مینی باگی، نسخه‌ی اختصاصی رالی داکار، رونمایی شد + عکس

0

شرکت مینی و ایکس-رید، از جدیدترین محصولات خود برای شرکت در مسابقات رالی داکار رونمایی کردند. برای اولین‌بار، مدل باگی مینی، در این رقابت‌های سخت حضور خواهد داشت

شرکت بریتانیایی مینی (MINI) به همراه تیم مسابقه‌ی آلمانی ایکس-رید (X-raid)، از جدیدترین محصول خود برای شرکت در مسابقات رالی داکار (Dakar) رونمایی کردند. متخصصات مینی و ایکس-رید برای اولین بار، با دو خودروی متفاوت در سرسخت‌ترین مسابقات رالی جهان شرکت خواهند داشت. علاوه بر نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی مدل تمام چرخ محرک مینی جان کوپر رالی (MINI John Cooper Works Rally) که در مسابقات رالی داکار سال ۲۰۱۷ در مقام ششم قرار گرفت،  مدل باگی (Buggy) در مسابقات سال ۲۰۱۸ که از پایتخت کشور پرو، در لیما آغاز می‌شود، شرکت داده خواهد شد.

مینی باگی رالی / MINI Buggy Rally

سباستین مکنسن، قائم مقام ارشد مینی در مراسم رونمایی از خودروهای رالی جدید این شرکت در پاریس گفت:

با داشتن این دو خودروی جدید، قوی‌ترین خانواده‌ از محصولات مینی که تا به حال در مسابقات رالی داکار شرکت داشته‌اند، در اختیار داریم.

مینی باگی رالی / MINI Buggy Rally

دلیل ساخت خودروی جدید باگی مینی، به قوانین مسابقات رالی داکار و مزیت‌های خودروهای دو دیفرانسیل مربوط می‌شود. شیون کاندات، مدیر تیم ایکس-رید در مراسم رونمایی پروژه‌ی باگی مینی گفت:

ساخت این خودرو، بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که تیم ما تا حالا به آن پرداخته است؛ تیم ما نهایت تلاش خود را در این پروژه به‌کار گرفته است.

مینی باگی رالی، از پیشرانه‌ی دیزلی ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با حجم سه لیتر، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. جعبه‌دنده، سیستم انتقال قدرت و فناوری توربوشارژ که بر پایه توئین توربوی بی‌ام‌و ساخته شده است، کاملا در مینی باگی بازطراحی شده‌اند. مدل بهینه‌سازی شده‌ی مینی کوپر رالی نیز از همین پیشرانه استفاده می‌کند.

مینی رالی / MINI Rally

میله‌های محافظتی کاملا جدید مینی باگی و رالی، حداکثر امنیت ممکن را برای راننده و نقشه خوان فراهم می‌کنند؛ بدنه‌ی این دو خودرو از پلاستیک فیبرکربن تقویت شده (CFRP) و کولار (Kevlar) ساخته شده است. طراحی بدنه‌ی مینی باگی با همکاری نزدیک دپارتمان طراحی مینی انجام شده است تا علاوه بر حفظ ظاهر باگی ، آیرودینامیک آن نیز بهبود داده شود.

همکاری مینی و تیم ایکس-رید که تا بحال چهار مقام قهرمانی پیاپی، از سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را در پی داشته است، بیشتر از همیشه نزدیک‌ خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.