چطور بفهمیم اتاق خودرو تعویض شده است؟ + قیمت اتاق کامل پراید ،سمند ،۲۰۶

36

اتاق کامل ،قیمت اتاق کامل پژو ۲۰۶ ،قیمت اتاق کامل پژو پارس ایران خودر ،قیمت اتاق پژو ۴۰۵ ،قیمت اتاق کامل پژو۴۰۵ ،۲۰۶ اتاق تعویض ،چطور بفهمیم اتاق خودرو تعویض شده؟!

یکی از سوال‌ها و دغدغه‌های مشتریان‌ که در تماس با ما پرسیده می‌شود حول محور این موضوع است که :

اول از همه : چه زمانی اتاق خودرو نیاز به تعویض پیدا می‌کند ؟

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا و چه زمانی نیاز است تا اتاق خودرو عوض شود؟ آیا می‌دانید معیار تعویض اتاق خودرو از دید فنی و کارشناسی چیست ؟

نیاز به تعویض اتاق در زمانی مهم بوده و خود را نشان می‌دهد که خودروی مورد نظر، در یک تصادف و آسیب‌دیدگی شدید در حدود ۵۰درصد به صورت تخمینی تخریب شده‌باشد. در این زمان از دید کارشناسی و فنی نیاز است تا اتاق خودرو عوض شود زیرا تعمیر و بازسازی این حجم از تخریب و آسیب‌دیدگی اولا منطقی نبوده و ثانیا حتی بعد از فرآیند بازسازی نیز، تاثیرات منفی خود را در راندمان اتومبیل  و کیفیت سواری آن نشان می‌دهد.

این خودروها دیگر تقریبا نابود شده اند و حجم تخریب آنها آنقدر بالاست که باید دور بازسازی آنها را یک خط قرمز کشید

دوم : فروشندگان صدایش را در می‌آوردند یا نه ؟

این که فروشندگان و یا دلالان خودرو، این موضوع مهم را به خریدان اطلاع داده و یا به صورت کاملا مخفیانه در مورد آن سکوت کنند از ابعاد مختلف قابل بررسی است. در درجه اول و با دید منطقی، تصادف و آسیب‌دیدگی به هر میزانی باعث افت قیمت و ارزش خودرو می‌شود. حال اگر اتاق خودرو نیز عوض شود قطعا این افت قیمت بیشتر هم خواهد‌شد و این مسئله در مورد خودروهای وارداتی مدل بالا به صورت پررنگ‌تر و با دردسر بیشتر دیده می‌شود.

حال اگر موضوع را در مورد یک خودروی معمول و رند مونتاژی متمرکز کنیم، میبینیم که فرد متضرر علاوه بر هزینه خرید اتاق نو، مبلغی را نیز باید به تغییر و جا‌به‌جایی لوازم دو خودرو اختصاص‌دهد. اما از طرفی هزینه فرآیند قانونی این‌کار برای ثبت‌شدن اصلا بالا نیست که فشار بیشتری بر صاحب خودرو وارد کند. به طور معمول هزینه حدودی ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار‌تومان برای آگاهی و درج در سند خودرو نیاز است تا تعویض‌ اتاق اتومبیل به صورت قانونی ثبت‌گردد. در نهایت و پس طی این فرآیند، فروشنده در آگهی و در هنگام فروش تعویض اتاق خودرو را ذکر کرده و عملا خریدار از این بابت اطمینان می‌یابد.

اما از نگاه دیگری در رابطه با موضوع هزینه‌ها، ارزش خودرو و ضرر وارد آمده به حالتی می‌رسیم که فروشنده قصد اعلام این موضوع را نداشته‌ باشد. در این حالت فروشنده خاطی باید برای فروختن خودرو مبلغی وسوسه‌انگیز را با ذکر سالم بودن اتومبیل در آگهی و هنگام فروش ذکر کرده و عملا رد خاصی از خود به جای نگذارد. این مورد بیشتر در مورد خودرو‌هایی دیده شده که با مبلغی پایین‌تر از رنج قیمت و ارزش واقعی خودرو و به صورت وکالتی آگهی شده و به فروش می‌رسند. در این هنگام فروشنده با قیمت پایین‌تر و به صورت فوری خودروی خود را در معرض فروش قرار داده و پس از آن نیز رد خاصی از مشخصات فردی خود مانند شماره تماس و آدرس خود به نمایش نذاشته و نشان نمی‌دهد. بنابراین میبینیم که اعلام‌نکردن تعویض اتاق خودرو از دید مالی نیز برای فروشنده توجیه خاصی نداشته و البته باید وسواس و دقت‌نظر بیشتری برای موارد و آگهی‌های اینچنینی در هنگام خرید نشان داده‌شود.

بعد دیگر این موضوع مربوط به دشواری‌ها و دردسرهای خاص انجام این‌کار است که البته در صورت غیرقانونی بودن و عدم اطلاع به خریدار خود را نشان‌ می‌دهد. در صورت تعویض اتاق به صورت قانونی، شماره بدنه جدید اتومبیل در سند آن و سیستم‌های راهنمایی و رانندگی ثبت‌شده و مشکلی از این بابت دیده نمی‌شود. اما در صورت تعویض اتاق و عدم اطلاع‌رسانی و درج شماره بدنه جدید نیاز است تا شماره بدنه قبلی از اتاق آسیب‌دیده به اتاق نو منتقل شود. این کار علاوه بر مسیر غیر قانونی خود، دردسر‌ها و دشواری‌های خاصی بسته به مدل خودرو، نوع پلاک و شماره بدنه و محل درج آن داشته و هک کردن شماره بدنه برای افرادی که ید طولانی در امور خلاف‌کاری ندارد بسیار دشوار است!

با وجود همه این موارد نتیجه می‌گیریم که اعلا‌م‌نمودن تعویضی بودن اتاق کار عقلانی‌تر و راحت‌تر و به صرفه‌تری در مقایسه با اعلا‌م‌نکردن آن است! اما باز هم و با وجود همه موارد گفته‌شده اگر دلال و یا فروشنده محترمی تصمیم بر دردسر درست‌کردن برای خود و اعلام‌نکردن این موضوع داشته‌باشد، فهمیدن این موضوع با چه نشانه‌هایی امکان‌پذیر است ؟!

سواری کردن یک اتاق بر روی یک شاسی خودرو رنو اسکیپ

در حال سوار کردن اتاق خودرو روی شاسی با جک مخصوص این کار

سوم : از کجا بفهمیم که اتاق خودرو عوض‌شده و فروشنده صدایش را در نیاورده ؟

فهمیدن این موضوع علاوه بر مهارت نیاز به کمی تجربه و پشتکار در حوزه خودرو دارد و پی‌بردن آن برای بعضی از افراد می‌تواند کمی دشوار باشد. در مورد نشانه‌های این موضوع اگر بخواهیم با موارد ساده شروع کنیم اول از همه باید به سراغ پلاک یا پلیت فلزی شماره بدنه خودرو رفته و به برانداز کردن ظاهر و وضعیت آن بپردازیم. شماره بدنه خودرو بسته به مدل خودرو می‌تواند به صورت‌های مختلف و در محل‌هایی مانند ستون وسط، سمت چپ پای راننده و روی دیواره بالایی و یا سمت چپی (پالونی) داخل کاپوت نصب شده‌باشد. اما جدا از محل نصب و نوع آن، موضوعی که مهم است ظاهر، تمیزی و وجود رد هرگونه خط و خراش و یا نقطه جوش و یک‌دست نبودن بر روی آن و یا محیط پرامون آن است که می‌تواند نشان از جا به جایی و یا هک کردن آن داشته‌باشد.

بعد از این موضوع باید به سراغ قسمت پایینی خودرو و بازدید شاسی و سطح پایینی اتاق برویم. همانطور که می‌دانید اتاق خودرو بر روی شاسی و با واسطه قطعاتی به اسم لاستیک اتاق نصب می‌شود. بنابراین بازدید دقیق و پی‌بردن به وضعیت شاسی، لاستیک‌های اتاق و محل و وضعیت پیچ‌های نصب اتاق بسیار بسیار مهم و حائز اهمیت است. در مورد تشخیص سالم‌بودن شاسی‌های خودرو، اگر شاسی آسیب دیده‌باشد رد آن با تیزبینی یافت‌شده و این رد به صورت خط و خش و زدگی‌هایی در سراسر شاسی پیدا می‌شود. برای ترمیم و پوشاندن آن نیز شاسی باید رنگ‌شود که در اینجا عدم یکسان‌بودن و کیفیت رنگ شاسی نشانی از وضعیت آنرمال آن دارد. همچنین اگر شاسی از نقطه‌ای بریده و سپس جوش‌ داده‌شده باید به دنبال رد خال جوش در سطح آن باشید.

و اما مورد بعدی وضعیت لاستیک اتاق و پیچ‌های اتاق است. وضعیت لاستیک اتاق خودرو در صورت آسیب‌دیدگی به صورت واضح‌تری نمایان است اما امکان ترمیم، پوشاندن و یا تعویض پیچ‌های اتاق و همچنین تمیز کردن دایره و محیط پیرامون آن با سمباده‌کشی و رنگ‌آمیزی وجود دارد که این کار را در مورد پی‌بردن به وضعیت آن کمی سخت می‌کند.

وضعیت سلامت هر کدام از این بخش‌ها مستقیما بر روی کیفیت سواری خودرو تاثیر می‌گذارد. بنابراین با کمی سواری گرفتن از خودرو در شرایط مختلف می‌توانید رد و نشان ضعیف‌هایی را در آن پیدا‌ کنید در یک تعویض اتاق اصولی باید وضعیت پیچ‌ها، لاستیک‌های اتاق و شاسی خودرو مناسب و قابل قبول باشد و البته توجیهی ندارد که دلال محترم برای رسیدن به بالاترین کیفیت سواری و در عین حال کتمان موضوع تعویض اتاق دست به عوض‌کردن همه این موارد با نمونه‌های نو یا استوک بسیار سالم بزند!

سخت شد نه ؟! حال اگر فکر می‌کنید که به خاطر سپردن و سپس یافتن همه این نکات در مورد خودروی مورد نظر شما کار دشواری است به سراغ بخش بعدی این نوشتار بروید.

در نهایت : کار را به کاردان بسپارید

بررسی وضعیت یک خودرو شامل مجموعه‌ای به هم‌پیوسته و در هم‌تنیده از نکات مختلف می‌شود که یافتن و پی‌بردن به بعضی از این نکات، نیاز به ممارست و تجربه بسیاری دارد. شایان ذکر است که تعویض اتاق در صورت عدم اعلام آن به خریدار و سپس خریدن خودرو می‌تواند عواقب و مشکلاتی را با خود به همراه داشته‌باشد. این موضوع در ابتدا در هنگام تعویض پلاک خود را نشان‌داده و کارشناسان  مرکز تعویض پلاک در صورت پی بردن به این موضوع، خودرو را توقیف کرده و پلاکی برای آن صادر نمی‌کنند. همچنین در ادامه کار پیگیری موارد حقوقی، قانونی و شکایت از فروشنده خاطی می‌تواند باعث دلسردی، صرف وقت بسیار و ضررهای مالی شده که این موضوع کام خریدار خودرو را تلخ می‌کند. بنابراین بهتر است تا در هنگام خرید خودروی دست‌دوم و هر مورد خاصی با کارشناسان خبره خودرو در ارتباط باشید. اُتکس این آرامش خیال را با وجود تیمی خبره، کارکشته و مجهز برای شما به ارمغان آورده و کسب بازخورد و امتیاز مثبت از سوی مشتریان، سند و برگ سبزی بر خروجی قابل اطمینان فعالیت ما در این حوزه مهم است.

قیمت اتاق کامل پراید بدون مالیات: ۵۰,۳۱۰,۰۰۰ریال

تولیدکننده: ایران; مدل کالا: شرکتی(سایپا).

این اتاق پراید X131 شرکتی(اصلی) می باشد و توضیح اینکه اتاق پراید ۱۳۱ (جدید) را میتوان برای پرایدهای صندوق دار(صبا) جایگزین کرد،

قیمت اتاق کامل سمند

۷،۵۰۰،۰۰۰ تومان

قیمت اتاق پژو ۴۰۵

۶،۹۰۰،۰۰۰ تومان

قیمت اتاق کامل پژو ۲۰۶
۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال–۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

ممکن است شما دوست داشته باشید
36 نظرات
  1. فرخ زاد می گوید

    سلام قیمت اتاق پراید صبا 84تکمیلش چنده

  2. علی رضا می گوید

    سلام اتاقرکامل پراید وانت ۹۵ چنده ممنون

  3. علی اصلان می گوید

    با سلام قیمت اتاق پراید صبا رو اعلام کنین لطفا اگر کسی اتاق کار شده و تمیزی هم داره لطفا تماس بگیره با این شماره
    ۰۹۱۹۴۷۱۲۷۰۴

  4. وحیددوست خواه می گوید

    باسلام واحترام لطفا قیمت اتاق پراید صبا مدل ۸۳ را اعلام میفرمایید

    1. مدیر می گوید

      با سلام ۱۹ میلیون تومان هست

  5. امیرعلی می گوید

    سلام اتاق کامل رنگ شده سفید پراید چنده و طریقه خرید میفرمایید

  6. محمد می گوید

    سلام قیمت اسکلت سمند موتور ملی تاکسی چنده

  7. محمد الهیاری می گوید

    سلام اتاق کامل پراید ۱۳۱ چنده رنگ شده مشکی

  8. رحمن احمدزاده می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل پراید۱۴۱چنده

  9. علی می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل ۱۳۲ چنده؟

  10. یاسین می گوید

    سلام اتاق کامل پراید ۱۳۱ خریدارم. اگہ کسی سراغ دارہ. ۰۹۱۵۵۴۸۰۲۵۲

  11. ملایی می گوید

    سلام
    قیمت اتاق نو و دست دوم الان چنده؟
    خریدار هستم.
    اگر کسی داره با این شماره تماس بگیره
    ۰۹۱۶۲۴۹۵۵۰۳

  12. محمد می گوید

    سلام قیمت اتاق پراید ۱۳۱ با مجوز چنده
    ۹۹/۰۶/۱۰

  13. محمد09366660926 می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل پرایدصبا هم رنگ شرکت
    هم بدون رنگ۹۹/۲/۲۲
    ممنون رنگ سفید

  14. محمد می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل پرایدصبا هم رنگ شرکت
    هم بدون رنگ۹۹/۲/۲۲
    ممنون

  15. هادی می گوید

    با سلام خدمت شما میخاستم ببینم قیمت اطاق کامل پراید مدل هشتادوهفت نقره ای گاز سوز کارخونه چند در میاد با تشکر.

  16. نایب علی خوئینی می گوید

    سلام اتاق تاکسی پراید زرد قیمتش چنده۱۳۹۸/۱۱/۷

  17. توفیق می گوید

    سلام اتاق پراید ۱۳۲ میخوام
    ۰۹۳۶۱۴۹۱۰۳۳

  18. توفیق می گوید

    سلام اتاق کامل پراید ۱۳۲ خریدارم
    ۰۹۳۶۱۴۹۱۰۳۳

  19. عباس می گوید

    اتاق کامل پراید صبا

  20. محسن اسحقی می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل پراید رنگ شده اماده چند در میاد خریدارم . ۰۹۱۳۵۹۱۰۳۷۴

    1. مدیر می گوید

      سلام
      ۷۵۰۰۰۰۰ تومان /موجود نیست

  21. ناصر می گوید

    سلام قیمت اتاق پراید۱۳۱رنگ نوک مدادی مدل۹۱چنده

  22. احسان می گوید

    سلام وقت شما بخیر بنده یه پراید مدل ۸۷ صبا دارم که بدنه اش خیلی افتاده و اذیتم کرده میخوام اتاق رو کامل عوض کنم ایا شما تعویض اتاق انجام میدید و هزینه اش چقدر میشه متشکرم
    ۲۷/۱۰/۹۷

  23. صالح می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل پراید ۱۴۱ چند هست

  24. Kh می گوید

    سلام، قیمت اتاق پراید ۱۳۱ بدون در چنده؟؟؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      ۶،۵۰۰،۰۰۰ هزار تومان

  25. امیر حسین می گوید

    سلام خسته نباشید قیمت اتاق پراید هاچ‌بک قدیمی چنده؟ رنگ شده چند؟ رنگ کاربنی یا قرمز یا سفید ۹۷/۰۸/۲۹

    1. مدیر می گوید

      سلام
      قیمت ۶،۵۰۰۰۰۰ هزار تومان

  26. علی می گوید

    سلام
    بی زحمت به سوالات تاریخ بنویسید.
    ممنون

  27. نیما می گوید

    حدود۹ میلیون

  28. امیر می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل سمند چنده

  29. جمشیداسفندیاری می گوید

    سلام قیمت اتاق کامل پراید۱۳۱چنده؟؟؟؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      ۸۰۰۰۰۰۰ تومان

      1. امیر می گوید

        سلام قیمت اتاق کامل سمند چنده

      2. Alireza می گوید

        سلام من اتاق پراید میخوام برای خرید باید چیکار کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.