مقایسه برلیانس H330 با جک جی ۵ !جک جی ۵ بخریم یا برلیانس

0

مقایسه جک جی ۵ با برلیانس ،مقایسه بین جک جی۵ و برلیانس اچ ۳۳۰  ،تجربه رانندگی با برلیانس h330 ،مقایسه برلیانس ،جک جی ۵ بخریم یا برلیانس ،چینی های زیبا

دو خودروی صندوق‌دار و البته پر‌اقبال در بازار ایران در بخش خودروهای چینی که در این زمینه می‌توان جک را قدیمی‌تر دانست که به همین دلیل تعداد بیشتری هم فروخته است

اگر بدنبال خودروی با جعبه دنده اتوماتیک و ارزان قیمت باشید به لطف خودورهای چینی گزینه های متفاوتی پیش روی شماست.دو گزینه که جزو ارزانترین خودروهای اتوماتیک بازار می باشند قطعا جک جی ۵ و برلیانس H330 می باشد.یکی محصول شرکت با سابقه پارس خودرو و دیگر محصول کرمان خودرو

برای خرید خودرو ملاک های مشخصی چون هزینه نگهداری ،مصرف روزانه ،تامین ارزان و سریع قطعات یدکی ،دوام و عمر بالا ،ایمنی مصرف سوخت در اولویت می باشد ولی در بازار کنونی کشور مان نباید از نقش انکار ناپذیر زیبا و خوش چهره بودن براحتی گذشت که این روز ها خودرو های چینی خوش رنگ و لعابی در بازار وجود دارد که از خریدران خودور دلبری می کنند.

بررسی و معرفی برلیانس H330

این خودرو ساخت کمپانی چینی برلیانس بوده که تاریخچه تاسیس این کمپانی به سال ۱۹۹۲ باز می گردد.این کمپانی به منظور گسترش فعالیت خود در سال ۲۰۰۳ با کمپانی بی ام و برای ساخت و عرضه خودروهای بی ام و در چین قراردادی منعقد کرد

برلیانس H330 نخستین بار در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه پکن به نمایش عمومی درآمد.طراحی این خودرو مانند اکثر محصولات این کمپانی متاثر از محصولات بی ام و بوده از همین رو چهره این خودرو از مقبولیت خوبی برخودار می باشد.برلیانس H330 نمونه فیس لیفت شده محصول قبلی این شرکت با نام JUNJIE FSV بوده که مانند همتای چینی خود توسط شرکت پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است.البته باید توجه داشت که افتخار بسیاری از شرکت های نوظهور چنین همکاری با این شرکت ایتالیایی می باشد!!!

کمپانی برلیانس از معدود خودورسازهای چینی بوده سعی در خلق یک کارکتر خاص همچمون بنز و بی ام و برای محصولات خود باشد از همین رو سعی کرده اند با رعایت بعضی از المان ها همچمون جلو پنجره و قاب چراغ جلو این مهم را رعایت کند کند .بطور کل باید گفت که این برلیانس H330 از چهره قابل قبول و نسبتا دلشنتین برخودار می باشد هر چند که در زمان ارائه این خودرو بسیاری از کارشناس طراحی عقب این خودرو را نامناسب دانسته وابعاد پشت خودرو برزگتر از حد معمول ارزیابی کرده اند .

برای توضیح کامل طراحی برلیانس H330 باید گفت این کمپانی سعی کرده با الگو برداری از بی ام و خودوری جوان پسند و جذاب ارائه دهد که تا حدودی هم موفق به این مهم شده است.

قلب تپنده برلیانس H330 یک موتور ۱.۵ لیتری خطی با توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر می باشد.برلیانس برای انتقال قدرت این موتور نه چندان قدرتمند از یک گیربکس ۴ سرعته بهره می برد.

با نگاه اول به اعداد و ارقام بالا ضعیف بودن موتور این خودرو تداعی می گردد.ولی باید توجه داشت که نسبت قدرت  به وزن این خودرو ۱۲.۳    بوده که حداقل از رقیب خود در این مقاله بسیار بهتر می باشد.برلیانس H330 در سگمنت سدان های شهری قرار دارد  و این قاعدتا این موتور برای مسافرت های درون شهری مناسب بوده و با توجه به مصرف سوخت ۶.۶  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر یک خودروی کاملا اقتصادی و بصرفه می باشد.البته باید از این خودرو توقع شتاب گیری سریع در جاده های کوهستانی را نداشته باشید.

حل زمان آن رسیده که به داخل کابین این خودرو سری بزنیم . طراحی داخلی کابین کاملا بدور از هیجان و زرق و برق خاص بوده بطوریکه اداوات و قیمت های دیگر جلو داشبورت بصورت کاملا ساده و بدون تجملات در جای خود تعبیه شده اند . شاید بهتر بود که کمپانی سازنده این خودرو کمی طراحی داخل را با چاشنی هیجان و جوان پسندانه همراه می کرد.متریال بکار رفته داخل کابین نسبتا خوب بوده هر چند که در بعضی نقاط که بدور از چشم است متریال های خشک و بی کیفیت کار شده است.

یکی از نقاط قوت برلیانس سیستم ترمز خودرو بوده که مجهز به ABS EBD می باشد و به ادای شرکت سازنده خودرو در صورتی که در سرعت ۱۰۰ کیلومتر ترمز را فشار دهید این خودرو در عرض فاصله ۴۰ متری باز خواهد ایستاد که در صورت صحت این عدد ،برای سدان شهری با این قیمت بسیار عالی می باشد

برلیانس برای H330 سنگ تمام گذاشته و بسیاری از امکانات رفاهی از قبیل دکمه استارت، سانروف، سیستم فرمان الکتریکی، بسته شدن پنجره‌ها با استفاده از ریموت کنترل، استاندارد آلایندگی یورو۵ به همراه سیستم EOBD و سیستم ورود بدون کلید از جمله مشخصه‌های این خودرو است.

معرفی و بررسی خودروی جک جی ۵

جک جی ۵ دومین محصول کارخانه جک چینی بود که وارد بازار ایران شد. اولین محصولی که جک وارد ایران شد توجوی j3 بود که نه چهره جذابی داشت و نه سابقه خوبی از خود درمیان خریدران باقی گذاشت .همین موضوع باعث شده بوده که در ابتدا خریدران احتمالی این خودرو نسبت به محصول جدید کرمان موتور واکنش  منفی نشان دهند

اما داستان جک جی ۵ بسیار متفاوت بود.این خودرو با قیمت مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده کم کم جای خود را میان خریدارن ایرانی باز کرد.کیفیت خوب و طراحی دلنشین این خودرو تیر خلاص را به بازار خودروهای ارزانقیمت اتوماتیک شلیک کرد.هر روز خریدران این خودرو بیشتر شدند و این مسئله ادامه داشت تا زمانی شرکت کرمان موتور اعلام کرد به لطف این محصول سال ۹۳ سال شکوفایی کرمان موتور بوده است.

جک j5 در نوع جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک عرضه شده است.تکلیف ما در این جا مشخص است و ما به سراغ نوع اتوماتیک این خودرو می رویم.جک j5 اتوماتیک از یک موتور پر قدرت ۱۸۰۰ سی سی با توان خروجی ۱۴۱ اسب بخار بهره می برد. پیشرانه این خودرو مانند بسیاری از خودروهای چینی تحت لیسانس  میتسوبیشی ژاپن است که در چین مونتاژ می گردد.تا اینجای کار موتور پرقدرت و میزان توان خروجی جک j5 باعث بیرون راندن برلیانس از گود شده و برلیانس امیدوار است در دیگر مراحل که شاید پر اهمیت تر باشد خودی نشان دهد.

گیربکس جک جی ۵ مانند همتای چینی خود ۴ سرعته تیپ ترونیک بوده که همواره در سرعت های مختلف عملکردی نرم و مناسب را از خود نشان می دهد .ترمز های این خودرو نیز عملکرد عالی از خود نشان می دهد بطوریکه در ترمز گیری های شدید هیچگونه تمایل دماغه خودرو به پایین از خود نشان نمی دهد این عملکرد مطلوب را مدیون مجهز بودن ترمز ها به سیستم ABS و EBD می باشد. J5 در آزمایش‌های موسسه ایمنی C-Ncap موفق به کسب هر ۵ ستاره ایمنی شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفین‌، ضربه شدیدی به هیچ یک از اعضای بدن سرنشینان وارد نمی‌شود که نشان‌دهنده طراحی یکنواخت و مهندسی شده این خودرو است‌. در این مقوله هم متوجه شدیم که باز هم تندر ۹۰ حرفی برای گفتن ندارد.

جی ۵ توسط کمپانی پینین فارینا ایتالیا طراحی شده که همین پس که بگوییم این شرکت طراح خودروهای بزرگی از قبیل فراری و چندین مدل فیات بوده است. طراحی این خودرو نسبت به همتایان چینی خود بسیار شکیل و خوش چهره می باشد بطوریکه در صورت برداشتن لوگوی این برند چینی هرگز متوجه نخواهید شد که این یک خودروی چینی می باشد.البته باید اذاعان داشت خودروی برلیانس خروجی همین طراحی ایتالیایی بوده و از طراحی قابل قبولی برخودار است .پس انتخاب ظاهر خودرو را به خود شما واگذار می کنیم زیرا که هر دو خودرو از طراحی مناسبی برخودار و بوده و باید دید که سلیقه شما کدام خودرو را می پسندد.

با نشتن در فضای کابین این خودرو مطمئنا متحیر خواهید شد زیرا که طراحی داخلی این خودرو با توجه به قیمت آن بسیار عالی می باشد.متریال مورد استفاده در داخل کابین در حد معقول بوده و از خشک بودن و بی کیفیت بودن خبری نیست موردی که در تمامی خودروهای چینی آزار دهنده می باشد.صندلی های ،روکش فرمان و قسمتهایی روکش درب ها و داشبورت از چرم تشکیل شده است قطعات کرمی بکار رفته در بعضی قطعات داخلی باعث شده که حس لوکس بودن به سرنشنیان تلقین می کند.

همچنین چینش ادوات کاربردی از قبیل تهویه مطبوع و سیستم صوتی و خروجی های هوا بسیار زیبا و متانسب با همدیگر طراحی شده است .فرمان خودرو هم از ظاهری مناسب بهره می برد که با قرار گرفتن اداوت تنظیم سیستم صوتی بر روی آن حجت را بر بر برلیانس تکمیل می کند.بوطور کل باید طراحی کابین جک j5 بسیار زیباتر و از  هارمونی خوبی برخودار بوده و جنس متریال آن بسیار بهتر موادی است که در برلیانس کار شده است. از همین رو اگر کابین زیبا به همراه تجملات بیشتر برای شما مهم است بهتر است به سراغ j5 بروید.

امکانات رفاهی جک می توان به چراغهای هالوژنی در جلو و عقب ،سنسور دنده عقب ،نمایشگر کنترل باد تایر ها ، صفحه نمایش لمسی ،سیستم صوتی با شش بلند گو ،سانروف و تنظیم ۸ حالت صندلهای جلو اشار کرد.

مصرف سوخت جی ۵ طبق اعلام کارخانه سازنده برابر با ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیومتر می باشد که با توجه به حجم موتور بیشتر جی ۵ نسبت به برلیانس کاملا عادی است که در حدود ۱ لیتر مصرف آن بیشتر باشد.

نتیجه گیری

ملاک خرید خودرو برای افراد مختلف کاملا متفاوت بوده و نتیجه گیری در خصوص این دو خودرو بیشتر بر عهده خریدارن می باشد. ولی بطور کل باید گفت که هر دو خودرو از نظر ظاهری کاملا موفق عمل کرده توانسته اند در حد یک خودروی چینی توانسته اند نظر خریدران ایرانی را جلب کنند.

طراحی داخلی جک j5 جذاب تر و لوکس تر از برلیانس H330 بوده و همچنین متریال بکار رفته در قطعات داشبورت و غیره در جک j5 مناست تر می باشد.چدیمان ادوات کنترل در جک از هارمونی بهتری نسبت به برلیانس برخودار است.

در خصوص پیشرانه و قطعات فنی خودرو مشخص است که جک J5 از موتور قوی تری بهره می برد و عملکرد آن در شتاب گیری کاملا بهتر از برلیانس H330 بوده که با توجه به قیمت بیشتر جک عادی به نظر می رسد.اما خریدارن باید توجه داشته باشند که مصرف سوخت برلیانس حدود ۱ لیتر کمتر بوده که این مهم به لطف موتور کم حجم آن می باشد.

امکانات و تجهیزات ایمنی دو خودرو در یک حد بوده و تفاوت آنچنانی بین این دو خودروی چینی به چشم نمی خورد.

در پایان اشاره می کنیم که این تفکر که خودروهای چینی آشغال هستیند را به زباله بیاندازید زیرا که چینی ها در صنعت خودرو با اینکه در ابتدای کار هستند بسیار پیشرفت کرده اند و در سالهای نه چندان دور بسیاری از مردم جهان خودروی چینی سورا خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.