علائم خرابی فشنگی آب و نحوه تعویض فشنگی آب سمند و پژو ۴۰۵ + عکس

69

سنسور دمای آب سمند ،فشنگی آب پراید انژکتوری ،علائم خرابی فشنگی آب پراید ،قیمت فشنگی آب  ،آموزش تعویض فشنگی آب پژو ،آموزش تعویض فشنگی آب پراید ،محل نصب فشنگی آب پژو ۴۰۵ ،فشنگی آب پراید کجاست ،فشنگی آب چیست؟

 

دمای آب رادیاتور و دمای آب داخل موتور همیشه جز اصلی ترین پارامترهایی است که یک راننده همیشه باید برسی کند. قطعه ای که دمای أب را هر لحظه میسنجد فشنگی آب یا سنسور دمای مایع خنک کننده موتور نام دارد.

برای آشنایی با این سنسور به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Coolant temperature sensor  سنسور دمای آب و یا فشنگی آب در مسیر مایع خنک کننده موتور قرار میگیرد و دمای لحظه به لحظه آب رادیاتور را به ecu و پشت امپر میدهد.

فشنگی آب یک مقاومت متغیر با ضریب حرارتی منفی است که با کاهش دما مقدار مقاومت آن افزایش یافته و بلعکس.

این اطلاعات از طریق این فشنگی به پشت آمپر و ecu میفرستد.

اما ecu از این اطلاعات چه استفاده ای میکند؟

تشخیص نیاز قطع و وصل ساسات

کنترل فن خنک کننده

تشخیص کارکرد فن دور بالا یا دور پایین

علائم خرابی این سنسور

دمای آب درست نشان داده نمیشود

دمای آب پشت آمپر با دمای ecu عدد متفاوتی را نشان میدهد.

دود کردن و افزایش مصرف خودرو

بد روشن شدن خودرو

همیشه قبل از تعویض این سنسور بخاطر داشته باشید که اگر سوکت سولفاته زده باشد و یا آب رادیاتور کم باشد و یا سیستم خنک کننده هواگیری نشده باشد دما را درست نشان نمیدهد.

خودروهای خانواده پژو اگر یونیت فن داشته باشند ۳ فشنگی دارند و اگر بدون یونیت باشد ۲ فشنگی دارند.

فشنگی ها بهه ۳ رنگ تقسیم میشوند.

سوکت قهوه ای که برای یونیت فن است

سوکت سبز برای ecu

سوکت آبی برای پشت آمپر.

بخاطر داشته باشید با قطع شدن سوکت این سنسور فن یکسره کار میکند. دلیل آن هم جلوگیری از جوش آوردن خودرو در زمانی که هیچ اطلاعاتی از فشنگی دریافت نشود خودروی شما جوش نیاورد.

مراحل تعویض فشنگی آب

این فشنگی ها پشت سرسیلندر سمت باطری زیر کوئل دوبل نزدیک به پنجه اگزوز می باشند

۱-خرطومی هواکش را باز کنید

۲-باطری را باز کنید و کنار بگذارید

۳- زیر خودرو تشت بگذارید

۴- وقتی که ماشین سرد بودسوکت های فشنگی را دربیاورید دقت کنید که جابه جا جا نزنید

۵- با آچار رینگ ۱۹ فشنگی آب را باز کنید و تعویض کنید موقع جا زدن مقداری چسی مزدا دور سنسور بزنید تا نشتی آب نداشته باشد

قیمت فشنگی آب ۱۵۰۰۰ هزار تومان و اجرت تعویض ۲۵۰۰۰ هزار تومان

مجله کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
69 نظرات
  1. ali می گوید

    سلام ماشین من سمنده روشن که میکنم تا سر کوچه میرم امپر یعو میاد تا 90°مشکل از چی میتونه باشه موتور سرحاله

    1. کارستان می گوید

      سلام
      فشنگی دمای آب ، رله فن ها ،ترموستات و واترپمپ بررسی کنید و نتیجه را اعلام بفرمایید.

  2. صابرتورک می گوید

    ماشین‌من‌صبح‌که‌هواخیلی‌سردمیشه‌روشن‌نمیشه‌علتش‌چی میتونه‌باشه؟

    1. کارستان می گوید

      تنظیم موتور ببرید و سرویس های شمع و انژکتور و پمپ بنزین چک کنید.

  3. میثم می گوید

    سلام من 405 مدل 84 دارم تازه اساس تعمیر کردم و دمای آبشم ریمپ کردم گذاشتم رو 86 ولی بازم موقعی که ماشین گرم میشه شیلنگ ترموستات سفت میشه نمیدونم دیگه چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید رادیاتورم تازه تعمیر کردم
    آب و روغن اصلا ریزش نداره چاره نرم شدن این شیلنگ چیه؟

    1. منوچهر می گوید

      دوست عزیز اگه منظورت از سفت شدن شیلنگ حالت باد کردن ان یه چیز عادی وقتی موتور گرم و اب گرم میشه بخاطر گرم شدن اب ایجاد فشار کرده وشلنگها رو باد میکنه اگر کیفیت شلنگ بد باشه میترکه ویا جوش اوردن بیش از اندازه باعث سوزاندن واشر سر سیلندر میشه پس حواست باشه فقط پیش از اندازه امپر بالا نره ویکبار هم هواگیری خوب بکن انشاالله چیزی نمیشه

      1. مهدیان می گوید

        درب رادیاتور و هم چک کن. ممکن نشیمنگاه حالت دایره‌ای رو از دست داده باشه.

      2. اسفندیار می گوید

        ببین رادیات بخاریت سالمه ، گرفته باشه موجب هواگیری و جوش رادیات اب میشه

  4. امیرحسین می گوید

    دوستان ماشین ۴۰۵ مدل ۹۳ دارم. الان که هوا سرد شده وقتی روشن میکنم قد ۶ یا ۷ ثانیه بد کار میکنه موتور بعد خوب میشه. پمپ بنزینم نوا و شمع و وایرمم نو هست. سوزنا رو هم تقریبا ۲۰ هزارتا قبل شستم به همراه دریچه گاز و منیفولد و …
    در ضمن یک سالی هست گاهی ماشین درجا یکم نامیزون کار میکنه و موتور تکون های ریزی میخوره. هر جا بردم متوجه چیز خاصی نمیشن. میگن اون گاهی مال کیفیت بنزینه سخت نگیر.
    خودم شکم روی سنسور سبز دمای اب و سنسور مپ هست.

    1. کارستان می گوید

      دیاگ بزنید و اگر خطایی هست رفع کنید و دوباره سرویس سوزن انژکتور و دریچه را درصورت نیاز انجام دهید.

  5. ابراهیم می گوید

    سلام؛بنده میخوام یه نمایشگر دمای دیجیتال با استفاده از میکروکنترولر برای ماشینم که سمند هست درست کنم.آیا برای فشنگی آبی دیتاشیت یا رفرنسی وجود داره که نمودار دما رو در مقابل ولتاژ خروجی نشون بده؟

    1. Saeed می گوید

      سلام من حدود ۳۵ سال پیش کلیه جلو داشپورت رنو ۵ رو دیجیتال کردم سنسور آب در اصل مقاومت متغیر هست من گذاشتم داخل ظرف آب دما سنج هم گذاشتم گرم کردم و مقاومت رو اندازه گیری کردم کاملا خطی بود

  6. جلیل می گوید

    سنسوردور موتور وعوض درست میشه

  7. محسن1 می گوید

    سلام خدمت رفقا،بنده ماشینم سمند ال ایکس با موتور ایکس یو سون هست بعد دوسه ساعت رانندگی ماشین و نگه داشتم منتظرم فن خاموش بشه بیست دقیقه شایدم بیشتر خاموش نمیشه ،فشنگی اب کله مشکی انداختم،ترمستارت75انداختم،رادیاتور دادم سیخ زدن گرفتگی نباشه ،دادم کارواش کامل کولر و رادیاتور شست تمیز کرد ولی داخل شهر یکم رانندگی میکنم فن کار میکنه سریع هم میبنده ولی دوسه ساعت رانندگی فن خاموش نمیشه البته دور کند.اینم بگم امپر از خط اول بالاتر نمیره میخوامم فن خاموش بشه ی لحظه دکمه کولر و خاموش روشن میکنم فن خاموش میشه توروخدا هرکی بلده راهنماییم کنه تشکر

    1. امین می گوید

      سلام احتمالا ضعف گردش آب داری
      یا واتر پمپ و یا هوا گرفتن سیستم آب به دلیل نشتی یا ضعف واشر که باعث نشتی آب بشه اما اگه نشتی آب نداری بده یه تعمیر کار و برقکار مجرب گردش آب رو چک کنه ضعیف باشه از واتر پمپه مال من اینطور بود با واتر پمپ حل شد

      1. علیرضا می گوید

        آقا اومدید مشکلاتتون رو بگید و راه حل پیدا کنید نیومدید که به هم توهین کنید توی همه صنفی همه جور آدمی پیدا میشه گرونی قطعه و دستمزد هم تقصیر قطعه فروش و تعمیرکار نیست مگر اینکه تو کارش تقلبی کرده باشه به یه قشر فحش دادن کار درستی نیست،اعتراضات خودتون رو به نماینده مجلستون که بهش رای دید بگید اگرم ندادید که هیچی

    2. M.Di می گوید

      داداش وقتی به این مشکل میخوری رله دوبل ماشینو یه لحظه در بیار دوباره جا بزن فن قطع میکنه

    3. علیرضا می گوید

      با سلام برای ماشین منم اینطور بود داخل سوکتش اتصالی داشت ظاهرش سالم بود اونو خودم عوض کردم درست شد

    4. علیرضا می گوید

      با سلام برای ماشین منم اینطور بود داخل سوکتش سوکت فشنگی آب اتصالی داشت ظاهرش سالم بود اونو خودم عوض کردم درست شد

  8. محمد می گوید

    عالیی کاملا درست گفتی داداش جهان سومیم متاسفانه

  9. حمید می گوید

    درکل توی کشورماکارفنی بی ارزش هستش برای همین جهان آخریم ولی کار دلالی وبازاری مثل املاکی ها بدون زحمت وتخصص حداقل روزی۵۰میلیون درمیارن کسی هم ایرادنمی گیره هروقت خواست میادهروقت هم خواست میره زیرکولر،خوش تیپ ،پشت میزی راحت وخوب بعدیه پزشک که ۳۰سال درس خونده وقتی مریض ۱۵۰تومن ویزیت میده زورش میادولی چهارمیلیون به آرایشگاه که دیپلم هم نداره پول میده .خوب ایناهمش بستگی به طرزفکریه مردم داره حالا شمابرو توی کشورهای خارجی ۹۰درصدمردم توی یه سطح قراردارند

    1. mitan می گوید

      چی میگی داداش استدلالات اصن داغونم کرد… هر وقت من یاد گرفتم کار خودمو درست و با قیمت مناسب انجام بدم اونوقت میتونم از مملکت و مردمم انتظار داشته باشم . دکتر و مکانیک و عمله بنا هم نداره چون هر کدومشون یه تخصص کامل عستن . دکتر درس خوند شده پزشک مکانیک کار کرده تجربه کسب کرده و باقی مشاغل هم همینطور. استدلال ابکی نکنید لدفن.

  10. mahdi می گوید

    یه سمند مدل 82دارم که چندروزپیش متوجه آمپر آب شدم که تقریباروی 90قرارداره متوجه شدم که فن ماشین ازکارافتاده پیش تنظیم موتور رفتم و بادستگاه دیاگ عیب اون راتشخیص داد که زده بود خطای تریستور کسی میتونه راهنمایی کنه

  11. کاظم می گوید

    خرابی سنسور گاز پژو ۴۰۵
    که بعد مدتی ما شین بد گاز میخوره و لرزه و …
    تشکر

  12. علیرضا می گوید

    سلام دوستان .اولا من کوچیکتر از اونی هستم که بخوام نظری بدم یا نظرمو به کسی تحمیل کنم .اگه دوستان دقت کرده باشن مقاومت متغییر یا همون سنسور اب عملکرد منفی داره.یعنی از -40 شروع میشه و به م+130 ختم میشه این نوع سنسور اب سنسور متغییر منفی هستش .چنانچه اتصال اهن خودرو و یا اتصال اهن موتور خودرو به باتری ضعیف باشه عملکرد اون ضعف به سنسورهای متغییر منفی اثر منفی داره و باعث میشه اون سنسور از حالت عادی در بیادو عملکرد مثبتی از خودش نشون نده .پس بهتره قبل از هر چیزی اتصال اهن خودروتون رو به دقت چک کنید و بعد دست بکار تعویض سنسور ها بشید .هر چند سنسورهای داخل بازار متاسفانه هیچکودوم تشابه درجه نسبت به همون سنسور تولید شده از همون شرکت رو ندارن.و شما با تعویض به مشکل جدیدتری مواجه میشد.پس سعی کنید ابتدا اتصال اهن یا همون قطب منفی باتری به بدنه ماشین و بدنه موتور رو تقویت کنید . ممنون از همتون

  13. علی می گوید

    سلام لطفا یکی راهنمایم کنه همتون هرچیزی میدونید نظر بدین
    ماشین 405 دارم واشر زد بردم تعمیرگاه بازش کردن سرسیلند رو بردم تست کردن ک آب کم میکنه یا ن ک مشکلی نداشت سر سیلندم نو نو بود تراش کار گفت کف تراشی احتیاج نیست و یه سمباده زد و موتور ماشین رو بست و همون روز ماشینم بعد تحویل هرچی روغن آب بود همش ریخت کف جاده چون مکانیک میل سوپاب رو جا گذاشته بود و بعد این اتفاق بست الان بعد 1 ماه باز ماشینم واشر زده آیا با این حالی ک سر سیلندم نو هست باید کف تراشی بشه یا احتیاج نیست مشکل از کجاس مشکل از مکانیک بوده راهنمایی کنید

    1. کارستان می گوید

      با سلام ،مکانیکت عوض کن

    2. حسین می گوید

      شما اون میل سوپاپ رو میکردی تو ما تحت شاگرد مکانیک ، میل سوپاپ خودتم میکردی تو ما تحت خوده مکانیک ، بعد ردیف میشد

    3. رضا می گوید

      سلام
      یه درز گیر دوبل بخر بریز تو رادیات ماشینت وبذارم یک ساعت در جا کار کنه البته توی رادیات نبود زد یخ باشه فقط اب معمولی همه شیلنگهای که از قسمت روغن رو در بیار

  14. ابراهیم می گوید

    سلام خسته نباشید
    پیچ هوا گیری آب ک به سیلندر بسته میشه باز شد بود و تمام اب موتور تخلیه شده بود و مسیر طولانی هم رانندگی کردم چون امپر وسط بود فک میکردم واسه خاطر هوا باشه اما فشنگی ابم خراب بوده الان واقعاً ترسیدم ک‌نکنه ماشینم واشیر زدع باشه یانه یکمم فقط درب موتور باز میکنم سفیدک میزنع ایا با وجود اینکه پیج باز بوده و هوای داغ بیرون رفته بازم احتمال داره واشیر بزنه ماشینم پژو ۴۰۵مدل۸۶

    1. بیکار می گوید

      اره واشیرزده😂😂😂

  15. Fatima می گوید

    سلام پژو۴۰۵ مدل ۸۲ مشکلم اینه ک روشن میشه یکم ک میگذره یهو ماشین دیگه گاز نمیخوره و خاموش میشه وقتی سعی میکنم روشن کنم خاموش میشه یه ساعت خاموش میمونه بعد دوباره روشن میشه کار میکنه گفتن مشکل از پمپ بنزینه عوض کردم گفتن از صافیه اونم درست کردم اما حالا ریپ میزنه و بازم همون مشکلو دارم یکم ک کار میکنه گاز نمیخوره و خاموش میشه دیاگ زدم میگه فشنگی باید عوض بشه خواستم نظر شما رو بدونم

    1. محسن می گوید

      سلام سرکار خانم فاتیما.من هم سمند مدل ۸۲ رو داشتم مشکل شما رو داشتم.باید پمپ بنزین ماشینتون رو توی باک ببرید.یک پمپ بنزین مدل ۸۵ یا ۸۶ نو هفت درجه بدون فشار شکن بخرید حدود یک و چهارصد هست یکمتر شیلنک مخصوص باک بنزین و دوعدد بسته شیلنگ و یک سوکت پمپ بنزین چهار سوکته.بعصی از مکانیک ها این کار رو انجام میدن.پمپ بنزین شمارو از زیر گلگیر عقب سمت شاگرد میبرن داخل باک.وتمام پمپ بنزینی که فعلا تو بازار هست همه چینی هستن.من ۳ تا پمپ عوض کردم فایده ای نداشت پمپ که داغ میکنه ماشین کاز نمی خوره .لطفا فقط پمپ با مشخصات بالا رو تهیه کند.من دو ماه هست که جونم راحت شدم.پدرم در اومد تواین تا بستانیه .موفق باشید

      1. یاسر می گوید

        برادر من مشکل این خانوم سنسور دور موتوره نه پمپ بنزین

    2. یاسر می گوید

      داداش سنسور دور موتورو عوض کن حل میشه

  16. رضا می گوید

    سلام پارس ۸۷ دارم ماشین من بعد از نیم ساعت کار کردن جوش میاره البته اینم بگم که تو این فاصله دما که به ۹۰ میرسه چند بار فن میزنه و ماشین خنک میشه ولی یکدفعه جوش میاره.رله فنها رو عوض کردم ترموستات چک کردم مشکلی نداشت دیاگ زدم خطا داشت پاک کرد ولی همچنان همین مشکل دارم.کسی هست من راهنمایی کنه؟

    1. مهدی می گوید

      سنسور مپ رو چک کن مشکل داره

      1. مهدی می گوید

        ببخشید دوستان پاسخ قبل برای اون آقا هست که سمندش بد روشن میشه و خام سوزی داره. اشتباهن اینجا ثبت شد
        و مشکل شما احتمالاً باید مربوط به واترپمپ یا رادیاتور و گردش اب ضعیف باشه

  17. حسن آقایی می گوید

    درودبرشما استادوقتتون بخیر ببخشید من یک سمندال ایکس معمولی دارم مولتی پلکس .توحرکت یا سلوکارکردن ماشین امپرمیکشه بالافن روشن میشه ومیره روی دورتندولی نه‌چراغ چک‌روشن میشه نه اینکه موتورماشین حرارت داره موتورورادیات وجنتها سردولی آمپرمیره بالاوقتی هم سویئچ‌روباز میکنم فن روشن میشه.به نظره شمااستاد مشکل ازکجامیشه‌.ازفشنگی هامیشه که یا رله فن ویاهواگیری میخوادازاینکه وقت‌میزاریدازشماممنونم

    1. مهدی می گوید

      یبار ماشین منم این ایراد رو بعد تعمیر موتور پیدا کرد به فشنگیهای پشت دست زدم سوکتاشو چک کردم تمیز کردم درست شد

  18. Ali می گوید

    سلام.بنده میخوام یه نمایشگر دیجیتال برای دمای موتور بذارم.اگه امکان داره بفرمایید رابطه ی بین ولتاژ و دما تو همون سنسور سوکت آبی چی هست که برنامه ی میکروکنترلر رو بر اساسش بنویسم.ممنون

  19. Shahin Dadpo می گوید

    با سلام ماشینم سمنده مدل 84 1 هفته تمام وقت تعمیرگاه هستم هر کس عیبی در میاره ممنون میشوم راهنمایی کنید در موقع روشن کردن استارت زیاد میخوره با گرفتن پدال گاز کمی دود داره خام می سوزه و بعدش درست میشه صافی بنزین وایسیو و شمع و وایر وو فشنگی ابی امروز عوض کردم داخل جاده ماشینم گوش اوردم نو خریدم 70 هزار فشنگی ابی پرسیدم از باطری ساز میگه خرابه فشنگی و ممنون میشم بفرمایید چکار کنم داستان شده وحالا میگه کامپیوتری خطا داره ماشین سالم افتادیم گرفتار باطری ساری وغیره

    1. نادر می گوید

      باید فشنگی سبز عوض کنی
      ابی مال پشت امپره

    2. بهزاد می گوید

      سلام
      خام سوزی یکی دلایلش فشنگی سبز است منم 405مدل 84 دارم، قبل تعویض قبل روشن شدن سوکت رو دربیار تمیز کن با برس، اسپری تمیز کننده بزن شاید سوکت سولفاته زده، هوا گیری هم یادت نره، ماشین منم یه ربع ساعت خام سوزی داشت که فهمیدم از همین قطعس

    3. مهدی می گوید

      اورینگ سوزناتو عوض کن

  20. تارزان می گوید

    سلام من 405مدل 83دارم .که سوکت یونیت فن ماشین شکسته بود بعد کلی گشتن سوکت ویونیت رو عوض کردم حالا وقتی ماشین تازه روسن میشه چه درحال حرکت چه ایستاده تا مدت زمان بیست دقیقه فن دور تند ماشین روشن میشه وچراغ استپ کیلومتروامپراب روشن شده وچشمک میزنه هی روشن وخاموش میشه .ولی امپر اب دمای عادی رو نشون میده ومشکلی نداره چنجا بردم هرکدوم یساعت وررفتن ولی درست نشد که نشد هر3تا رله عوض شده .دیگه موندم چه کنم نمیدونم ممکنه فشنگیه مخصوص یونیت مشکل داشته باشه یانه .

    1. فرامرز می گوید

      یونیت فن یه کله سبز داره یه طوسی باید ببینی قبل ازاینکه به اون مشکل بوخوری یونیت فابریک ماشینت چه رنگی بوده.احتمالا طوسی باید باشه عوض کنی مشکلت حل میشه

  21. ابوذر می گوید

    سلام
    405مدل 82دارم از وقتی خریدم بعضی وقتا چراغ آب واستپ روشن میشد حالا یه وقت دما رو 75بود یه وقت رو 85 بردم انژکتوری پیام گذاشت گفت مشکل ندارم برو پیش باطری ساز نصف روز پیش باطری ساز بود گفت سیم کشی و سوکت رو چک کردم اگه روشن شد مشکل از فشنگی تا حالا 4تا فشنگی انداختم آمپر تا 90میره ولی اصلا فن‌ها روشن نمیشه ولی با فشنگی خودش روشن میشه میشه تو تنظیمات ecuدستکاری کرده باشن به نظر شما مشکل چیه

    1. امین می گوید

      سلام
      منم دو سه روزه پارس م به همین مشکل دچار شده
      راه حلی پیدا کردین ؟

  22. رضا می گوید

    اقا سلام عرض شد من ماشینو تعمییر موتور کردم و نمیدونم داستان چیه فن اوکیه ها ولی مشکلم اینه ک ماشین در حد ۵ دقیقه کار میکنه امپر اب میاد تا وسط بعد فن کار نکرده میاد یه کم پایین بعد فن شروع میکنه کار کردن …یعنی خطا داره خود ب خود اینطور میشه اشتباه نشون میده هنوز داغ نشده ولی فن میزنه مشکل کجاست ممکنه از فشنگی باشه یا ن کثیف و سولفات زدن سوکت باشه یا چی داستان چیه ولی بعد چند دقیقه کار کردن همه چی اوکی میشه …..

    1. سیدوحید می گوید

      دقیقا عین ماشین من به مکانیک و باطریساز نشون دادم گفت اگه تا ۹۰ میاد طبیعیه ولی بالاتر بره داستان دار میشه

      1. فرهاد احمدیان می گوید

        سلام سمند مدل ۸۴ دارم آمپر دما آب عالیه بدون آنکه بره بالا ولی ایسیو اعلام بالا رفتن دما رو میگه علت چیه؟ ممنون

    2. حسن نادریان می گوید

      اقا رضا مشکل میتونه از ترموسات باشه ماشین برق دزدی داشته باشه یا هم که موتور های فن ایراد داره ولتاژ درست نمیگیره یا مشکل رله فن داره

  23. اسدی می گوید

    سلام ضمن عرض سلام وخسته نباشید بنده ترموستات ماشینمو که سمند ال ایکس موتور معمولی میباشد بدلیل خراب بودن آن که ۷۵ درجه بود تعویض وبجای آن ترموستات فابریک ۸۳ درجه انداختم حالا ازموقع تعویض فن ماشین در حالت درجا یکسره کار میکنه ولی در حال حرکت فن خاموش میشه واترپلو تست کردیم سالمه نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. رله می گوید

      رله فن چک شود

    2. M.E می گوید

      بفروش خانواده پژو به درد نمیخوره

  24. سعید می گوید

    سلام ، فشنگی آخرین بار ۶۵ هزازتومان خریدم از ایساکو که اصلی هم بود و جالب اینکه دوزار ارزش نداشت و هنوزم درست نشده ماشینم و درحد جوش میره بالاتر خلاصه پدر هرچی دزد ه بیآمرزه که دزد شرف داره به هرچی لوازم فروش و تعمیرکار

    1. کیان می گوید

      فشنگی به ایسیو دستور میده ترموستاد به فشنگی اکه ترموستادتم پایین انداختی اگه مدل ماشینت بالاست برو ریمپ بزن پیش یک ادم وارد دما ماشین به دلخواه خودت ولی استاندارد بیار پایین من دما اوردم رو ۸۸ پارس هست یک پژو ۴۰۵ داشتم همین مشکل داشت حتی از وسط میگذشت ریمپ زدم فن ها عوض کردم امپر یکم از خط یک بالاتر میامد تکان نمیخورد دیگه شتات نرمی ماشین عالی شد قبل ریمپ ماشین راه نمیرفت سوختمم خیلی امد پایین

      1. محسن می گوید

        از دید الکترونیک کارها میگم که تغییر مقاومت سنسور دما اصولی تر و کم هزینه تر از ریمپ کردن ECU هست

      2. ابراهیم می گوید

        سلام بخاری ماشینم گرم نمی کنه از وقتی رادیاتور آب رو عوض کردم آمپر آب هم در حد پایین میمونه لطفا راهنمایی سم کنید ماشین سمند ال ایکس ef7

  25. پشیمان می گوید

    چه خبرتونه
    قیمت فشنگی ۱۵ اما دستمزد تقریبا دو برابر قیمت فشنگی؟ خجالتم نمیکشن این تعمیرکارها و تعویضکارها
    باید برای همه تعمیرکارها یه نرخ مسوب توسط ایرانخودرو و سایپا صادر بشه

    1. Hasan gh می گوید

      چه ربطی داره که قیمت قطعه چقدره. هر کاری یه نرخی داره‌. خداکنه قطعه هزار تومن باشه بازم تعویضش همینقدره

    2. هادی پورحیدری می گوید

      سلام.پژو جی ال آی دارم که بغل رادیاتور آن یه فشنگی آب هست
      رادیاتوررا عوض کردم ویک رادیاتور بدون فشنگی گذاشتم که دیدم آمپر بالا میرفت.باطریساز گفت برنامه ایسیو رو عوض میکنم و خوب میشه
      این کار هم فایده نداشت وباز آمپر بالا میره.حتی ترموستات رو هم عوض کردم و۷۵ درجه گذاشتم باز افاقه نکرد
      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      1. ناصر می گوید

        باید بین جنت بالا فشنگی قبلی سوار کنی وگرنه مشکلت حل نمیشه من خودم همین نوع دارن

    3. محمد می گوید

      شما که اصلا از کار فنی سر در نمیاری لطفا نظر نده میدونی چقد یه مکانیک سختی کشیده چقد بدون حقوق کار کرده تا یاد گرفته و الان داره دستمزد هنرش رو میگیره علاوه بر اون ادم معمولی نمیتونه بفهمه عیب مثلا از فلان فشنگیه و بجز اون باز و بست کردن فشنگی هم کار کمی نیست ممکنه اچار دربره دستت زخم بشه ممکنه دستت بسوزه و ….

      1. مهدی می گوید

        داداش آخه این چه استدلالیه شما میکنید اولا دست مزد نگرفته یاد بگیره حرف چرتیه چون واس یاد گرفتن باید هزینه داد مفتی چیزی یاد نمبگیره ادم دوما حالا که یاد گرفته داره پولشو درمیاره بایه سال کارکردن هزینه تمام چند سالی که کارکرده رو در میاره .سوما مکانیکا الان تعویض کارن نه تعمیرکار که این زمین تا اسمون فرق دارن با هم .چهارما حرف حرف انصاف هست نه اینکه منه نوعی چون بلد نیستم هرجوری دلشون خواست قیمت بدن که اینم از بی عرضگی مسئولین بیسواد مملکته همین شمایی که اینجوری فشار بهت اومده اگه وسیله دیگه ای مثل لوازم خونگی یا هرچیز دیگه که سر رشته نداری و ببری برای تعمیر با خودتون اینجوری حساب کنن جزغالتون درمیاد. لطفا کمی منطقی باشید بد نیست خودتونم تو این جامعه مریض دارید زندگی میکتید.

    4. من می گوید

      عجب فهمیده و نکته سنجی تو
      الان با دلار ۵۰هزاری یدونه گردگیر ۳۰ تومن قیمت داره، بنظرت اون بنده خدای جلوبندی ساز که باید کل پلوس رو بیاره بیرون، اگر وحدان داشته باشه روغن گیربکس رو تمیز جمع کنه و دوباره برات بریزه تو گیربکس و .. چقدر باید بگیره؟ با منطق تو احتمالا ده تومن😂

    5. علی می گوید

      چرا خودت تعویض نمیکنی؟برو یاد بگیر
      تو فقط زبون داری یکم عمل کن

    6. ahoora می گوید

      خب عزیز یک بار که خودرو گرم یا داغ هست خودت زحمتشو بکش باز کن ببین چقدر دست مزد حق این کاره بعدشم یک چیزی را که نمیدونی الکی حرف نزن فشنگی وقتی خراب بشه دیگه قابله تعمیر نیست که میگی تعمیر کار یا تعویض کار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.