دستپاچگی نمایندگی ها برای تحویل خودروهای پیش فروشی به خریداران

0

 در بازار وارداتی همه فروشنده اند:

در ۶ ماه گذشته که سامانه ثبت سفارش بسته بود ، تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودروهای وارداتی بر هم خورد و این مساله موجب ایجاد حباب قیمتی در بازار خودروهای وارداتی شد این در حالی است که انتظار می رود با باز شدن سامانه ثبت سفارش از دو روز اخیر و از سرگیری دوباره واردات ، بازار خودروهای خارجی به تعادل باز گشته و شاهد ترکیدن حباب قیمت ها و کاهش قیمت وارداتی ها در بازار باشیم.

در حالی انتظار می رود با ابلاغ دستورالعمل جدید واردات و باز شدن سامانه ثبت سفارش ،بازار وارداتی طی روزهای آتی شیب قیمتی را تجربه کند که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران طی دو روز اخیر تاکنون بازار خودروهای وارداتی با تغییر قیمتی روبرو نشده و همچنان قیمت های گذشته بر بازار حاکم است.

سعید موتمنی اظهار داشت : با باز شدن سایت ثبت سفارش ، بسیاری از واردکنندگان و عرضه کنندگان که تا پیش از این خودروها را با قیمت های بالا در پارکینگ ها متوقف کرده بودند امروز فروشنده هستند در حالی که خریداری در بازار وجود ندارد.

وی تصریح کرد : طی دو روز گذشته برخی از نمایندگی ها اقدام به تحویل خودروهای ثبت نامی کردند در حالی که موعد تحویل بسیاری از آنها ۱۵ تا ۳۰ روزه بود و حال با وقفه ۳ الی ۴ ماهه تحویل مشتریان می شود.

وی گفت : با باز شدن سایت ثبت سفارش بالطبع طی روزهای آتی افزایش قیمتی را در بازار وارداتی ها نخواهیم داشت و به تدریج نیز حباب قیمتی چند ماه اخیر نیز در بازار از بین رفته و بازار طی ۱۵ روز آینده به تعادل قیمتی خواهد رسید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در ادامه با توجه به تاثیر باز شدن سایت ثبت سفارش در تغییر جریان فروش در نمایندگی ها، گفت : در دو روز اخیر قیمت سانتافه ای که تا پیش از این در بازار حدود ۲۸۵ میلیون معامله می گردید امروز در نمایندگی با قیمتی در حدود ۲۷۵ میلیون به صورت نقدی به فروش می رسد.

موتمنی تصریح کرد : با این شرایط و با افت شدید تقاضا در بازار وارداتی ها طی دو روز اخیر، بسیاری از خودروها بر روی در دست واسطه ها باقی مانده و عملا خریداری در بازار وجود ندارد.

وی گفت : با ادامه جریان ثبت سفارش ها و ورود خودروهای جدید طی ۱۵ ، ۲۰ روز آتی ، خودروهای وارداتی جایگاه واقعی خود را در بازار بدست خواهند آورد.

وی با اشاره به تاخیر صورت گرفته در ورود خودروهای مدل ۲۰۱۸ به بازار داخل یاد آورشد : با بازگشایی ثبت سفارش پیش بینی می شود عمده ثبت سفارش ها مربوط به مدل های ۲۰۱۸ باشد چرا که با توجه به گذشت ۵ ماه از ورود خودروهای مدل ۲۰۱۸ در دنیا ، ورود خودروهای مدل ۲۰۱۷ ضرر و زیان واردکنندگان را به دنبال خواهد داشت.

خبر خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.