دانگ فنگ بوده است. کپمانی دانگ فنگ پیشتر با خودروهای سنگین آن در سطح شهر آشنا بودیم این محصول را بواسطه ی ایرانخودرو روانه بازار ایران کرده است.

محصول دیگری که در این مطلب قصد داریم آن را با اچ سی کراس مقایسه کنیم خودروی دنا است که با موتور EF7 معروف به موتور ملی طراحی کشور آلمان است.

هر دو محصول مونتاژ و تولید آن بر عهده ی شرکت ایرانخودرو بوده و هر دو شامل گارانتی این شرکت میباشند.

http://emaze.ir/wp-content/uploads/2017/10/Denarear.jpg

مقایسه دنا و اچ سی کراس

دنانوع موتور          ef7

حجم موتور            ۱۷۰۰cc

تعداد سیرلند        ۴

تعداد سوپاپ           ۱۶

قدرت               ۱۱۵(۶۰۰۰دور در دقیقه)

حداکثر گشتاور       ۱۵۰(۴۵۰۰دور در دقیقه)

سیستم انتقال قدرت         ۵دنده دستی

حداکثر سرعت             ۱۹۰کیلومتر در ساعت

طول(میلیمتر)             ۴۵۵۹

عرض                      ۱۷۲۵

ارتفاع                       ۱۴۶۰

ایمنی

مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
 مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
* مجهز به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو -جلو
 مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
 ستون فرمان جمع شونده در تصادف
* چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی روی درها
* شیشه های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)

رفاهی
* مجهز به سامانه کروز کنترل
 رادیوپخش با مانیتور تصویری بزرگ و قابلیت پخش فایلهای صوتی و تصویری
 دارای سیستم ناوبری (رهیاب)
 غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترل سیستم صوتی، هندزفی موبایل و کروز کنترل
 آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
 سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل(
 جابجایی‏های صندلی‏های راننده و سرنشین جلو بصورت برقی
 مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک
 سامانه کمک پارک عقب (سنسور دنده عقب)
 قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
 زیرآرنجی جلو و عقب
 دارای کارت طلایی کامل ۴ ستاره (بیمه بدنه و ….)

قیمت بازار:       ۴۲میلیون

دانگ فنگ اچ سی کراس

http://cdn.iranjib.ir/images/k0efj4h7lnxkhn4c6taa.jpg

نوع موتور          tu5

حجم موتور              ۱۶۰۰cc

تعداد سیرلند            ۴

تعداد سوپاپ            ۱۶

حداکثر قدرت            ۱۰۵(۵۷۵۰دور در دقیقه)

گشتاور نیوتن           ۱۴۲(۴۰۰۰دور در دقیقه)

سیستم انتقال قدرت         ۴دنده اوتومات

حداکثر سرعت         ۱۸۳

طول(میلیمتر)           ۴۳۵۱

عرض                ۱۷۶۰

ارتفاع                 ۱۵۲۸

ایمنی

کیسه هوای راننده و سرنشین و جانبی

سیستم ضد سرقت

مجهز به کمر بند سه نقطه ای

دارای سه ستاره ایمنی چینی

ترمز ای بی اس و ای بی دی

سنسور دنده عقب

رفاهی

سانروف

فرمان مجهز به کلید

فرمان هیدرولیک

رهیاب

صفحه نمایش ۶.۵اینچی با قابلیت رادیو

سیستم تهویه اوتوماتیک

صندلی عقب تاشو

قیمت      ۴۴میلیون

از این مقایسه دانگ فنگ اچ سی کراس سربلند تر از دنا است ولی نقاط ضعفی دارد مانند نداشتن کروز کنترل وصندلی دستی اما نقات قوت اچ سی در گیربکس اوتومات شرکت ایسین ژاپن و موتور با حجم کمتر از اچ سی وقدرت بیشتر و سانروف و کیسه هوای جانبی

و….  است

از این مقایسه میفهمیم اچ سی از نظر امکانات و قیمت از دنا بهتر است

اچ سی کراس بخریم یا دنا؟

ضعف های اچ سی کراس:

  • ظاهر نچندان زیبا:ظاهری قدیمی و چراغ های بسار بزرگ که ظاهر ماشین را زده کرده است.
  • موتور قدیمی: درست است که موتور TU5 پژو محبوب است ولی جز موتور های تاریخ گذشته ی پژو است.
  • ایمنی نچندان خوب: پاس نکردن مراحل تست ایمنی خودرو.
  • گران بودن قطعات بدنه:کم بودن و گران بودن قطعات بدنه خودرو.
  • ریپ زدن در سرازیری ها: ریپ زدن خودرو و لرزیدن خودرو در سر پایینی و سرازیری ها
  • نفوذ آب به کابین:هنگام باریدن باران و شستشوی خودرو آب به داخل اتاق نفوذ میکند.

ضعف های دنا:

  • مصرف سوخت بالا
  • بد بودن جنس پلاستیک داشبورد
  • سیستم مالتی پلکس ضعیف
  • تعلیق ضعیف

نقاط قوت دنا:

طراحی و تولید داخلی، امکانات و آپشن های خوب نسبت به قیمت، صندوق جادار

نقات قوت اچ سی کراس:

  • فنر بندی خوب
  • تعویض دنده گیربکس اتوماتیک نرم
  • صندوق جادار
  • آپشن های خوب و مناسب
  • فضای بزرگ اتاق نسبت به ۲۰۶
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.