دنا پلاس بخریم یا بی‌وای‌دی F3؛ کدام یک بهتر است ؟

0

خرید بی وای دی f3 ،بررسی بی وای دی f3 ،مشخصات فنی بی وای دی f3 ،خرید byd f3

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد

در این هفته، خودروهای دنا پلاس و بی‌وای‌دی F3 را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

مشخصات فنی

با گذشت ۳ سال از عرضه دنا، ایران خودرو اقدام به فیس لیفت این خودرو کرده و خودروی جدیدی با نام دنا پلاس را روانه بازار کرد. دنا پلاس از همان پیشرانه EF7 دنا بهره می‌برد که این پیشرانه با حجم ۱۶۴۵ سی سی قادر است حداکثر قدرت ۱۱۴ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتون‌متر را در دور ۴۵۰۰ تولید کند و این قدرت را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی، به محور جلوی خودرو منتقل کند. دنا پلاس ۱۲۵۸ کیلویی قادر است تا در زمان ۱۳.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر رسانده و در نهایت به حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت برسد. دنا پلاس با استاندارد آلایندگی یورو۴ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۷.۷۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در سوی دیگه مقایسه، بی‌وای‌دی F3، اولین خودروی سدان عرضه شده شرکت کارمانیا است که در واقع مهندسی معکوس شده نهمین نسل تویوتا کرولا است. F3 از یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر برخوردار است که این پیشرانه حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب‌ بخار در دور ۵۸۰۰ و حداکثر گشتاور ۱۴۵ نیوتون‌متر را در دور ۴۸۰۰ را تولید می‌کند و این قدرت را از طریق یک گیربکس دستی ۵ سرعته به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. F3 با استاندارد آلایندگی یورو۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۵.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین این خودرو قادر است تا به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

در بخش مشخصات فنی، پیشرانه دنا پلاس از توان بیشتری برخوردار است. ولی پیشرانه هر دو خودرو، تقریبا از دوام یکسانی برخوردار است، ولی F3 از جعبه دنده نرم‌تر و بی صداتری در مقایسه با دنا پلاس برخوردار است. همچنین مصرف سوخت F3 هم در مقایسه با دنا پلاس در سیکل ترکیبی به میزان ۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کمتر است.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

دنا پلاس در مقایسه با دنا، دستخوش تغییران ظاهری مانند تغییر چراغ‌های جلو و عقب، تغییر خطوط جانبی بدنه و استایل درها و اضافه شدن آنتن کوسه‌ای در قسمت انتهایی سقف و سانروف برقی، شده است. دنا پلاس دارای امکانات ایمنی از قبیل ۴ کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز دیسکی عقب است. همچنین ایران خودرو برای دنا پلاس امکانات رفاهی مناسبی اعم از کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای ردیف عقب، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترلی تعبیه شده روی آن، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و رهیاب، آینه‌های برقی جانبی با قابلیت تاشوندگی برقی، صندلی برقی ۸ حالته راننده و سرنشین، دوربین دید عقب و سنسور عقب و روشن شدن خودکار چراغ‌ها به همراه Day light را تعبیه کرده است.

بی‌وای‌دی F3 هم دارای امکانات ایمنی از قبیل دو کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز است. همچنین این خودرو دارای امکانات رفاهی مناسبی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع برقی، روشن شدن خودکار چراغ‌ها و چراغ Day light، سنسور پارک عقب، صندلی‌ها با روکش چرمی و تنظیم دستی، سیستم صوتی صوتی با نمایشگر لمسی ۸ اینچی و آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی خودکار را دارا است.

در بخش امکانات رفاهی هر دو خودرو، تجهیزات قابل قبولی را ارائه می‌دهند. بی‌وای‌دی F3 با داشتن امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و دوربین دید جانبی از دنا پلاس پیش است. از آن طرف دنا پلاس با دارا بوده امکاناتی نظیر صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ۸ حالته به صورت برقی، دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب و ۴ کیسه ایمنی هوا( ۲ عدد بیشتر از F3) از بی‌وای‌دی پیش است.

سخن آخر

دنا پلاس به دلیل تغییرات ظاهری‌ای که به خود دیده، کمی از طرح تکراری خانواده سمند فاصله گرفته است. در آن سو بی‌وای‌دی F3 که مهندسی معکوس شده نسل نهم تویوتا کرولا است، طراحی زیبا و به روزی را دارد. هر دو خودرو در زمینه توان پیشرانه و عملکرد آن، رقابت نزدیکی دارند ولی پیشرانه Ef7 دنا کمی قدرت بیشتری در مقایسه F3 تولید می‌کند. در بخش امکانات رفاهی هر دو خودرو، با توجه به کلاسی که در آن قرار دارند، امکانات قابل قبولی را ارائه می‌دهند. در هرکدام از دو خودرو، امکاناتی یافت می‌شود که خودروی رقیب، فاقد آن امکانات است. دنا پلاس به دلیل سابقه حضور مدل دنا در بازار، قطعا بازار دست دوم بهتری دارد و برای کسانی که بازار فروش دست دوم خودرو، برایشان مهم است، دنا پلاس گزینه بهتری خواهد بود. ولی در صورتی که می‌خواهید سوار بر خودرویی متفاوت با محصولات عرضه شده داخلی شوید، قطعا بی‌وای‌دی F3 گزینه مناسب‌تر خواهد بود.

قیمت روز

مدل خودرو قیمت ( در زمان نگارش)
دنا پلاس ۴۸.۱۰۰.۰۰۰ تومان
بی‌وای‌دی F3 ۴۹.۵۸۰.۰۰۰ تومان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.