مقایسه بسترن B30 با ام جی ۳۶۰ /چینی های قابل قبول بازار

0

بسترن یا ام جی ،مقایسه بسترن با ام جی ۳۶۰ ،تجربه رانندگی با ام جی ۳۶۰ ،شتاب بسترن b30 ، بررسی بسترن b30 ،معایب بسترن b30 ،تجربه رانندگی با بسترن b30

وقتی در خصوص خودروهای چینی بحثی به میان می آید باید در ابتدا برای پیشرفت چینی احترام فراوانی قائل شد چرا که رشد صنعت خودروی این کشور بصورت تصاعدی در حال رشد و شکوفایست

http://www.pardiskhodro.com/root/upload/up_news/1502220367395.jpg

و در سالهای نه چندان دور باید شاهد آن باشیم که خودروهای تراز اول دنیا در مقابل محصولات چینی سر تعظیم فرود آورند. برای نمونه محصولات روز های ابتدایی بسترن و ام جی را با محصولات بروزشان نظیر B30 و ۳۶۰ مقایسه کنید تا بهتر پیشرفت چینی ها چشم بادامی را درک نماییم.

بسترن B30 بعنوان جدیدترین محصول بهمن خودرو در سال گذشته وارد بازار شد و ام جی ۳۶۰ هم مدتی است که با شرکت خودرو سازی ام جی پارس موتور حضوری کمرنگ در ایران داشته است . از آنجا که این دو خودرو  در یک سگمنت و رنج قیمتی یکسانی بسر می برند تصمیم گرفتیم مقایسه کامل بین این دو محصول چینی در بازار ایران داشته باشیم

ابعادبدنه

سدان های کوچک شهری در بازار فعلی ایران بدلیل قیمت مناسب مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است .بسترن B30 در طول خودرو و ارتفاع کمی بزرگتر از رقیب خود می باشد اما وقتی به فاصله دو محصور خودرو می رسیم می بینیم که ام جی ۳۶۰ بهتر عمل کرده است و نتیجه این ۳۰ میلیمتر بیشتر ایجاد فضای بهتر برای سرنشنیان خواهد شد.اما در نهایت این صندوق بار بسترن B30 است که فضای بیشتری را در اختیار قرار می دهد. حال اگر راحتی فضای داخلی برای شما اهمیت دارد به سراغ ام جی ۳۶۰ رفته و اگر میزان فضای صندوق بار مهم است بسترن B30 را برگزینید.

 

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

بسترن B30

۴۶۲۵

۱۷۹۰

۱۵۰۰

۲۶۳۰

ام جی ۳۶۰

۴۵۷۹

۱۸۰۴

۱۴۹۰

۲۶۶۰

http://cdn.khodrobank.com/Reviews/29715_roewe-360-038.jpg
مقایسه بسترن B30 با ام جی 360،تازه وارد های دوست داشتنی

طراحی

بسترن B30 با توجه به چراغهای زاویه دار وجلو پنجره بزرگ مشکی،چهره جوان پسند و تهاجمی به خود گرفته است اما در نمای عقب این خودرو با چراغهایی نسبتا ساده روبرو هستیم که با بکار بردن نوار LED نمایی جذاب به خودرو بخشیده است .کابین این خودرو هم فراخور یک سدان شهری ارزان قیمت از طراحی معقولی برخودار است و سعی شده با بکار بردن المان های نظیر صفحه نمایش لمسی ،فرمان چند پره و تهویه هوای اتوماتیک ظاهری مدرن به خود بگیرد .اما در کل سادگی بیش از حد کمی آزار دهند به نظر می رسد.

در مقابل ام جی ۳۶۰ هم در نمای جلو از  چهره آرام و جوان پسند برخودار است که با الگو برداری از ام جی ۳۵۰ طراحی شده است. جلو پنجره با چند نوار افقی و نقره ای رنگ از نکات جذاب این خودرو محسوب می گردد که با توجه به زبان طراحی این روزهای ام جی مورد بازبینی قرار گرفته است. در نمای عقب هم به به مانند بسترن B30 با طراحی محافظه کارانه ای روبر هستیم که منجر به چراغهای ساده گردیده است.

در پایان این بخش باید گفت که هر دو خودرو دارای طراحی بروز و مدرنی در حد و اندازه یک محصول اقتصادی چینی برخودار هستند و این سلیقه افراد است که می توانند تعیین کننده تصمیم نهایی باشد.

مشخصات فنی

بسترن B30 به منظور قوای محرکه خود به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با بیشنه قدرت ۱۰۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر مجهز گردیده است. وظیفه انتقال قدرت این موتور بر عهده گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن نهاده شده است.

ام جی ۳۶۰ برای تولید نیروی محرکه از یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۰۷ اسب بخاری بهره می برد که توانایی تولید ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را داراست. قدرت این موتور توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می گردد.

هر دو خودرو مورد بحث ما در مشخصات فنی دارای معایب و مزایایی خاص خود هستند. برای مثال ام جی ۳۶۰ با حجم موتور کمتر از قدرت موتور برابر با بسترن B30 بهره می برد و این به معنی مصرف سوخت کمتر خواهد بود. اما بسترن B30 به آخرین نسل گیربکس های ۶ سرعته تکنولوژی ژاپن مجهر گردیده است در صورتی که ام جی ۳۶۰ از گیربکس ۴ سرعته ای بهره می برد که تقریبا نسل آنها در حال انقراض می باشد.

در نهایت باید گفت که بسترن B30 در این بخش بدلیل بهره بردای از تکنولوژی روز یک گام جلو تر از رقیب خود بوده هر چند که شاید بر روی کاغذ این دو یکسان به نظر برسند.

 

نوع خودرو

حجم موتور

نوع موتور

قدرت خروجی
اسب بخار

گشتاور

نیوتن متر

شتاب ۰ تا ۱۰۰

ثانیه

مصرف سوخت

لتیر

نوع جعبه دنده

بسترن B30

۱.۶

تنفس طبیعی

۱۰۶

۱۵۵

۱۳

۹

۶ سرعته اتوماتیک

ام جی ۳۶۰

۱.۵

تنفس طبیعی

۱۰۷

۱۳۵

۱۲.۵

۸.۵

۴ سرعته اتوماتیک

ایمنی

هر دو گزینه مورد نظر توانسته از موسسه تصت تصادف چینی موسوم C-NCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کنند که در خصوص بسترن B30 با توجه به بهره بردن از پلت فرم فولکس واگن جتا محتمل به نظر می رسید.

ام جی ۳۶۰ در بخش مشخصات ایمنی به تجهزاتی از قبیل ترمز ABS ، فناوری توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) ، سیستم کمکی ترمز (BA) ، مدیریت ترمزها در هنگام حرکت مارپیچ (CBC) ،اعلام خطر کاهش فشار باد لاستیک‌ها، اهرم تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی، هشدار باز بودن کمربند، طراحی سه نقطه‌ای کمربند ایمنی برای صندلی‌های عقب، ایموبیلایزر یا سیستم ضد سرقت، سنسور و دوربین پارک عقب، قفل ایزوفیکس صندلی‌های عقب، هشداردهنده افزایش سرعت مجهز گردیده است.

بسترن B30 از امکاناتی نظیر  ترمزهای ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی فشار ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)، فناوری کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS) و سامانه‌ی نگهدارنده‌ی خودرو در شیب (HHC) و دو کیسه هوا برخودار است.

تجهیزات رفاهی

تجهیزات رفاهی بسترن B30 و ام جی ۳۶۰ کاملا در سطح یک خودروی سدان شهری اقتصادی می باشد بطوریکه بسترن B30 به امکاناتی نظیر رینگ ‍‌های اسپرت ۱۶ اینچ آلومینیوم، دارای چراغ‌های روشنایی روز، آینه بغل‌های راهنمادارا، چراغ عقب‌های، سیستم خاموش و روشن شدن خودکار چراغ‌های اصلی، سانروف، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک، ناوبری ماهواره‌ای به زبان فارسی همراه با توانایی مسیریابی در ترافیک، قابلیت اتصال تلفن همراه به پخش‌کننده‌ی چند رسانه‌ای از طریق USB، AUX و بلوتوث مجهز شده است.

ام ی ۳۶۰ هم دارای امکانات رفاهی نظیر  رینگ‌های ۱۶ اینچ، سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابرهای برقی کلیه پنجره‌ها، تنظیم ارتفاع فرمان، چراغ‌های هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه جانبی مجهز به چراغ راهنما، قابلیت تنظیم برقی آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن داخلی، تیغه برف پاک‌کن ژله‌ای، گرم‌کن شیشه عقب، روکش صندلی چرم مصنوعی، تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو در ۴ حالت، آرایش صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی مستقل، فضای ذخیره‌سازی اشیاء زیر صندلی جلو، محفظه ذخیره‌ پشت صندلی‌های جلو و فیلتر تصفیه هوای داخل کابین. می باشد.

مدت زمان گارنتی و خدمات پس از فروش

بسترن B30 دارای ۳ گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد که با توجه به گستردگی نمایندگی های گروه بهمن انتظار می رود که خدمات مورد نیاز همیشه در دسترس باشد.

ام جی ۳۶۰ هم با همین میزان مدت زمان گارانتی عرضه می گردد اما ام جی پارس موتور شرکت تازه تاسیسی محسوب می گردد  و مطمئنا خدمات پس فروش این شرکت به مراتب کم اثر تر از گروه بهمن خواهد بود هر چند که ام جی پارس موتور به سرعت در حال گسترده کردن شبکه خدمات پس از فروش خود می باشد.

قیمت

بسترن B30 در حال حاضر با قیمتی معادل ۵۹ میلیون تومان و ام جی ۳۶۰ با قیمتی برابر با ۶۳ میلون تومان عرضه می گردد.

کلام پایانی

گروه بهمن و بسترن مدتهاست که در بازار ایران حضور داشته و نتایج نشان می دهد که بسترن B50 بعنوان برارد بزرگتر توانسته است نشان خوبی از خود بجای بگذارد. همچنین مشخصات فنی و ظاهر این خودرو هم می تواند بر موفقت این تازه وارد بازار ایران تاثیر بسزایی داشته باشد. در مقابل هم ام جی ۳۶۰ با توجه به انگلیس الاصل بودن و داشتن پیشنه خوب در بازار ایران می تواند رقیب قدرتمندی در برابر بسترن محسوب گردد.اما باید گفت که قیمت بهتر ،استفاده از تکنولوژی روز و خدمات گسترده تر، برگ برنده بسترن B30 محسوب می گردد و شاید خرید آن عقلانی تر به نظر برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.