فورد موستانگ النور، باز تولید شد +عکس

0

موستانگ النور که در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه با حضور نیکلاس کیج استفاده شد، با تولید مجدد و تجهیزات مدرن، قابل خرید خواهد بود

 
موستانگ النور که در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه با حضور نیکلاس کیج استفاده شد، با تولید مجدد و تجهیزات مدرن، قابل خرید خواهد بود.

به‌ یقین می‌توان گفت فورد موستانگ النور دیده‌شده در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه، یکی از محبوب‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود که تاکنون بر پرده‌ی نقره‌ای سینما حضور داشته است. حتی اگر طرفدار خودروهای عضلانی نباشید، پس از تماشای فیلم مذکور متوجه درخشش موستانگ النور به‌عنوان یک ستاره‌ی سینما خواهید شد. این خودرو در کنار موستانگ استفاده‌شده در فیلم بولیت (Bullitt) با هنرنمایی استیو مک‌کوئین فقید در سال ۱۹۶۸، هواداران مدل‌های عضلانی در سینمای جهان را جذب خود کرده و در تاریخ هنر هفتم، ماندگار شده است.

موستانگ النور که سال ۲۰۰۰ روی پرده‌ی سینما درخشید، از سری باس (Boss) شلبی GT500 محصول ۱۹۶۷ بود و قبل از آن، در سری اول فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه محصول ۱۹۷۴ حضور داشت. النور اصلی در فیلم اول، ساخت ۱۹۷۱ و از سری مک‌وان محسوب می‌شود؛ اما شرکت فیوژن موتور کمپانی (FMC) اقدام به بازتولید خودروی جدیدی با همین نام و به‌صورت کاملا مستقل کرده است. ساخت هر دستگاه النور مدرن، حدود ۶ ماه زمان می‌برد و صرفا به‌صورت سفارشی عرضه خواهد شد. بدنه‌ خودرو کمی بهینه‌سازی شده است تا با فریم و شاسی جدید هماهنگ شود. بخش‌هایی از النور جدید، دارای قطعات فیبر کربن در سپر جلو و اسپویلر عقب خواهد بود؛ اما می‌تواند به سفارش خریدار، با کاپوت جلو و درپوش صندوق فیبر کربن ساخته شود.

به لطف شرکت روش (Roush) که تولیدکننده‌ی پیشرانه‌های تقویت‌شده‌ی فورد برای خودروهای مختلف، خصوصا انواع موستانگ است، می‌توان نمونه‌های سوپرشارژ تا حجم ۷ لیتر و قدرت ۷۵۰ اسب بخار در اختیار داشت. النور جدید هم می‌تواند به سفارش مشتری، دارای پیشرانه‌های متنوعی باشد؛ اما در ارزان‌ترین نسخه‌ با مدل ۸ سیلندر ۵ لیتری، موسوم به کایوت عرضه می‌شود که قدرت ۴۳۰ اسب بخار فراهم می‌کند. جعبه‌دنده‌های متفاوت در انواع ۵ سرعته و ۶ سرعته‌ی دستی، یا ۶ سرعته‌ی اتوماتیک هم، قابل انتخاب توسط خریدار هستند.

سیستم تعلیق و فنربندی النور، بهینه‌سازی شده است و با شاسی آلومینیوم ارائه می‌شود تا علاوه بر کاهش وزن، قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. در تعلیق عقب هم ترکیب چنداتصالی با فنرهای قابل تنظیم استفاده شده است؛ ضمن اینکه ترمزهای ۶ پیستونه از برند مشهور ویلوود (Wilwwod) با کالیپرهای قرمز و آبی، قابل سفارش هستند. النور جدید با رنگ بدنه‌ی خاکستری تیره و خطوط آبی، شباهت زیادی به خودروی نیکلاس کیج در فیلم دوم (ساخته شده در سال ۲۰۰۰) دارد، چرا که نمونه‌ی استفاده‌شده در فیلم اول (محصول ۱۹۷۴)، از سری موستانگ مک‌وان و به رنگ زرد بود که بدنه‌ی بزرگ‌تری داشت.

النور ساخت FMC، دارای مخزن نیترو (Fusion nitrous oxide) در صندوق عقب است و با دکمه‌ای قرمزرنگ روی دسته دنده همراه با عبارت Go Baby Go، کاملا مشابه خودروی نیکلاس کیج به نظر می‌رسد. با فشردن این دکمه، چراغ کوچکی به‌صورت موقت روشن خواهد شد که البته متفاوت از مدل اصلی در فیلم سال سرقت در ۶۰ ثانیه است. طیف وسیعی از تزئینات داخلی برای خریدار النور فراهم خواهد بود که از آن جمله، می‌توان به صندلی‌های اسپرت برند ریکارو اشاره کرد.

آستانه‌ی قیمت برای هر دستگاه فورد موستانگ النور، ۱۸۹ هزار دلار برآورد می‌شود که البته با سفارش آپشن‌های متنوع، نظیر پیشرانه‌ی قوی‌تر همراه رنگ و طرح سفارشی برای بدنه و کابین، می‌تواند قیمتی در حدود ۲۸۴ هزار دلار داشته باشد. فراموش نکنیم، هر دستگاه فورد موستانگ کلاسیک مشابه نسخه‌ی استفاده‌شده در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه از نوع شلبی GT500 ساخت ۱۹۶۷، امروزه با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار، توسط کلکسیونرها معامله می‌شود.

جالب است بدانید ۱۱ دستگاه النور موستانگ کلاسیک برای استفاده در فیلم، بازسازی و تهیه شد که با تخریب کامل بعضی از آن‌ها همراه بود. معدود نمونه‌های باقی‌مانده از این خودروها، بیش از یک میلیون دلار ارزش دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.