آموزش تعمیر و تعویض زغال دینام دوو سیلو + عکس

4

آموزش تعمیرات دوو سیلو ،راهنمای جعبه فیوز دوو سیلو ،مکانیک دوو سیلو ،تنظیم موتور دوو سیلو ،روش تنظیم دلکو دوو سیلو ،تعمیرگاه دوو سیلو ،قیمت قطعات دوو سیلو ،راهنمای تصویری تعمیر دوو

http://madi66.persiangig.com/daewoo%20cielo/madi.66.92.07.23.05.jpg

این دفعه نوبت تعویض آفتامات دینام هستش.کار زیاد سختی هم نیست.که برای در آوردن خود دینام از محلش از روش تعویض تسمه دینام که آموزش دادم استفاده می کنیم و بقیه مراحل کار در ادامه خدمتتون عرض می شه.

مواد لازم :
۱.ایمنی و حوصله.
۲.آفتامات دینام اصل که روی خودش آرم دوو به همراه نوشته DAEWOO حک شده باشه سمت چپ و سمت راستی هم(یک مارک دیگه هست به نام نیو پنت یا new pant که اصلا نخرید که تمام هزینه هاتون به هدر می ره و باید دوباره تعویضش کنید چون ولتاژ خروجی دینام می یاد رو ۹ الی ۱۱ ولت و نمی تونه باطری رو شارژ کنه و باطری ماشین می خوابه و چراغ دینامتون همش چشمک می زنه).
تصویر
۳.هویه ۶۰ وات به بالا.

خوب شروع کار :
۱.ابتدا کابل های یاطری رو از سر باطری قطع می کنیم.
۲.بعد که دینام رو از رو ماشین باز کردیم طبق آموزش تعویض تسمه دینام , که باید اون سه تا پیچ ۹ و ۱۰ و ۱۱ قرمز رنگ باز بشه تا دینام تو جاش آزادانه حرکت کنه(قرمز مربوط به مراحل تعویض تسمه دینام هست) طبق عکس.

۳.حالا که دینام تو جاش حرکت داره و را دستش خوب هست کابل مثبت متصل به دینام شماره ۱ و همین طور سوکت دینام رو جدا می کنیم شماره ۲ , سوکت دینام باید با چاقو بندازید زیر زبونش تا از محلش در بیاد آخه زبونش بد دست هست.بعد کلا دینام رو از جاش در می یاریم بیرون و بقیه مراحل خارج موتور انجام می دیم.
۴.برای باز کردن قسمت های خود دینام باید سه تا پیچ رو باز کنید که دو تا پوسته را به هم وصل می کنه.شماره های ۳ و ۴ و ۵ که پیچ هاش تو عکس هم معلومه بلند هستند.
۵.اون قاب پلاستیکی شماره ۶ که نیم دایره هست و شماره ۷ که روی بلبرینگ هست رو با استفاده از پیچ گوشتی به آرامی از جاشون در می یاریم.البته اگه شماره ۷ یکی از پین هاش هم جدا شد با چرخوندنش می ره کنار.
۶.زیر اون قاب پلاستیکی شماره ۶ سه تا محل لحیم کاری داره که با هویه جدا می کنیم شماره های ۸ و ۹ و ۱۰ تا سیم پیچ مسی جدا بشه.

۷.با استفاده از پیچ گوشتی اون قسمت وسط خارهای ۱۱ و ۱۲ که داخل اون گودی هست رو به داخل فشار می دیم تا اون قطعه پلاستیکی دایره ای زیر سیم پیچ از جاش در بیاد شماره ۱۳.

۸.بعد از در آوردن اون قاب پلاستیکی با شکل زیر مواجه می شید که کافی اول اون پیچ های شماره های ۱۴ و ۱۵ را باز کنید و بعد با استفاده از هویه شماره های ۱۶ و ۱۷ رو جدا کرده و کل آفتاماد رو از جاش در بیارید فقط اینکه شماره ۱۷ حالت کششویی داره و از جاش در می یاد.

۹.در آخر هم همه مراحل بلعکس تکرار می شه.فقط ذغال های دینام رو با انگشت داخل نگه می دارید تا بلبرینگش تو جای خودش قرار بگیره شماره ۱۸.
۱۰.برای تعویض ذغال دینام و … از همین روش استفاده می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. کامبیز می گوید

    سلام دوست عزیز ممنون از مطلب مفیدتون سوالی داشتم ازتون
    من دینام و دادم تعمیر آفتامات و ذغال دینام رو با هم تعویض کردم الان خوبه فقط دنده عقب میزنم ضعیف چراغ دینام روشن میشه خیلی کم نور این واسه چیه ؟

    1. کارستان می گوید

      سلام
      ببرید پیش همون بهش نشون بدید احتمالا درست سرویس نشده.

  2. احمد می گوید

    باسلام واحترام خدمت شمادوست گرامی من به یه مشکل لزاردهنده ای برخوردم وان چون سوکت سیم کشی که به دینام وصل میشودخراب وسیمهاکه دورشته هستندامااون رودینام ۳تاجای وجوددلره موندم دورشته سیم رابه کدام یک ازاون سه تاجافیشوصل کنم ممنون میشه راهنمایی کنیدباتشکرازشما بزرگوار

    1. کارستان می گوید

      سلام اگر رنگ بندی داره بر طبق رنگ بندی روی دینام وصل کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.