معرفی پیکاپ تویوتا توندرا ۲۰۱۷ + عکس و مشخصات

0

از سال ۲۰۰۸، تمام نسخه‌های مختلف پیکاپ‌ تویوتا توندرا، در ایالت تگزاس، شهر سن آنتونیو ساخته می‌شود. در واقع نمایندگی‌های تویوتا در تگزاس به این موضوع افتخار می‌کنند و روی شیشه عقب تمام مدل‌های تویوتا توندرا و تاکوما که به فروش می‌رود

تویوتا توندرا یکی از محبوب‌ترین وانت‌های بازار آمریکا و خصوصا ایالت تگزاس است. با بررسی نسخه‌ی ۱۷۹۴ این پیکاپ، همراه ما باشید

از سال ۲۰۰۸، تمام نسخه‌های مختلف پیکاپ‌ تویوتا توندرا، در ایالت تگزاس، شهر سن آنتونیو ساخته می‌شود. در واقع نمایندگی‌های تویوتا در تگزاس به این موضوع افتخار می‌کنند و روی شیشه عقب تمام مدل‌های تویوتا توندرا و تاکوما که به فروش می‌رود، برچسبی با طرح پرچم تگزاس و عنوان «ساخت در اینجا، استفاده در اینجا» وجود دارد. البته می‌توان گفت که شاید شهر آستین، مانند شهرهای دیگر ایالت تگزاس نباشد؛ ولی هنوز هم مرکز دیارِ پیکاپ‌ها است.

تویوتا توندرا

شاید نسخه‌ی ۱۷۹۴ تویوتا توندرا، از همه‌ی نسخه‌های قبلی این خودرو، تگزاسی‌تر باشد؛ چرا که بر اساس سال شروع به کار کارخانه تویوتا در تگزاس، نام‌گذاری شده است. نسخه‌ی ۱۷۹۴ کرومکس دو دیفرانسیل و مجهز به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل تویوتا، با حجم ۵.۷ لیتر است که قدرت ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور ۵۴۵ نیوتن‌متر دارد. از جمله آپشن‌هایی که توندرای مورد بررسی ارائه می‌کند، پیکچ آف‌رود TRD و رنگ قهوه‌ای در چرم فضای داخلی با دوخت سفیدرنگ است. داشبورد و دیگر ادوات فضای داخلی از جنس پلاستیک با رنگ‌های نقره‌ای و طرح چوب هستند. تمام موارد این پیکاپ از مدل ۲۰۱۴ به بعد کاملا ارتقاء یافته است؛ اما هنوز هم فضای داخلی حس کلاسیک را القا می‌کند. فرمان توندرا بزرگ است و به نظر می‌رسد که کلید‌های کنترلی یک نسل عقب‌تر هستند؛ نمایشگر لمسی نیز با اینکه کاملا کاربردی است؛ ولی وضوح تصویر پایینی دارد و کمی کُند عمل می‌کند.

http://asbe-bokhar.com/wp-content/uploads/2017/09/Toyota-Tundra-2017-13.jpg

اگر بعضی کمبودها را در نظر نگیریم، توندرا وانت بسیار خوبی است. سواری راحتی دارد و صدای زیادی به داخل کابین وارد نمی‌شود؛ البته با وجود تایرهای آف‌رود با اندازه ۲۷۵/۶۵ در پکیج TRD، کمی سروصدا به داخل کابین منتقل می‌شود. هندلینگ و مانور توندرا در جاده‌ی پر پیچ‌وخم و در شهر، اصلا مشابه یک پیکاپ بزرگ نیست و با وجود آینه عقب استاندارد و حسگرهای پارکینگ، پارک کردن آن هم دشوار نخواهد بود. عادت کردن به حس فرمان و وزن خودرو، کمی زمان می‌برد؛ ولی در مجموع، رانندگی با توندرا راحت است.

پیشرانه V8 قدرت زیادی در اختیار قرار می‌دهد و با سرعت بالای جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته در تعویض دنده‌ها، سبقت گرفتن در بزرگراه مشکل نیست. قوای محرکه در سربالایی‌ها شما را ناامید نخواهد کرد و با وجود فنرهای آف‌رود افترمارکت Bilstein، پوشش محافظ پیشرانه و مخزن بنزین و لاستیک‌های مخصوص آف‌رود در پکیج TRD، توندرا از پسِ رانندگی آف‌رود برمی‌آید. همچنین نسخه‌ی ۱۷۹۴ کرومکس دو دیفرانسیل، ۲۶.۵ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد که ظرفیت کشش ۴ تن و حداکثر ظرفیت ۷۰۰ کیلوگرم ارائه می‌کند. راننده‌های قدبلند با توندرا مشکلی نخواهند داشت؛ ولی اگر قد کوتاهی دارید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. در سمت راننده‌ و در بالای پنجره آن دستگیره‌ای وجود ندارد؛ به همین خاطر با تکیه بر فرمان یا آرم‌رست باید خود را بالا بکشید. برای رفع این مشکل باید آپشن رکاب بزرگ کنار درب با قیمت ۳۴۵ دلار داشته باشید.

به لطف صندلی‌های تاشو و چرم نرم، فضای نشستن راحتی در توندرا به وجود آمده است. فضای پا بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که بدون تکان دادن صندلی‌های جلو، در ردیف عقب ۲ چمدان به‌راحتی جای می‌گیرد.

امیدواریم نسل بعد توندرا در حال پیش‌تولید باشد؛ چرا که مدل فعلی عمر خود را کرده است و تا حدودی قدیمی به نظر می‌رسد. توندرا نسخه‌ی ۱۷۹۴ پیکاپ لوکس و توانایی است؛ اما می‌تواند با یک سری به‌روزرسانی در فضای داخلی، بهتر شود.

تویوتا توندرا

با در نظر داشتن مصرف سوخت شهری به مقدار ۲۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مصرف بزرگراهِ ۱۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نسل بعد توندرا باید در این مورد نیز تجدید نظر کند؛ چرا که با این میزان مصرف بنزین، از تمام پیکاپ‌های هم‌کلاس خودش پرمصرف‌تر است. مدل محور عقب تویوتا توندرا با قیمتی حدود ۴۸ هزار و ۳۷۵ دلار، از رقبای خود مانند فورد F-150 کینگ‌رنچ، دوج رم ۱۵۰۰ لارامی لانگ‌هورن و شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ های‌کانتری، ارزان‌تر است. پس اگر طرفدار چرم قهوه‌ای هستید، با خرید پیکاپ تویوتا، مبلغ کمتری می‌پردازید.

توندرا هنوز هم طرفداران خودش را دارد؛ ولی در این کلاس، رقبا در حال پیشرفت هستند. اگر نسل بعدی توندرا مصرف سوخت کمتر، فناوری‌های مدرن و کیفیت بهتر در فضای داخلی را به‌راحتی، توانایی و دوام نسل فعلی توندرا اضافه کند؛ تویوتا در تگزاس چیزی دارد که می‌تواند واقعا به آن افتخار کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.