چرا کارشناسی پراید سخت تر از کارشناسی خودروهای لوکس می باشد؟

0

قیمت خودرو کارکرده پراید ،کارشناسی خودرو در محل، نرم افزار محاسبه گر قیمت خودرو ،کارشناس خرید خودرو دست دوم ،سامانه تعیین قیمت خودرو دست دوم


سالها پراید جک دور همی های مردانه بوده، میگفتیم و به آن میخندیدم، نقل محافلی بود برایمان، ولی همین خودرو سالهای زیادی ما را همراهی کرده. برای خود من که نویسنده این مقاله هستم پراید پدر و مادرم به نوعی برایم مقدس است چرا که کلی خاطرات جذاب و شیرین و همچنین تلخ و ناراحت کننده در آن دارم.ولی جالب است بدانید همین خودرو آنقدر بدبدن و نافرم از لحاظ کارشناسی برای حتی یک کارشناس خبره است که بعضا در جلسات کارشناسی که با کارشناسان داریم دنبال بهترین دستگاه ها با ضریب خطاهای بسیار پایین هستیم تا بتوانیم از پس کارشناسی این خودرو بر آییم.حالا جالب است بدانید که در لا به لای همین جلسات کارشناسی بین کارشناسان بعضا یکی از کارشناسان آهی میکشد و میگوید:

بهنام نمیدونی این پراید رو من باید سه دور بچرخم تمام ضخامتهای رو که دستگاه بهم میده رو ۲ – ۳ بار چک کنم تا متوجه رنگ شدگی یه قطعه بشم به نظرم خداییش کارشناسی پراید از کارشناسی بنز و ب ام و سختره.

حالا چرا این دیالوگ ها بین کارشناسان مطرح میشود؟ میخواهیم در این مقاله کاملا به این موضوع بپردازیم که چرا به راستی کارشناسی پراید از حتی خودروهایی لوکس و رده بالا بنز و ب ام و سخت تر و پیچیده تر است با ما همراه باشید.

یک پراید ۱۳۱SE مدل سال ۱۳۹۴ که به نظر میاید از لحاظ فنی و بدنه در وضعیت مناسبی است ولی گزارش فنی در مورد وضعیت گیربکس نظر دیگری دارد

وضعیت بدنه:بدون تصادف و رنگ شدگی. وضعیت فنی:صدای اضافی گیربکس که نیاز به بازدید و تعمیر دارد

اوه اوه کارشناسی بدنه پراید…

وضعیت رنگ بدنه پراید واقعا به معنای کلمه افتضاح است و بخش اصلی گله مندی کارشناس ها از عدم کیفیت آستر رنگ پراید است. برای اینکه بیشتر با فرآیند رنگ آمیزی آشنا شوید توصیه میکنیم مقاله کارشناسی رنگ خودرو تلفیق هنر، تجربه و تکنولوژی را مطالعه کنید. یکی از دلایل گله مندی کارشناس ها ضعف رنگ آمیزی بخاطر بی کیفیت بودن آستر رنگ موجود در پراید است. ضخامت به اندازه ای پایین است که یک کارشناس به سختی میتواند متوجه این شود که قطعه ای از بدنه خودرو تعویض شده و یا رنگ استوک خود کارخانه است به همین دلیل است که یک کارشناس حداقل باید ۲ دو بار یک قطعه را چک کند تا از وضعیت رنگ شدگی یا تعویض آن اطلاع پیدا کند در موازات آن حتما مواردی مانند آچار خوردگی پیچها و موم ها باید به دقت توسط یک کارشناس با تجربه بسیار بالا چک شود تا بتوان به قطع گفت که این قطعه از بدنه پراید تعویض شده یا رنگ استوک خود کارخانه است.

پراید 111SX مدل سال 1391 کارشناسی شده از عقب

یک پراید ۱۱۱SX مدل سال ۱۳۹۱. اینطور که مشخص است خودرو کاملا سالم به نظر میرسید ولی کارشناس در مورد گلگیر عقب نظر دیگری دارد

وضعیت بدنه:گلگیر عقب سمت راننده رنگ شده است. وضعیت فنی:موتور خودرو نیاز به تنظیم یا تعمیر دارد ( موتور با لرزش زیاد کار می کند.) واشر سر سیلندر ضعیف شده است.

کارشناسی فنی پراید چطور؟

در اول این مقاله گفتیم که کارشناسی پراید از کارشناسی یک خودرو لوکس گران قیمت هم سخت تر است یکی از دلایل دیگری که چنین ادعایی میکنیم بخاطر این است که کارشناسی کامل وضعیت فنی یک خودر مثل هندوانه دربسته است، به هر اندازه ای که ای سی یو و سنسور های یک خودرو برای قطعات مختلف فنی بهتر و بیشتر باشد امکان تشخیص عیب و خطایابی در آن هم نیز بهتر و بیشتر خواهد شد .پراید کلا ۶ سنسور مختلف برای عملکرد فنی دارد و باقی موارد کاملا مکانیکی است و باید در تست رانندگی مشخص شود که واقعا یک قطعه فنی از پراید در چه وضعیتی قرار دارد.

پراید برای اکسیژن، دریچه گاز، استپر موتور، ABS، ایربگ و دستکاری کیلومتر سنسور دارد که حتی با وجود این سنسور ها هم باز هم باید قطعه مورد نظر کارشناسی کامل فنی شود.

باقی موارد مانند گیربکس، موتور، ترمز ها،دیسک و صفحه، پلوس، هیدرولیک، وضعیت کمپرس موتور، سر سیلندر و باقی موارد همگی مکانیکی هستند و هیچگونه سیستم حسگر خطایابی برای آن ها در این خودرو وجود ندارد و فقط با تست رانندگی میتوان آن ها را عیب یابی کرد.

چند نمونه از نحوه کارشناسی این قطعات را بررسی میکنیم:

۱- ABS پراید رو فقط در شرایطی میتوان تست کرد که با آن رانندگی کرد و ترمز ها را بصورت میخکوب گرفت و در صورتی این قطعه به درستی کار نکند به صورت قطعه قطعه و حالت ریپ زدن عمل خواهد کرد.

۲- هیدرولیک فرمان رو فقط در صورتی میتوان تست کرد با آن برانید در صورتی که سفتی یا تقه های زیادی مشاهده کردید خودرو دارای پمپ هیدرولیک درست و درمانی نیست و باید عوض شود.

۳- صفحات پراید رو فقط در صورتی میتوان تست و عیب یابی کرد که با فشار آوردن به آنها سفتی خاص و مقاومت زیادی در پایین رفتن پدال در آنها مشاهده کرد و این نشانه خوبی برای آن نیست.

۴- کمپرس را هم باید حتما با رانندگی با مدت زمان طولانی تست کرد به اینصورت که اگر  موتور کمپرس شدید داشته باشد بعد از اینکه با آن به مدت زیادی حرکت کنید کافیست درب موتور را باز کنید تا متوجه دود خروجی از آن باشید که نشان دهنده کمپرس شدید آن است.

پراید 132SE مدل سال 1394 کارشناسی شده از بقل سمت راننده

یک پراید۱۳۲SE مدل سال ۱۳۹۴. با اینکه خودرو از لحاظ فنی و بدنه در وضعیت مناسبی قرار دارد ولی کیلومتر خودرو دستکاری شده. گزارش تکمیلی:

وضعیت بدنه: بدون تصادف و رنگ شدگی. وضعیت فنی : کیلومتر خودرو کم شده است. نیاز به بازدید شمع و وایر و لنت ترمز و میزان فرمان دارد.

سخت اما برای یک کارشناس حرفه ای چالشی دوست داشتنی

با اینکه پراید حریفی چغر و بد بدن از لحاظ کارشناسی بدنه و فنی برای هر کارشناس است ولی خوشبختانه کارشناس های حرفه ای که در فعالیت دارند به راحتی شانه ی این حریف رو به خاک میمالند چرا که سالها تجربه، آن ها را به همان اندازه کار آزموده کرده. از طرفی هم تکنولوژی های روز دنیا مانند دستگاه دیاگ حرفه ای، دستگاه حرفه ای تشخیص رنگ دیجیتال و … را به عنوان کمک ابزار خود به همراه دارند که ضریب خطای کارشناسی را تقریبا به صفر نزدیک میکند.با اینکه کارشناسی پراید از چالش های خاص خود برخوردار است ولی استفاده از سرویس حرفه ای کارشناسی خودرو در محل به شما کمک میکند تا با این چالش بصورت حرفه ای و بدون استرس کنار بیایید، چرا که کارشناسی کامل موارد رنگ شدگی، تعویض قطعات بدنه مثل کاپوت، دربها، گلگیر ها و … و از طرفی ضربات شدید به شاسی ها و ستون ها هم که جز موارد مهم است برای شما توسط یک کارشناس خبره بررسی و تجزیه تحلیل میشود از آن طرف در نظر بگیرید که تست فنی کامل این خودرو هم به نوعی جز فرآیند کارشناسی محسوب میشود دیگر چه میخواهید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.