آموزش نحوه باز و بسته کردن رودری پژو ۴۰۵ و پژو پارس + عکس

8

روش باز کردن رودری سمند ،باز کردن درب پژو ۴۰۵ ،اموزش باز کردن درب پژو ،تعمیر قفل درب پژو ،آموزش باز و بسته کردن رودری ۴۰۵ و پارس

به علت اینکه شیشه بالابر سمت شاگرد از کار افتاده بود بعد از تست سالم بودن فیوز و کلید شیشه بالابرها مجبور به باز کردن رودری آن شدم که با باز کردن پیچ های موتور شیشه بالابر و کمی تکان دادن خوشبختانه بدون بازکردن کامل آن مشکل رفع شد و در ذیل روش بازو بسته کردن این رودری رو آموزش می دهم :
تصویر
ابزارهای لازم :
پیچ گوشتی بزرگ و کوچک ۱ عدد – آچار ستاره ای یک دست – یک تیکه نخ یا یک چیز نازک شبیه به آن .
در ابتدا مانند شکل زیر قاب روی دستگیره درب رو با یک پیچ گوشتی با اهرم به پشت اون آزادش می کنیم :
روپوش توری روی باند رو که سه عدد پیچ ستاره ای در زیر اون می باشه رو با آچار ستاره ای باز می کنیم :

خود باند روی درب رو نیز که سه تا پیچ ستاره ای داره را با آچار ستاره ای باز می کنیم و فیش پشت باند رو در می آوریم :

روی کلید شیشه بالابر یک دریچه هواست که اونو با یک پیچ گوشتی ریز مانند زیر با اهرم کردن قسمتهای پایه دار اون آزاد می کنیم – در اینجا مواظب باشید که این قسمت نشکنه- که البته از من فقط دوتا از پایه گیره هاش شکست :
تصویر
اکنون خود کلید شیشه بالابر رو بالا کشیده و اونو از داخل سوکتش در می آوریم :

در ادامه نوبت به مچی روی درب می رسه که با آچار ستاره ای سه تاپیچ که ۲ تا در زیر و یکی در سر بالایی آن قرار دارد را باز می کنیم :
تصویر
تصویر
تصویر
نوبت به باز کردن شستی قفل روی دربه که باپیچ گوشتی ریز به سوراخ بالایی که یک خار دارد فشار وارد کرده و شستی رو بالا می کشیم و درش میاریم :
تصویر
حالا خود رودری رو از پائین با کشیدن به سمت خودمون (به مقدار کم ) خارهاشو آزاد می کنیم بعدش رودری رو از طرف راستمون به سمت بالا آروم می کشیم بعد گوشه سمت آینه رو هم کمی به طرف راست کشیده و بعد به طرف بالا حالا دیگه کل رودری آزاد شده و هر کاری که با محتویات داخل درب داریم انجام می دیم .
تصویر
پس از بازکردن رودری نوبت به بستن اونه که تقریباً برعکس بازکردنه که بعضی مراحلشو بهتون می گم :
از همون سمت آینه شروع به جازدن رودری کنید به طوری که این قسمت کامل روی لبه درب بشینه بعد می آئیم سمت راست رو با گرفتن اهرم شستی قفل به طرف بیرون و جا انداختن شیار دستگیره قفل پشتش اون قسمت رو هم به پائین فشار می دهیم :
تصویر
بعدش خارهای پائین رودری رو به سمت داخل در فشار می دهیم تا خوب جا بیفتن :
تصویر
مچی درب رور با سه تاپیچش می بندیم :
تصویر
تصویر
بعد قاب روی دستگیره قفل رو جا می زنیم :
تصویر
تصویر
و بعدش فیش کلید شیشه بالابر رو جا می زنیم و سرجاش می زاریمش و دریچه هوای روی کلید رو هم می گذاریم :
تصویر
تصویر
فیش باند رو وصل می کنیم و بعدش هم پیچهای خود باند و توری روی باند رو می بندیم
حالا دیگه مرحله آخر که خود شستی قفل در می مونه که اهرم فلزی رو طبق شکل زیر با یک تیکه نخ به بیرون می گیریم :
تصویر
و بعدش سوراخ وسط شستی روی روی اون می ندازیم و با پیچ گوشتی ریز با بالا آوردن خار داخل سوراخ به سوراخ بالایی و فشار شستی به پائین اونو سرجاش محکم می کنیم و دیگه کار تموم می شه :
تصویر
امیدوارم که از آموزش این تاپیک استفاده لازم را برده باشید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. علیرضا شریفی می گوید

    واقعا زحمت کشیدین و دمتون گرم
    این روشی که گفتین خیلی سخته و امکان شکستن خارها اجتناب ناپذیره که بعدها باعث میشه صدا بدن، اما خوده تعمیرکارا این کارو سریع و بی نقص انجام میدن البته متاسفانه من متوجه نشدم چطور اینکارو میکنن.

  2. ضیاالدینی می گوید

    ممنون این جور انسانها کم گیرمیاد خداپشت وپناهتون

  3. محمد تقی پور می گوید

    با سلام و احترام؛
    واقعا برای تهیه این مطلب زحمت کشیده شده است.
    متشکر و ممنون

  4. علی می گوید

    سلام
    رو دری درب عقب پژوپارس سال چطور بردارم

  5. محمد می گوید

    سلام
    لطفا راهنمایی کنید خار رودری پژو پرشیا درب عقب مدل ۹۴ چه شکلی وچه رنگی

  6. مصطفی اسدی نسب می گوید

    احسنت . دمتون گرم.. ممنون بابت توضیحاتتون

  7. جواد می گوید

    سلام عزیز خیلی عالی بود ممنون از لطفتون خدا پشت و پناهتون

  8. علیرضا جهرمی می گوید

    باعرض سلام و خسته نباشید،بسیار ممنون از مطالب مفید و کار بردی سایت شما،مدتها میحواستم رودری ماشینم رو باز کنم اما میترسیدم چون میدونستم پیچ و خار هایی داره که در دید نیست و…..اما باکمک شما کلی هزینه و اجرت جلو افتادم و به اموخته هام اضافه شد،
    پروردگار مهربان یاری بخشتان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.